Урок 20. Алгебра 8 клас "Ділення раціональних дробів"

Про матеріал

Домогтися засвоєння учнями змісту правила, за яким вико­нується ділення раціональних дробів, та схеми дій (алгоритму) його за­стосування під час перетворення частки раціональних дробів на раціональний дріб; сформувати вміння відтворювати зміст вивчених правил та алгоритмів і виконувати дії за цими алгоритмами під час пе­ретворення частки раціональних дробів; вдосконалити вміння щодо скорочення раціональних дробів та множення раціональних виразів.

Перегляд файлу

Урок  20

Алгебра 8 клас

Дата:

Тема уроку. Ділення раціональних дробів.

Мета уроку:

Навчальна: Домогтися засвоєння учнями змісту правила, за яким вико­нується ділення раціональних дробів, та схеми дій (алгоритму) його за­стосування під час перетворення частки раціональних дробів на раціональний дріб; сформувати вміння відтворювати зміст вивчених правил та алгоритмів і виконувати дії за цими алгоритмами під час пе­ретворення частки раціональних дробів; вдосконалити вміння щодо скорочення раціональних дробів та множення раціональних виразів.

Розвивальна: розвивати логічне мислення, увагу, наполегливість у здобутті знань.

Виховна: виховувати охайність у записах, вміння працювати у парі, групах, виховувати працьовитість, культуру математичного мовлення, уміння об’єктивно оцінювати результати власної праці, створити на уроці атмосферу радості пізнання.

Тип уроку. Засвоєння знань, формування вмінь.

Обладнання. Підручник (А.Г. Мерзляк), картки  із завданнями, презентація, проектор, комп’ютер, екран.

Хід уроку

  1. Організаційний етап

Перевірити готовність учнів до уроку, налаштувати на роботу.

II. Перевірка домашнього завдання

  1. Перевірку виконання вправ домашнього завдання учитель здійснює за зразком.
  2. Кожен учень отримує картку з завданнями на множення дробів, аналогічні тим, що розв’язували у класі та вдома.

III. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Учитель повідомляє учням мету і завдання уроку

IV. Актуалізація опорних знань та вмінь

Виконання усних вправ

  1. Обчисліть: ; ; ; .
  2. Назвіть число, обернене до: ; ; 0,1; 1; 0,(3).
  3. Подайте у вигляді добутку вираз:

а) 2т – 2п; б) 2т – 4n; в) 4т – 8тп; г) 16т2п – 4тп2; д) т2 – 0,04п2;

е) т2 + 0,04п2 – 0,4тп; ж) т3 + 1; з) т3 – т; и) 0,1т2 – 0,2т + 0,1.

  1. Вставте пропущене число, або вираз, або знак дії:

а) ; б) ; в) ; г) .

V. Засвоєння знань

 

Щоб знайти частку двох звичайних дробів, треба ділене помножити на дріб, обернений до дільника:

Новый рисунок

У буквеному вигляді це записується так:

Новый рисунок

Доведемо, що ця рівність є тотожністю для всіх значень a , 

Новый рисунокНовый рисунок

Оскільки  то за означенням частки

 

Новый рисунокНовый рисунок

Отже, якщо

 

 

Дріб називають оберненим до дробу .

 

Сформулюємо правило ділення дробів:

щоб поділити один дріб на другий, треба перший дріб помножити на дріб, обернений до другого.

Новый рисунок

VI. Засвоєння вмінь

Виконання усних вправ

  1. Назвіть вираз, обернений до виразу: ; ; ; 5у; х7; а + 1; .
  2. Чи правильно замінено ділення множенням у виразах: а) ;

б) ; в) ; г) ?

  1. Подайте у вигляді дробу вирази:
    а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; є) .
  2. Який вираз слід підставити замість крапок, щоб утворилась то­тожність:

а) ; б) ; в) ; г) ?

Виконання письмових вправ

№ 149 (колективно)

№ 151 (колективно)

№ 155 (колективно)

№ 158 (7,8, 10) - робота в парі

 

VII. Підсумки уроку

Укажіть правильно виконані дії з раціональними дробами?

1) ;

2) ;

3) .

 

VIII. Рефлексія

  • Я сьогодні зрозумів…
  • Мені вдалося…
  • Мені було легко…
  • Я не все зрозумів…
  • Мені вдалося подолати…
  • Я намагався…
  • Я зрозумів, що мені потрібно…

IX. Домашнє завдання

Повторити №№ 150, 152, 156.

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Алгебра 8 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
Додано
7 листопада 2018
Переглядів
9507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку