Домогтися засвоєння учнями змісту правила, за яким виконується ділення раціональних дробів, та схеми дій (алгоритму) його застосування під час перетворення частки раціональних дробів на раціональний дріб; сформувати вміння відтворювати зміст вивчених правил та алгоритмів і виконувати дії за цими алгоритмами під час перетворення частки раціональних дробів; вдосконалити вміння щодо скорочення раціональних дробів та множення раціональних виразів.
Урок № 20
Алгебра 8 клас
Дата:
Тема уроку. Ділення раціональних дробів.
Мета уроку:
Навчальна: Домогтися засвоєння учнями змісту правила, за яким виконується ділення раціональних дробів, та схеми дій (алгоритму) його застосування під час перетворення частки раціональних дробів на раціональний дріб; сформувати вміння відтворювати зміст вивчених правил та алгоритмів і виконувати дії за цими алгоритмами під час перетворення частки раціональних дробів; вдосконалити вміння щодо скорочення раціональних дробів та множення раціональних виразів.
Розвивальна: розвивати логічне мислення, увагу, наполегливість у здобутті знань.
Виховна: виховувати охайність у записах, вміння працювати у парі, групах, виховувати працьовитість, культуру математичного мовлення, уміння об’єктивно оцінювати результати власної праці, створити на уроці атмосферу радості пізнання.
Тип уроку. Засвоєння знань, формування вмінь.
Обладнання. Підручник (А.Г. Мерзляк), картки із завданнями, презентація, проектор, комп’ютер, екран.
Хід уроку
Перевірити готовність учнів до уроку, налаштувати на роботу.
II. Перевірка домашнього завдання
III. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Учитель повідомляє учням мету і завдання уроку
IV. Актуалізація опорних знань та вмінь
Виконання усних вправ
а) 2т – 2п; б) 2т – 4n; в) 4т – 8тп; г) 16т2п – 4тп2; д) т2 – 0,04п2;
е) т2 + 0,04п2 – 0,4тп; ж) т3 + 1; з) т3 – т; и) 0,1т2 – 0,2т + 0,1.
а) ; б) ; в) ; г) .
V. Засвоєння знань
Щоб знайти частку двох звичайних дробів, треба ділене помножити на дріб, обернений до дільника:
У буквеному вигляді це записується так:
Доведемо, що ця рівність є тотожністю для всіх значень a ,
Оскільки то за означенням частки
Отже, якщо
Дріб називають оберненим до дробу .
Сформулюємо правило ділення дробів:
щоб поділити один дріб на другий, треба перший дріб помножити на дріб, обернений до другого.
VI. Засвоєння вмінь
Виконання усних вправ
б) ; в) ; г) ?
а) ; б) ; в) ; г) ?
Виконання письмових вправ
№ 149 (колективно)
№ 151 (колективно)
№ 155 (колективно)
№ 158 (7,8, 10) - робота в парі
VII. Підсумки уроку
Укажіть правильно виконані дії з раціональними дробами?
1) ;
2) ;
3) .
VIII. Рефлексія
IX. Домашнє завдання
Повторити №№ 150, 152, 156.