Алгебра. 8 клас
Тема. Степінь з цілим показником. Стандартний вигляд числа
Мета:
Тип уроку: формування компетентностей.
Цифрові ресурси: презентація, Zoom, Viber.
Етапи уроку
І. Організаційний етап.
Привітання. Налаштування на позитивну співпрацю. (Поки діти налаштовують Zoom, на екрані висвітлюється мотиваційний математичний вислів: «Математика вчить мислити і разом з тим вселяє віру в безмежні сили людського розуму». (К.Д.Ушинський) Слайд 1
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Додому вам були задані номер 411(в) – розв’язати рівняння і № 441 – розв’язати задачу. Чи виникли у вас труднощі у виконанні домашнього завдання?
Якщо труднощів не має, тому, будь ласка, вкінці уроку надішлете мені на Viber зроблені завдання. Я їх оціню і вишлю результати особисто кожному.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Давайте повторимо набуті вами компетентності.
b6 : що означає b і що означає число 6 (написати на дошці).
Відповіді учнів.
Правильно. Отже, добуток кількох рівних множників називають степенем.
Які ви знаєте властивості степенів з натуральним показником?
Слайд 2
Слайд 3
Встановити відповідність:
ІV.Формулювання теми, мети й завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Слайд 4 (картинки із зображенням радіуса Сонця і молекули води і їх розміри).
Діти, на вашу думку, чи зручно вам читати і записувати такі числа? А виконувати з ним дії?
Відповіді дітей
Ми сьогодні розпочнемо вивчати нову тему «Степінь з цілим показником. Стандартний вигляд числа», яка допоможе вам з легкістю виконувати дії з такими числами – велетнями та числами - ліліпутами.
Мета нашого уроку …
Завдання даного уроку – навчитися застосовувати властивості степеня з цілим показником та записувати число у стандартному вигляді.
Слайд 5 (Вивести на екран тему уроку)
V. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.
У наш час жодна галузь науки не обходиться без поняття степеня.
Слайд 7 (4-5 галузей, де є числа у стандартному вигляді).
Ряд дуже великих і дуже малих величин, із якими зустрічається людина в повсякденному житті, можна продовжувати. Для того, щоб уникнути дуже довгих записів з багатьма нулями, було запроваджено запис числа у стандартному вигляді, тобто у вигляді а •10n , де 1≤ а <10 і число n – ціле. Показник степеня n називають порядком числа а •10n .
Стандарт (від англ. standard) – це зразок, еталон, із яким зіставляють однотипні величини для порівняння.
Давайте виберемо з даних чисел ті, які записані в стандартному вигляді:
59, 3 •104 ; 5,93 •105 ; 0,593 •106 ; 593 •103
VІ. Осмислення нового матеріалу.
Розв’язати задачу про вітамін С разом. (Дошка)
Спростити вирази (самостійно).
VІІ. Підсумок уроку.
Напишіть, будь ласка, в чаті по одному слову, що ви сьогодні дізналися нового. Висвітлити ще раз тему уроку і основні формули.
VІІІ. Домашнє завдання.
Опрацювати §10,§11.
Виконати № 461 (а,б), № 476(а), № 503(а,б), № 511(а) – додатково.
Слайд (дякую за урок)
1