Урок –марафон
з алгебри у 8 класі
Тема: Тотожні перетворення виразів. Розв’язування задач і вправ
Мета: удосконалити навички дій з раціональними дробами, закріпити вміння виконувати тотожні перетворення раціональних виразів розвивати логічне мислення, швидкість, вміння правильно оцінювати свої знання на різних етапах уроку; виховувати наполегливість, здатність долати труднощі, інтерес до знань та позитивне ставлення до навчання, почуття колективізму та патріотизму.
Тип уроку: вдосконалення знань, вмінь та навичок, урок-марафон.
Обладнання: картки з завданнями, картки оцінювання.
Епіграф:
Саме на подоланні труднощів росте і розвивається математика″ О Хінчин
Хід уроку
I Організаційна частина.
II Мотивація навчальної діяльності.
Невідомо хто, коли, але хтось сказав слова, які передаються нам і які передаємо ми своїм нащадкам: «Намагайтеся кожного дня для кожної справи знайти якийсь позитивний початок, оскільки від того настрою, з яким ви вступаєте в день, або в справу, залежать ваші успіхи, а можливо і невдачі».Над якою темою ми працювали на попередньому уроці? Сьогодні ми продовжуємо працювати над даною темою .( Учні записують число, тему уроку.)
2. Актуалізація опорних знань.
Давайте згадаємо до чого зводиться перетворення раціонального виразу?
Які способи перетворення раціональних виразів ви знаєте?
Отже, мета на урок:
Удосконалити знання ( всі дії з дробами, перетворення раціональних виразів.)
Самостійно, самовпевнено виконувати завдання стримано вести себе у грі
Працювати, бути привітним, особливо працюючи в групі
Інтелектуальними бути
Характер проявити при виконанні завдань, починаємо з « Я зможу, я вмію…
Урок назвала я: урок – марафон. А чому, ви дізнаєтесь пізніше? Бажаю, щоб кожен прийшов до фінішу з гарним результатом Фронтальне опитування за запитаннями:
Пригадаємо відоме українське прислів’я: «Знання збираються по краплині, як вода в долині.» тому і ми збиремо, і нагадаємо все про раціональні дроби.
Гра «Математичний волейбол» (вчитель кидає м'яч, а учень ловить та відповідає на запитання)
У кожного з вас є картка - оцінювання. Зараз спрогнозуйте об’єктивно, з якою кількістю балів ви прийдете до фінішу? Тобто, яку оцінку ви одержите за роботу на уроці.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
У кожного з вас на парті є дана вправа на перетворення раціональних виразів із повним розв'язанням — самостійно опрацюйте. Обміняйтесь зошитами із компаньйоном по парті для перевірки завдання.
Тотожність доведено.
У картку оцінювання поставте відповідні бали.
IV. Відпрацювання знань, вмінь.
I етап ″ Вдалий старт″
Виконання усних вправ (Кожна правильна відповідь 1 бал, заносите у бланк відповідей)
або запишіть цей порядок, якщо взяти в дужки вирази: ; ; . Чому?
а) ; б) ; в) ; г) .
II етап ″ Я вірю в свої сили. ″
Я відкрию таємницю назви урок-марафон.
3 листопада в місті Нью-Йорк стартував один з наймасштабніших та знаменитих марафонів світу. Історія марафону бере початок ще в 1970 році та проводиться в першу неділю листопада. Вперше за існування марафону український бігун брав участь і це – Костянтин Лебедєв – екс рекордсмен у бігу на довгі дистанції із легкої атлетики.
А з чим він їхав на це змагання ви дізнаєтесь, коли виконаєте 4 завдання та складете слово.
Порядок виконання завдань: г), б), в), а). (У бланк оцінювання для учня, що розв’язував по 2 бали)
а) ; (А)
б) ; (В)
в) ; (І)
г) (Р).
К. Лебедєв їхав з вірою в свої сили. Я думаю і ваша віра в свої сили приведе вас до вершини знань.
III етап
Гра «Добери пару». Установіть відповідність між виразами (А-Д) та їх –значеннями (1-6)
Скоротіть дріб:
а) 1) ;
б) ; 2) ;
в) 3) ;
г) ; 4) ;
д) ; 5)
6).
Психологічна розгрузка. Сядьте зручно на стільці. Закрийте очі. Глибоко вдихніть. Уявіть галявину, а на ній великий дуб. Під дубом сидить старий мудрець, який говорить вам такі слова: « Так ти – молодець! Чудова робота! Так і далі тримати!
За спиною мудреця календар. Запам′ятайте це число. А тепер відкрийте очі.
IV етап ″Інтелектуальний″
Відомий американський математик Дьордь Пойа сказав:
« Математика цікава тоді, коли дає їжу нашій винахідливості та здатності до мислення.»
Конкурс ″Сила розуму″
1. На двох руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (50)
2. У батька 3 сина, кожен має сестру. Скільки всього дітей у сім’ї ? (4)
3. Якщо о 12 годині ночі йде дощ, чи можна очікувати на сонячну погоду через 48 годин ? (Ні, бо буде ніч)
4. Я завжди їду в 5-му вагоні від хвоста – сказав Віктор. А я у 5-му вагоні від голови – заявив Сергій. Скільки вагонів було у потязі ? (9 вагонів)
Учні в картку – оцінювання виставляють набрану кількість балів.
V етап ″Фініш″
- Скажіть, будь-ласка, що таке тотожність?
(Тотожність – це рівність, яка є правильною для всіх значень змінних).
Довести тотожність: ( до дошки два учні, окремо перетворюють ліву і праву частину тотожності; клас поділено на дві групи, які відповідно виконують те ж завдання)
Довести тотожність
Ліва частина тотожності:
Права частина тотожності:
V. Підведення підсумків.
VІ. Рефлексія
Спасибі,учні,ви молодці! Скажіть, будь ласка,як ви гадаєте, чи потрібні вам знання про дроби у житі? (учні дають відповіді на запитання)
Вчитель: Дроби у нашому житті
Людина і дроби.
1/12 маси тіла людини становить кров
½ всієї крові міститься в кровоносних судинах
1/5 у печінці
4/25 у селезінці
1/10 у підшкірних судинах
3/50 л крові виштовхується за одне скорочення серця крові виштовхується серцем за одну хвилину.
Земля і дроби..
3/4 – покрито водою
1/4 – суша
1/8 – поверхня Землі на якій можна жити
1/8 - пустелі, гори, ліси,
3/32 – місця , де можуть жити люди
1/32 – поля, де вирощують врожай.
Уявіть собі, що яблуко – це наша Земля . Розріжте його на частинки і ви побачите, яка мала частина Землі придатна для життя людини.
Тож ,бережіть її !
Дроби і музика.
Музика немислима без нот, кожна з яких має свою тривалість. Рахуючи тривалість нот « раз - і - два – і – три - і - …», називаємо початок натурального ряду чисел. А такі назви тривалості нот, як «половина, четвертина, восьма, шістнадцята і т.д.» зображуються дробами.
Я прочитаю вам притчу, а ви, повинні визначити хто ви в цій притчі.
Йшов мудрець, а на зустріч йому три чоловіки, які везли візки з камінням для будівництва храму. Мудрець запитав у кожного: «Що ти робив цілий день?
Перший з усмішкою відповів, що цілий день він возив ці прокляті каміння.
Другий відповів: «Я сумлінно виконував свою роботу»
Третій посміхнувся, обличчя його заблищало радісно і із задоволенням: «А я брав участь у будівництві храму…»
Всі вони виконували однакову роботу та думали про неї, а тому й виконували її по-різному.
Тому хто ви із цієї притчі? Якщо перший – підніміть праву руку, якщо другий – підніміть ліву руку, а якщо ж третій то підніміть обидві руки і поплескайте в долоні.
Розвиваємо креативне мислення
Підрахуйте кількість балів, набраних за урок та визначте свою оцінку по таблиці . Чи справдився ваш прогноз ? В кого оцінка – 12, 11, 10 іт. д.
Для того, щоб досягти мети, завжди дійти до фінішу потрібна : наполегливість, старанність, впевненість в собі, у своїх силах. Сьогодні ви удосконалювали вміння, робили це старанно, працювали натхненно, інтелектуально, проявили характер і тому на фініші вас всіх чекав УСПІХ.
VІ. Домашнє завдання:
П. 6 №2 (3-4), ст. 66.
Картка- оцінювання
д/з |
математ. гра |
I - етап |
II - етап |
III - етап |
IV/V - етапи |
доповнення |
оцінка |
|
|
|
|
|
|
|
|