17.11.2020
Алгебра 10 клас
ТЕМА: «Степінь з раціональним показником та його властивості»
Формування компетентностей:
• предметна компетентність: сформувати поняття степеня з раціональним показником; домогтися засвоєння властивостей степеня з раціональним показником; сформувати вміння розв'язувати задачі, що передбачать застосування означення та властивостей степеня з раціональним показником;
ключові компетентності:
• спілкування державною мовою — розуміти важливість чітких та лаконічних формулювань; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію (степінь, показник, раціональне число);
• інформаційно-цифрова компетентність — діяти за алгоритмом та складати алгоритми;
• уміння вчитися впродовж життя — визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети;
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання та наочність: зошити, підручник, інтерактивна дошка, мультимедійна презентація
ХІД УРОКУ
І. Огранізаційний етап
Доброго ранку, шановні учні!!!
Сьогоднішній урок алгебри я б хотіла почати зі слів:
Найкращий спосіб вивчити що-небудь – це відкрити самому.
Д. Пойа
Пропоную вам висловити свої думки стосовно даного виразу!
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальна робота:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Проблемна ситуація:
Прошу звернути вашу увагу на екран, проаналізувати вирази зображені на слайді 4. Запропонуйте свій варіант обчислення виразів. (1 хв)
Я бачу що це завдання викликало у вас певні труднощі. Тому є сенс сьогодні на уроці ознайомитись з поняттям степеня з раціональним показником та його властивостями, а також навчитись розв’язувати задачі із застосуванням означення степеня з раціональним показником і його властивостями. Отож, тема нашого уроку «Степінь з раціональним показником та його властивості».
ІV. Засвоєння нового матеріалу
Давайте спробуємо дати означення степеня з раціональним показником.(Учні намагаються дати означення)
Пропоную вам звернутись за допомогою до с.46 нашого підручника, прочитати та зафіксувати у зошитах дане означення.
По завершені відведеного часу, на екрані з’являються властивості степеня з раціональним показником, кожна пара пропонує свої характеристики виконаних дій, вчитель узагальнює та учні роблять відповідні записи у зошитах.
Прошу вас звернути увагу на дві речі:
V. Закріплення засвоєного матеріалу
1. Колективна робота: демонстрація зразку запису та обчислення степенів під час розв’язання вправи №5.7 та №5.11
1) ;
2-4 учні виконують в парах із подальшою презентацією виконаної роботи.
Вчитель надає рекомендації як правильно висловити свої думки та хід обчислень для отримання відповіді: за умовою треба…, за означенням степеня з раціональним показником….
№5.11 Спростіть вираз
2-4 учні виконують в парах та презентують свою роботу.
VІ. Узагальнення отриманих знань. Підведення підсумків уроку
1) З яким новим поняттям ви ознайомились на уроці?
2) Встанови відповідність між лівою та правою частинами властивостей степеня з раціональним показником:
Якщо a>0,b>0, s і t — довільні раціональні числа, то правильні такі властивості:
|
А) as⋅bs |
|
Б) as /bs |
|
В) as−r |
|
Г) as+r |
|
Д) as*r |
Хочу показати у яких науках можна зустріти степені (слайди ):
Фізика
Хімія
Географія
Біологія
VІІ. Домашнє завдання:
№5.8 – середній рівень складності;
№5.25 – достатній рівень складності;
№ 5.42 – високий рівень складності.