Тема. «Стежками казок» Казка «Півник і двоє мишенят»
Мета: закріпити знання учнів про ознаки казки; розширювати знання дітей про українські народні казки; формувати вміння читати за особами; вдосконалювати вміння правильно інтонувати мову дійових осіб. Вчити виразно читати діалоги.
Розвивати моральні почуття (справедливості); знаходити описи дійових осіб; залучати учнів до обдумування й обговорення заголовка казки.
Виховувати бажання жити за законами добра і правди.
Хід уроку
І. Організація класу. Привітання
Треба всім нам привітатись:
«Добрий день!»
Дружно й голосно сказати:
«Добрий день!»
Вправо, вліво поверніться,
Туди-сюди посміхніться.
ІІ. Поетична хвилинка
1.Наш дивний світ такий, як казка:
Он в небі хмаронька пливе.
Тож бережи його, будь ласка,
Все в ньому гарне і живе.
2. Он квітка полум’ям палає,
І ясне сонечко блищить.
Чарівна пташечка співає,
Все в дивосвіт прийшло, щоб жить.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Казка – вигадка, та в ній –
В шкаралупі золотій –
Зерня сховане смачне.
Хто дістане, той почне
Думу думать про життя,
Збудить в серці почуття,
Мов торкнеться до вогню –
Вийде сміло на борню
За добро і проти зла!
В казці – сила немала…
- Сьогодні ми продовжуємо нашу подоріж «Стежками казок», адже казка вчить, як на світі жить.
- Чи любите ви казку? Що вас приваблює в казках?
- А що таке казка?
( КАЗКА – народний або літературний твір про вигадані, часто фантастичні події.)
- Казки бувають про тварин, соціально-побутові і чарівні.
Казка – наче той горіх.
Ти попробуй розкуси –
Знайдеш стільки в нім краси,
Стільки мудрої поради,
Стільки вигадки і правди.
- Щоб потрапити у світ казок, нам потрібно перейти через місток, а для цього маємо виконати завдання. На нас чекає вікторина «З якої казки слова?»
Завдання вікторини.
-Я тобі глузувати не дозволю. Давай поб’ємося об заклад, що я швидше від тебе до того пенька добіжу.
(«Лисичка і Рак» за Іваном Франко)
- Вибачай, журавлику,- що мала, тим і пригощала, а більше нема нічого.
(«Лисичка і Журавель»укр.нар.казка)
- А я Лисичка-сестричка. Пустіть і мене.
От уже їх четверо сидить.
(«Рукавичка» укр.нар.казка)
- Не їж мене, зайчику-побігайчику, я тобі пісеньку заспіваю.
(«Колобок» укр.нар.казка)
(«Вовк і семеро козенят» укр.нар.казка)
- Ні, дідусю, я не пила, я й не їла: тільки бігла через місточок, ухопила кленовий листочок, бігла через гребельку, вхопила водиці крапельку, тільки пила, тільки й їла.
(«Коза-дереза» укр.нар.казка)
- Яка, на вашу думку, казка зайва? Чому?
(«Лисичка і Рак» за Іваном Франко – літературна казка, має автора)
- Погляньте, до яких казок є на дошці є ілюстрації?
(«Лисичка і Журавель», «Рукавичка», «Вовк і семеро козенят», а також «Півник і двоє мишенят»)
Сьогодні ми спробуємо порівняти одну й ту ж казку, але переказану різними народами.
ІV. Робота над казкою «Пшеничний колосок»
- Яку казку з української народної творчості вам нагадує ця казка?
V.Робота над казкою «Півник і двоє мишенят»
1. Слухання казки, прочитаної вчителем. Порівняльна характеристика героїв
- У вас на партах роздрукований текст української народної казки «Півник і двоє мишенят». Послухайте її зміст і поміркуйте, хто є героями цієї казки. На кого схожі курка, індик і гусак?
2. Повторне читання тексту казки «Ланцюжком».
- Зверніть увагу на будову тексту. Чому деякі речення починаються з абзацу, перед яким стоїть рисочка?
VІ. Підсумок уроку
- Яке прислів’я найбільш точно розкриває головну думку цієї казки?
- Ви сьогодні всі молодці, тому Півник за хорошу роботу на уроці всіх вас пригостить смачними пиріжками і мишенят також. Я думаю, вони зрозуміли що «Хочеш їсти калачі, не сиди на печі»