Урок "Стовпчасті та кругові діаграми"

Про матеріал
Сформувати уявлення про поняття „діаграми”, ознайомити учнів із поданням інформації у вигляді діаграм. Навчати учнів описувати стовпчасті та кругові діаграми, будувати їх; розв’язувати завдання, що передбачають побудову та аналіз стовпчастих та кругових діаграм. Продовжити формувати вміння та навички учнів розв’язувати прикладні задачі. Формування ключових компетентностей: Технологія проєктів. Використання хмарних технологій, Excel.
Перегляд файлу

Математика, 6 клас

Тема.  Кругові та стовпчасті діаграми

Мета. Сформувати уявлення про поняття „діаграми”, ознайомити учнів із поданням інформації у вигляді діаграм. Навчати учнів описувати стовпчасті та кругові діаграми, будувати їх; розв’язувати завдання, що передбачають побудову та аналіз стовпчастих та кругових діаграм. Продовжити формувати вміння та навички учнів розв’язувати прикладні задачі.

Формування ключових компетентностей:

  • сприяти формуванню життєвої компетентності здобувачів освіти;
  • розвивати графічну культуру, пам'ять, логічне мислення, пізнавальний інтерес;
  • виховувати наполегливість, працьовитість, зосередженість.
  • Виховувати відповідальність, вміння працювати колективно.

Тип уроку. Комбінований урок.

Технологія проектів.

Обладнання та матеріали: ноутбук, презентація,   геометричні прилади, роздатковий матеріал, картка самооцінювання та взаємооцінювання

 

Хід уроку

 

І.   Актуалізація знань учнів. Забезпечення емоційної готовності

 Учитель.

Доброго дня діти! Сідайте зручно на свої місця. Перш ніж розпочати урок, я хочу подивитися чи у всіх є необхідне обладнання для плідної праці. Я вам загадаю загадки, а ви мені замість відповіді покажете відповідний предмет з вашого столу.

  1. Домовилися дві ноги

Дуги креслить та круги (Циркуль)

2.Порахує сантиметри,

А як треба й міліметри

Рівно лінії проводить

з олівцем за ручку ходить (лінійка)

3. В ньому я пишу весь час

І не тільки я – весь клас!

Пишем гарно, як один!

Бо «обличчя» учня він (зошит)

4.Всяк школяр його шанує,

Бо він пише ще й малює

Хто ж цей славний молодець

Це звичайно (олівець)

Я бачу що всі готові до уроку, то ж почнемо.

Усміхніться один одному, і до вас прийде радісний настрій. Будьте впевнені, задоволені собою.  Сподіваюся, в кінці уроку кожен із вас зможе сказати: „Мені це вдалося!” Успіхів вам! На уроці ви будете самостійно оцінювати свою роботу та інших учнів.

(Картки самооцінювання та взаємооцінювання, алгоритми побудови діаграм - на партах дітей)

  1. Засвоєння вивченого та виконання домашнього завдання.

На попередньому уроці ми вивчали геометричні фігури коло і круг та розв’язували задачі на знаходження площ круга та довжини кола. Давайте перевіремо на якому рівні ви засвоїли матеріал.

Перед вами є лист із завданнями та на окремих листах варіанти відповідей. Вам необхідно до кожного завдання підібрати правильну відповідь. (працюємо в парах)

1

Радіусом кола називається…

 

Р

Поділити площу круга на два

 

2

Формула площі круга…

 

І

Відрізок, який сполучає центр кола з будь якою точкою кола

 

3

Діаметром називається…

 

Т

Відрізок, що сполучає дві точки кола через центр

 

4

Формула довжини кола

 

Е

2πR

 

5

Як знайти площу сектора, що вимірюється кутом 180 градусів

 

Е

Подвоєному добутку числа π і радіуса

 

6

Коло- це фігура, усі точки якої знаходяться на площині

 

Н

на однаковій відстані від однієї точки, що називається центром кола.

 

7

Довжина кола дорівнює

 

Т

Дорівнює 360°

 

8

Сума кутів усіх секторів, на які поділено круг

 

Н

πR²

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Якщо ви все вірно виконали у вас утворилося слово. Так, це слово Інтернет.

(Кожній парі вчитель за виконану роботу дає символічнй картинки – Ромашка, Розумночок, Незнайко)

Я вважаю, що це слово знайоме всім учням і його розшифровувати не треба. Саме завдяки Інтеренту за отриманим покликанням ви пройшли опитування напередодні.

Це опитування  було створено за допомогою «Хмарних технологій», а саме Google форм. Як же все цепов’язано з сьогоднішнім уроком математики? Подивіться на екран, вибачите відповіді на деякі запитання тесту.

EXCEL – табличний редактор

(Демонстрація діаграм).

Можливо, хтось  вже здогадався, з чим ми сьогодні будем ознайомитись? Якою буде тема нашого уроку?

ІІ. Повідомлення теми,  плану та мотивація навчальної діяльності.

Слайд 1. Так, це діаграми. В даному випадку я отрималаїх автоматично, одразу після ваших відповідей  Google форма сформувала мені діаграми у відсотках та по кількості учнів. А ось як їх будувати власними силами: за допомогою або без допомоги  сучасних технологій ми сьогодні і дізнаємось.

Слайд 2-4. Мета уроку та завдання. Мотивація. Для створення позитивної мотивації залучено якомога більше фактичного матеріалу – приклади різних видів діаграм, приклади використання учнями у найближчому майбутньому знань і вмінь із даної теми на уроках географії, інформатики.

Слайд 5, 6. Вправа «Мозковий штурм». На якому рисунку зображено 75%,  50%,  25%?

Слайд 7.  Вчитель.  Діаграма – це символічний малюнок, який наочно ілюструє співвідношення між значеннями величин.

«Діаграма – походить від грецького «diagramma», яке означає зображення, креслення. Інформація, що міститься в діаграмі сприймається краще, ніж та, що демонструється у вигляді таблиці певних числових значень.

Слайд 8. Сьогодні ми з вами розглянемо такі види діаграм як стовпчасті, лінійні та кругові.

Слайд 9-11. Види діагам: лінійна, стовпчаста та кругова діаграми та їх читання.

Слайд 12. Переваги подання інформації у вигляді діаграм.

Учитель. Діаграми ми з вами побачили і „прочитали”. Але як їх побудувати? Алгоритм побудови діаграм подано у пам’ятці. Прослідкуємо кожен етап побудови.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Формування вмінь та застосування їх на практиці.

Слайд 13.  Приклад розв’язування задачі та побудови діаграми.

Слайд 14, 15. Задача про розподіл хлопчиків і дівчаток у нашому класі (2 способи). Побудова діаграми в зошиті.

Слайд 16. Самостійна робота № 722 (із взаємоперевіркою).

Слайд 17, 18. № 729 (колективна робота).

Слайд 19, 20. Побудова стовпчастої діаграми № 737

 

Слайд 21. Фізкультхвилинка.

Виконання вправи на вдих проводимо очима по горизонтальній стороні дверей, на видих – очима по вертикальній стороні дверей і т. д. по периметру дверей 3 рази.

Слайди 22-28. Усно. Читання діаграм.

Робота над міні-проектом

 

      (Учні заздалегідь були поділені на групи: «Зоологи», «Лікарі», «Дієтологи». Кожна група мала своє випереджувальне завдання. „Зоологи”: з’ясувати, скільки років можуть жити в неволі (в зоопарку) шимпанзе, кінь, тигр, крокодил, лев, олень.  „Лікарі”: дослідити, скільки часу має витрачати шестикласник протягом доби на повноцінний сон, на навчання, на відпочинок, на виконання домашніх завдань, на заняття спортом та допомогу батькам.  «Дієтологи»: дізнатися про добову потребу в їжі.  )

 

Матеріали досліджень кожна група має на столі. А допомогою конструктора «Лего» будують стовпчасту  діаграму.

 

Група „Ветеринари”

 

  1. Побудуйте стовпчасту діаграму, користуючись даними про тривалість життя деяких тварин: шимпанзе – 50 років; кінь – 20 років; тигр – 25 років; крокодил – 40 років; лев – 30 років;  олень – 15 років.

 

Група „Лікарі”

 

  1. Побудуйте стовпчасту діаграму розподілу часу учня протягом доби, якщо на сон він витрачає 8 годин, на навчання – 6 годин, на виконання домашньої роботи - 2 год, на допомогу батькам – 2 години, на відпочинок – 2 години, інтернет – 1,5 години, на заняття спортом – 1 годину, інше – 1,5 год.

Група «Дієтологи».

1.Побудуйте стовпчасту діаграму за рекомендаціями лікарів про добову потребу в їжі: І сніданок – 25%, ІІ сніданок – 10%, обід – 40%, підвечірок – 5%, вечеря – 15%, ІІ вечеря – 5%.

    Презентація проекту.

    Слайди 29, 30.  Підсумок уроку. Гра «Логічне мислення»

  V. Рефлексивно-оцінювальний етап

  Слайд 31.

- Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?

- Чи цікаво вам було працювати?

- Чи задоволені ви результатами своєї роботи і можете з радістю сказати:„ Мені це вдалося!”

Листи оцінювання учні здають вчителю для побудови діаграми «оцінювання за урок»

 VI. Домашнє завдання

§ 17, №721, 723, 728

Творче завдання виконати на аркуші формату А4.

 Побудуйте стовпчасту та кругову діаграми, дослідивши зріст членів вашої родини.

Додаток.

                 

Океани, материки і частини світу - ПРИРОДА МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ -  ПРИРОДОЗНАВСТВО 4 КЛАС - Т.В. Гладюк - Богдан 2015 рік - підручник

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка самооцінювання та взаємооцінювання

 

Я оцінюю себе

(ім’я)

«Інтерактивна вправа - відповідність»

4 б

 (по 1   б)

Інтерактивна

вправа

«Записи в зошиті»

2 б

(по 1 б)

«Історики»

«Дослідники»

«Експериментатори»

  (2 б) 

Створення опорного конспекту

(2 б)

Розв'язання задач

(2 б)

Інтерактивна вправа

« Як засвоїли тему»

(2 б)

Рефлексія

«Я дізнався (лась)

на уроці …»

(1 б)

 

 

 

 

 

 

 

 

Всього балів

Максимальна к-ть – 24 б.

 

doc
Додано
3 січня 2022
Переглядів
807
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку