18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок "Струмочки нам співають про весну"

Про матеріал

Конспект уроку з української мови для 2 класу з використанням інтерактивних технологій. У данній розробці уроку використовуються різні методи та форми роботи. Протягом уроку учні працюють в парах та групах, складають пазли-малюнки, відгадують загадки.

Перегляд файлу

Урок  української мови у 2 класі.

Тема: Струмочки нам співають про весну.  Добір влучних слів для вислово-

лення власної думки.

Мета: Вчити добирати влучні слова для висловлення власної думки; розвивати звязне мовлення учнів. Збагачувати словниковий запас. Розвивати уяву, фантазію, творче мислення; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї.

Обладнання: ілюстрації різних періодів пори року «Весна», відеоролик «Весняні голоси», малюнки- пазли для роботи в групах, картки для роботи в парах, таблички зі словами.

                                                         Хід уроку

  1. Організація класу.
  2. Психологічний настрій на урок.

В цьому класі друзі всі.

Я і ти, і ми, і ви.

Добрий день тому, хто зліва.

Добрий день тому, хто справа.

Руку дай тому, хто зліва,

Руку дай тому, хто справа.

Посміхнись тому, хто зліва,

Посміхнись тому, хто справа.

Ми – одна сімя.

  1. Актуалізація опорних знань.
    1.        Відгадування загадки.

Привітання журавля

Я пробуджую поля,

Небеса і ручаї

Та заквітчую гаї.

І усякий мене зна…

Відгадали? Я ….(весна)

  1.        Побудова асоціативного куща.
  • Що виникає у вашій уяві при слові весна?

                                        ВЕСНА

                                                                                                    

сонце       струмки     бруньки         птахи         травичка

 

  1.        Читання заклички.

( читає учень)

Вийди, вийди, сонечко

На дідове  полечко,

На бабине зіллячко,

На наше подвірячко.

На весняні квіточки,

На маленькі діточки,

Там вони граються,

Тебе дожидаються.

 -Хто ще чекає сонечко?

- Які зміни відбуваються в природі з появою весни?

3.4. Перегляд відеороліка «Весняні голоси».

- Що і кого ви чули?

- А хто чув, як дзюркоче весняний струмочок?

3.5. Робота у групах.

(кожна група складає малюнок з пазлів різної пори весни)

-Якої пори весни ми можемо побачити струмочки і почути їх пісню?

3.6. Літературна хвилинка.

- Українська поетеса Галимна Демченко також чула пісню весняного струмочка. І мабуть, він розмовляв з нею своєю чарівною мовою.

( вірш читає учень)

Весняні струмочки

Цілу зиму спали.

На тепло чекали.

А тепер прокинулись,

Зразу бігти кинулись.

Дзвінко заспівали:

«Ми струмочки весняні,

Ми струмочки голосні,

Спішимо до річки –

 

Нашої сестрички».

  • Що робили струмочки взимку?
  • Хто їх розбудив?
  • Як це сталося?
  • Як струмочок може збільшитись?
  • Куди він впадає?
  1. Оголошення теми та очікуваних результатів.
  • Тема сьогоднішнього уроку «Струмочки нам співають про весну».
  • Будемо добирати влучні слова для висловлення своєї думки. Уявимо, що струмочок – герой якоїсь казки, і спробуємо скласти про нього казку.
    1.        Вправа «Очікування».

-Що ви очікуєте від нашого уроку?

- Починайте свою відповідь словами : « Я очікую…»

  5. Робота над темою уроку.

5.1. Складання розповіді за малюнком.Добір влучних слів для вираження власної думки.

( на дошці ілюстрації  зими та  ранньої весни)

  • Розгляньте малюнки.
  • Що зображано на малюнка?
  • Як змінюється річка з приходом весни?
  • Скажіть це саме, але по-іншому.Не забувайте вживати образні вислови.

5.2. Робота в парах. Складання тексту.

- Вставити у текст слова з довідки, що підходять за змістом.

Пригріло (весняне) сонечко. Воно звілбнило річку з (крижаного) полону. Річечка подякувала денному світилу.Вона (весело)захлюпотіла (прохолодною) хвилею.

Слова для довідок: весело, весняне, прохолодою, крижаною.

5.3. Перевірка завдання.

- Якими словами замінено слово сонечко, щоб уникнути повторів?

Фізкультхвилинка

5.4.Інтерактивна вправа «Струмочок».

( Учні, що сидять справа- «бережок», зліва – «струмочок».За сигналом вчителя «струмочок» тече: діти міняються місцями, пересідаючи за парту, що знаходиться позаду, доповнюючи речення влучними словами. Скільки речень, стільки разів учні пересідають. «Бережок» стежить, чи правильно поширено речення, звіряючи з підказкою.)

  • Удосконалити текст, поширюючи речення.

Настала  (чудова) весна.(Лагідно) гріє (ясне) сонечко. Зеленіє ( молода) травичка. Дзюркотять (веселі) струмочки. В синяву неба глянули (ніжні) проліски.

Слова для довідок: ясне, чудова, лагідно, ніжні, молода, веселі.

5.5. Гра «Хто швидша запамятає речення».

На півшляху до великої рячки дзюркотять пісню гомінкі струмочки.

6.Підсумок уроку. Технологія «Мікрофон»

- Про що ж співають струмочки навесні?

- Чого ви навчились на уроці?

- Якими словами, словосполученнями збагатили своє мовлення7

- Чи справдились ваші сподівання?

- Нехай ця чудова пора року пробуджує у вашій душі найкращі почуття. А чисті струмочки живлять вашу цікавість, спостережливість, бажання пізнавати цей чудовий світ і самим ставати кращими та добрішими.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 березня 2018
Переглядів
2330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку