Конспект уроку з української мови для 2 класу з використанням інтерактивних технологій. У данній розробці уроку використовуються різні методи та форми роботи. Протягом уроку учні працюють в парах та групах, складають пазли-малюнки, відгадують загадки.
Урок української мови у 2 класі.
Тема: Струмочки нам співають про весну. Добір влучних слів для вислово-
лення власної думки.
Мета: Вчити добирати влучні слова для висловлення власної думки; розвивати зв’язне мовлення учнів. Збагачувати словниковий запас. Розвивати уяву, фантазію, творче мислення; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї.
Обладнання: ілюстрації різних періодів пори року «Весна», відеоролик «Весняні голоси», малюнки- пазли для роботи в групах, картки для роботи в парах, таблички зі словами.
Хід уроку
В цьому класі друзі всі.
Я і ти, і ми, і ви.
Добрий день тому, хто зліва.
Добрий день тому, хто справа.
Руку дай тому, хто зліва,
Руку дай тому, хто справа.
Посміхнись тому, хто зліва,
Посміхнись тому, хто справа.
Ми – одна сім’я.
Привітання журавля
Я пробуджую поля,
Небеса і ручаї
Та заквітчую гаї.
І усякий мене зна…
Відгадали? Я ….(весна)
ВЕСНА
сонце струмки бруньки птахи травичка
( читає учень)
Вийди, вийди, сонечко
На дідове полечко,
На бабине зіллячко,
На наше подвір’ячко.
На весняні квіточки,
На маленькі діточки,
Там вони граються,
Тебе дожидаються.
-Хто ще чекає сонечко?
- Які зміни відбуваються в природі з появою весни?
3.4. Перегляд відеороліка «Весняні голоси».
- Що і кого ви чули?
- А хто чув, як дзюркоче весняний струмочок?
3.5. Робота у групах.
(кожна група складає малюнок з пазлів різної пори весни)
-Якої пори весни ми можемо побачити струмочки і почути їх пісню?
3.6. Літературна хвилинка.
- Українська поетеса Галимна Демченко також чула пісню весняного струмочка. І мабуть, він розмовляв з нею своєю чарівною мовою.
( вірш читає учень)
Весняні струмочки
Цілу зиму спали.
На тепло чекали.
А тепер прокинулись,
Зразу бігти кинулись.
Дзвінко заспівали:
«Ми струмочки весняні,
Ми струмочки голосні,
Спішимо до річки –
Нашої сестрички».
-Що ви очікуєте від нашого уроку?
- Починайте свою відповідь словами : « Я очікую…»
5. Робота над темою уроку.
5.1. Складання розповіді за малюнком.Добір влучних слів для вираження власної думки.
( на дошці ілюстрації зими та ранньої весни)
5.2. Робота в парах. Складання тексту.
- Вставити у текст слова з довідки, що підходять за змістом.
Пригріло (весняне) сонечко. Воно звілбнило річку з (крижаного) полону. Річечка подякувала денному світилу.Вона (весело)захлюпотіла (прохолодною) хвилею.
Слова для довідок: весело, весняне, прохолодою, крижаною.
5.3. Перевірка завдання.
- Якими словами замінено слово сонечко, щоб уникнути повторів?
Фізкультхвилинка
5.4.Інтерактивна вправа «Струмочок».
( Учні, що сидять справа- «бережок», зліва – «струмочок».За сигналом вчителя «струмочок» тече: діти міняються місцями, пересідаючи за парту, що знаходиться позаду, доповнюючи речення влучними словами. Скільки речень, стільки разів учні пересідають. «Бережок» стежить, чи правильно поширено речення, звіряючи з підказкою.)
Настала (чудова) весна.(Лагідно) гріє (ясне) сонечко. Зеленіє ( молода) травичка. Дзюркотять (веселі) струмочки. В синяву неба глянули (ніжні) проліски.
Слова для довідок: ясне, чудова, лагідно, ніжні, молода, веселі.
5.5. Гра «Хто швидша запам’ятає речення».
На півшляху до великої рячки дзюркотять пісню гомінкі струмочки.
6.Підсумок уроку. Технологія «Мікрофон»
- Про що ж співають струмочки навесні?
- Чого ви навчились на уроці?
- Якими словами, словосполученнями збагатили своє мовлення7
- Чи справдились ваші сподівання?
- Нехай ця чудова пора року пробуджує у вашій душі найкращі почуття. А чисті струмочки живлять вашу цікавість, спостережливість, бажання пізнавати цей чудовий світ і самим ставати кращими та добрішими.