Урок "Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення."

Про матеріал

Матеріал допоможе поглибити знання учнів про групи прикметників за значенням, ознайомити із ступенями порівняння якісних прикметників, сформувати вміння утворювати ступені порівняння прикметників, правильно та доречно вживати їх у власному мовленні;крім того на уроці ми поміркуємо про роль телебачення у житті сучасної людини, будемо вчитися працювати в команді, чути, бачити і поважати один одного.

Перегляд файлу

Тема: Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення.

Мета:  поглибити знання учнів про групи прикметників за значенням, ознайомити із ступенями порівняння якісних прикметників, формувати вміння утворювати ступені порівняння прикметників, правильно та доречно вживати їх у власному мовленні; розвивати критичне та творче мислення, логіку,навички аналізу і синтезу, соціальні навички; виховувати любов до рідної мови, здруженість,

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, мультимедійна дошка.

Хід уроку

І. Організація учнів, забезпечення емоційної готовності до уроку.

Добрий день! Я рада вітати вас на уроці! Скажіть, що зазвичай ви робите зранку? А телевізор дивитесь? Так, деколи показують щось цікавеньке, і дуже хочеться додивитися, але треба до школи… Уявімо, що замість школи ви сьогодні потрапили до студії, де створюють ваші улюблені передачі. Попрацюємо разом? Почнемо із повідомлення гарних новин , обміняйтесь зошитами із сусідом по парті і запишіть якусь гарну новину. « Рада повідомити, що…»  Час виконання – 2 хвилини.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 Поділімося на три групи. Але ми – не суперники, співробітники, бо працюємо заради однієї мети. Тож за потреби будемо допомагати як членам своєї групи, так і іншим групам.

1.Бліц– інтерв’ю.

Ви  берете інтерв’ю у відомого професора- мовознавця. Поставте йому по два запитання за темою минулого уроку. Час виконання – 3 хвилини.

2.«Сортування». Отож, до нас у редакцію надійшло чимало інформації від глядачів, але її потрібно посортувати за рубриками. Перша група виписує лише прикметники, які можна покласти у папку «Якісні», друга – «Відносні», третя – «Присвійні».  Час виконання – 5 хвилин.

Телебачення грає дуже важливу роль у сучасному житті. Це постійне джерело розваги та інформації, двері, через які до людських будинків може увійти весь світ. Ми можемо подивитися багато  різноманітних програм: інформаційних, музичних, спортивних, для дітей і для дорослих.

Але що ми робили раніше, до появи телебачення? Думаєте, нудьгували? Зовсім ні! Люди читали цікаві книги, знаходили корисне і захопливе хобі, частіше бували на природі, милуючись прекрасними пейзажами. А ще вони спілкувалися! Так чудово було  слухати мамині історії про перше кохання, а татові –про шкільні витівки і пригоди. Уся родина збиралася за столом на смачні бабусині пиріжки. А зараз? Поступово телебачення відгороджує нас від реального світу. Воно може бути чудовим посередником в спілкуванні, але перешкоджає нашому спілкуванню один з одним!

ІІІ. Ознайомлення з темою, метою і завданнями уроку.  Мотивація.

Наша телестудія отримала завдання зняти передачу про ступені порівняння  прикметників. Адже їх дуже часто використовують у рекламі, і далеко не завжди грамотно.  Отож сьогодні  ми маємо дізнатися:

-  Що таке ступені порівняння прикметників?

- Які є способи їх творення?

- Які прикметники можуть мати ступені порівняння?

Вміти:

  • визначати у тексті;
  • правильно утворювати ;
  • грамотно і доречно вживати у власному мовленні.

IV. Засвоєння нових знань.

  1. Проблемне питання.

- Як ви думаєте, прикметники якої групи можуть утворювати ступені порівняння? Чому? 

       2. Робота з підручником (або матеріалами, наданими вчителем).Складання інтелект – карт. На дошці – центр  інтелект- карти. Кожна група складає на листках А-4 запропоновану частину карти. Результати закріплюються на дошці і коментуються.  Вчитель демонструє власну інтелект – карту ( з коментарем). Час виконання – 10 хвилин.

Методична ремарка:  складання інтелект – карт - дуже ефективний метод при вивченні нового матеріалу, але в даному уроці передбачається, що учні з ним знайомі і неодноразово застосовували. Інакше визначеного часу буде недостатньо.

V. Закріплення вивченого.

1.Утворити від поданих прикметників вищий і найвищий ступені всіма можливими способами . Зверніть увагу: деякі прикметники утворюють ступені порівняння від прикметників з іншим коренем (с.155) Час виконання – 5 хвилин.

Приклад: Широкий – ширший, найширший, більш широкий, менш широкий.

Вузький, довгий, хороший, корисний, великий.

2.  Вправа з ключем « Зашифроване послання».

До редакції телестудії надійшов зашифрований лист. Щоб його прочитати, треба виписати лише ті прикметники, від яких можемо утворити ступені порівняння. Із перших букв складемо продовження вислову: «Сучасне телебачення -….»  Час виконання – 5 хвилин.

Шкільний, цікавий, елегантний, сосновий, материнський, світлий, корисний, помаранчевий, різкий, убогий, предобрий, тонкий, синенький, акуратний,  сліпий, добрий, легкий, яскравий, жовтуватий, розумний, охайний, підземний, зрозумілий, упертий, вчорашній, малий, ведмежий, уважний.

…скрута для розуму»

3.«Я – редактор» .

Багато авторів – початківців присилають  до нашої студії зразки своїх рекламних текстів. Але там зустрічаються помилки. Ми уже володіємо достатніми знаннями, щоб їх виправити, правда? Попрацюємо редакторами. Ваше завдання – записати у зошит правильний варіант.  Не забувайте доречно чергувати просту і складену форми ступенів порівняння. Час виконання -  5   хвилин.

  1-ша група:

 Не можете викупати малюка без сліз? Мило «Карапуз» для дітей саме безпечне і не щипає оченята! Підходить навіть для найніжнішішої шкіри. Ми використовуємо лише натуральну найоливковішу олію та найбільш натуральніший барвник.

 2-га група:

Любиш бігати? Обирай більш зручніші кросівки ! Ультралегші і найекстракласні,  кросівки «Adidas»- найкращіші!  У них навіть найпредовша дистанція буде здаватися вам найкороткою.  А ще наша ціна – сама доступна.

3-тя група:

  Волосся втратило блиск і випадає? Шампунь « Ромашка» - найпречудовіший засіб від усіх проблем . Ваше волосся стане більш довшим, найпухнастим і самим привабливим. Особливо рекомендовано блондинкам. Їхнє волосся стане ще білявішим.  Акція : великіша пляшка за ту саму ціну!

VI.  Оцінювання учнів. Коментар.

VII. Рефлексія.

- Чи сподобався вам урок?

- Про що ви сьогодні дізналися?

- Подивімося на список завдань, які ми ставили на початку уроку. Що вдалося зробити?

А над чим ще треба попрацювати?

 VIII.Домашнє завдання. Інструктаж.

Високий і середній рівень :

Скласти власну рекламу обраного продукту, використовуючи різні ступені порівняння прикметників.

Низький рівень : списати текст реклами, підкреслити прикметники, вказати ступінь порівняння.

Додатки :

Презентація ( прикріплена окремим файлом, може використовуватись для унаочнення цього уроку або стандартного уроку про ступені порівняння прикметника).

 

 

 

 

docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
6278
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку