Урок "Ступені порівняння якісних прикметників, їхнє творення"

Про матеріал
Пропоную розробку уроку "Ступені порівняння якісних прикметників, їхнє творення" для проведення уроку в 6 класі. При складанні конспекту уроку слід чітко розподілити кількість часу і строго дотримуватись цього регламенту. Метою уроку є повторення та поглиблення знань учнів про групи прикметників за значенням; формування вмінь шестикласників правильно утворювати ступені порівняння, правильно й доречно вживати їх у мовленні; розвиток пам'яті, уваги, логічного мислення, спостережливость; удосконалення культури усного й писемного мовлення, виховання поваги до рідного слова. Використано різноманітні методи й прийоми, форми роботи. До розробки наявна презентація.
Перегляд файлу

          Тема. Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. (слайд1)

Мета: повторити та поглибити знання учнів про групи прикметників за значенням; формувати  вміння  шестикласників правильно утворювати ступені порівняння, правильно й  доречно   вживати їх у мовленні;   розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, спостережливість; удосконалювати культуру усного й писемного мовлення, за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати повагу до рідного слова.

Тип уроку:  урок формування і вдосконалення вмінь і навичок

Методи й  прийоми, форми роботи: технологія «Спіймай мій настрій», гра «Лінгвістичний двобій», розподільний диктант, робота за варіантами, у парах, вибірковий диктант, творча лабораторія,  «Розумне перо», Я - учитель,   «Стилістичний сміхограй», прийом «Коло думок», технологія «Незакінчене речення». 

Перебіг уроку

І. Організаційний  момент 

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

А тепер за парту

Всі сідайте рівно.

І до роботи візьмемось сумлінно.

ІІ. Емоційне налаштування на урок  

Учні, перш ніж ми розпочнемо роботу на уроці, налаштуємо емоційний настрій так, щоб праця   кожного з вас була цікавою, творчою ефективною. Тож подаруйте посмішку собі, один одному, мені.

 Технологія  «Спіймай мій настрій» слайд 2

Виразно прочитайте рядки з вірша сучасної української поетеси Ліни Костенко.
Розкажіть, чого вона бажає всім нам.

ІІІ.  Перевірка  домашнього завдання

ІV.  Актуалізація опорних знань 

1.Гра «Лінгвістичний двобій» (слайд 3)

Робота в  парах.  Учень сам обирає суперника зі словами: «Я викликаю на двобій…» і ставить запитання.  Наприклад …

2.  Розподільний  диктант.  Записати слова в  три колонки: якісні, відносні,  присвійні. (слайд4)

  Високий, партизанський,  охайний, шкільний, спортивний, батьків,   весняний, мідний, партизанів,  красивий, дідусів, паперовий, тижневий, український, козацький, домашній,  учнівський.

V. Мотивація навчальної діяльності.  Повідомлення теми, мети уроку.

VІ. Осмислення  зв'язків і залежностей між елементами вивченого матеріалу.

   1.Робота в групах(слайд5)

Утворіть прислів’я…

 

2. Творча лабораторія (слайд6)

 Робота за варіантами. Від поданих слів утворіть просту й складену форми вищого  й найвищого   ступенів порівняння.

VІІ.  Узагальнення й систематизація знань

1.Розумне перо(слайд7)

Перепишіть, від поданих у дужках прикметників утворіть вищий або найвищий ступені порівняння.

2. Вибірковий    диктант    

Виписати якісні прикметники, визначити     ступінь порівняння. 

  Осінь танула, як воскова свічка, ставала все прозорішою та легшою. Із – за хмар виглянуло сонечко, і тоді і ліс,і поле весело всміхнулися до нього, мов до найближчого знайомого. Що в світі найсильніше, найпрудкіше, найсміливіше? Темні й невисокі гори здавались  більш високими серед гладенького рівного степу.

 

3. Коло думок.  Як ви розумієте народний вислів «Земля найбагатша, вода найсильніша? (слайд 8)

 4   Стилістичний  сміхограй  ( усно) (слайд9)
(Виправити помилки у вживанні прикметників)

Стежечка до села була сама вузькіша.

Понеділок, безперечно, найважкіший день тижня.

Учні влітку мають самі найдовгіші канікули.

5. Я – учитель (слайд10)

Правильно записати ступені порівняння прикметників

Більш цікавіший фільм, самий холодний день, найбільш відоміший журнал, менш зручніший диван, самий кращий друг,  сама легка професія,  сама шкідлива їжа,   менш видатніший композитор, більш смачніша страва, самий повільніший транспорт, сама рідніша людина, найбільш лютіший мороз, найменш холодніша зима.  

VІІІ. Підсумок уроку.  Рефлексія.  Оцінювання

Вправа  «Незакінчене речення…»(слайд11)

Було цікаво…

Було складно…

Я зрозумів, що…

Тепер я зможу…

Я навчився…

 ІХ.  Інструктаж домашнього завдання. (слайд12)

Повторити матеріал підручника  С.158-159, виконати вправу 385

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2019
Переглядів
719
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку