Урок "Вправи на визначення роду іменників. Родові закінчення іменників"

Про матеріал
Урок сплановано до тематичного дня "Толерантність".На уроці впроваджено роботу з щоденниками вражень ( Щоденні 5.Письмо для себе); технології критичного мислення; групова робота; міжпредметні зв'язки
Перегляд файлу

Дата:

Клас: 3 клас

Вчитель: Штанько Ю.П.

Тип уроку: комбінований

Тема. : Вправи на визначення роду іменників. Родові закінчення іменників

 

Мета:  познайомити учнів з поняттям «толерантність»;формувати в учнів уміння визначати рід іменників; вчити розпізнавати рід іменників за родовими закінченнями; розвивати писемне мовлення; збагачувати їх словниковий запас;  спонукати до розмірковування про толерантність у житті дітей.

Обладнання: щоденники вражень,презентація до уроку, ілюстрація,м’яч , таблиця самооцінювання.

 

 

 Організація пізнавальної діяльності учнів

 

І.Вступна частина

Ось дзвінок сигнал нам дав.

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок скоріше починаймо!

 

Всі почули ви дзвінок,

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постара

Зараз сядуть лиш дівчата

 А за ними і хлоп'ята.

 

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 307, с. 129)

— Прочитайте вірш.

— Які іменники чоловічого, жіночого, середнього роду виписали з тексту?

— Які слова допомогли вам визначити рід іменників?

2. Вправа « Асоціативний кущ»

- Що нам відомо про толерантність?

                                        тварин 

 

 Милосердя  хворих

                               

 

турбота            толерантність                повага

 

 

                                                                  інвалідів старих малих  дорослих

3.Письмо для себе « Що означає поважати інших»

 Зачин-  Кожного з нас з дитинства ……

Основна частина –На мою думку поважати інших….. Особливо я поважаю…………., тому що………….. Інколи, я бачив неповагу до……….Мене

Кінцівка- Коли я стану дорослим………..Я впевнений, що……!

 

II.Повідомлення теми і мети уроку.

 1.Читання вірша вчителем.

Про іменник

Іменники предмети називають,

На питання хто? що?

залюбки відпо­відають.

Іменники різні бувають:

Є живі — це хто?

А неживі — це що?

Якщо один — це однина,

Якщо багато — множина.

Дітям пам'ятати слід,

Що іменник має рід:

Чоловічий — значить він,

А жіночий рід — вона,

Є й середній рід — воно.

Де не глянь,— іменник всюди,

Його найбільш вживають люди.

  • Який рід мають іменники?
  • Яким словом можна змінити чоловічий рід?жін.?сер? ( Він, вона,воно)
  • Наведіть приклад .
  • Отже, як ви гадаєте, яка тема нашого уроку?

ІІІ.Вивчення нового матеріалу.

1.Робота в групах

- Зараз я читатиму вам слова, які роблять наш світ добрішим, а ви розподіляєте їх у три колонки і визначаєте закінчення. .

 Сонце, казка, морозиво, гра,  мир, світло, краса

  • Які закінчення мають іменники чоловічого роду? Жіночого роду? Середнього роду?

 Висновок  на картках. Вивчення правила.

Чоловічий рід – він, мій, - □, - о       мир, тато

Жіночий рід – вона, моя, - а, - я         казка, гра, лілія

Середній рід – воно, моє, - о, -е, -я   сонце , кошеня, морозиво

 

2.  Робота в парах з ілюстрацією.

 - Згадайте, з якого оповідання ця ілюстрація. (Анат.Дмаров «Для чого людині серце)

- Яка головна думка цього оповідання?

 

(на дошці картина на ній знайти слова ж.р. с.р. ч.р. і записати у зошит)

Казка-Для-чого-людині-серце.jpg1 ряд- записує іменники ж. р.

2 ряд – записує іменники ч. р.

3 ряд – записує іменники с. р.

Зачитують та називають закінчення.

 

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

5. Робота в групах. Гра “Піймай м’яч»

- Ваше завдання придумати по 1 слову ч.,ж.,с. роду іншій групі і перевірити як вони визначили закінчення.

 

 V.Підсумок уроку.

Рефлексія.

Складання «Сенквейну» зі словом толерантність

 Толерантність                                                              що

Важлива, необхідна                                                    яка?

Допомагати, вірити, слухати                                    що робити?

Давайте, жити в дружбі!                                             Вислів

Терпимість                                                                   синонім

 

 

  • Чи потрібні вам у житті навички, які ви отримали на уроці?
  • Що було складним?
  •  Що ви відчуваєте, коли дивитися на людину яка потребує допомоги?

Оцінювання.

  • Оцініть свою  робота на уроці  за табличкою

 

4-6

7-9

10-12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
1670
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку