Дата:
Клас: 3 клас
Вчитель: Штанько Ю.П.
Тип уроку: комбінований
Тема. : Вправи на визначення роду іменників. Родові закінчення іменників
Мета: познайомити учнів з поняттям «толерантність»;формувати в учнів уміння визначати рід іменників; вчити розпізнавати рід іменників за родовими закінченнями; розвивати писемне мовлення; збагачувати їх словниковий запас; спонукати до розмірковування про толерантність у житті дітей.
Обладнання: щоденники вражень,презентація до уроку, ілюстрація,м’яч , таблиця самооцінювання.
Організація пізнавальної діяльності учнів
І.Вступна частина
Ось дзвінок сигнал нам дав.
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Урок скоріше починаймо!
Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постара
Зараз сядуть лиш дівчата
А за ними і хлоп'ята.
II. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання (вправа 307, с. 129)
— Прочитайте вірш.
— Які іменники чоловічого, жіночого, середнього роду виписали з тексту?
— Які слова допомогли вам визначити рід іменників?
2. Вправа « Асоціативний кущ»
- Що нам відомо про толерантність?
тварин
Милосердя хворих
турбота толерантність повага
інвалідів старих малих дорослих
3.Письмо для себе « Що означає поважати інших»
Зачин- Кожного з нас з дитинства ……
Основна частина –На мою думку поважати інших….. Особливо я поважаю…………., тому що………….. Інколи, я бачив неповагу до……….Мене
Кінцівка- Коли я стану дорослим………..Я впевнений, що……!
II.Повідомлення теми і мети уроку.
1.Читання вірша вчителем.
Про іменник
Іменники предмети називають,
На питання хто? що?
залюбки відповідають.
Іменники різні бувають:
Є живі — це хто?
А неживі — це що?
Якщо один — це однина,
Якщо багато — множина.
Дітям пам'ятати слід,
Що іменник має рід:
Чоловічий — значить він,
А жіночий рід — вона,
Є й середній рід — воно.
Де не глянь,— іменник всюди,
Його найбільш вживають люди.
ІІІ.Вивчення нового матеріалу.
1.Робота в групах
- Зараз я читатиму вам слова, які роблять наш світ добрішим, а ви розподіляєте їх у три колонки і визначаєте закінчення. .
Сонце, казка, морозиво, гра, мир, світло, краса
Висновок на картках. Вивчення правила.
Чоловічий рід – він, мій, - □, - о мир, тато
Жіночий рід – вона, моя, - а, - я казка, гра, лілія
Середній рід – воно, моє, - о, -е, -я сонце , кошеня, морозиво
2. Робота в парах з ілюстрацією.
- Згадайте, з якого оповідання ця ілюстрація. (Анат.Дмаров «Для чого людині серце)
- Яка головна думка цього оповідання?
(на дошці картина на ній знайти слова ж.р. с.р. ч.р. і записати у зошит)
1 ряд- записує іменники ж. р.
2 ряд – записує іменники ч. р.
3 ряд – записує іменники с. р.
Зачитують та називають закінчення.
IV. Закріплення вивченого матеріалу.
5. Робота в групах. Гра “Піймай м’яч»
- Ваше завдання придумати по 1 слову ч.,ж.,с. роду іншій групі і перевірити як вони визначили закінчення.
V.Підсумок уроку.
Рефлексія.
Складання «Сенквейну» зі словом толерантність
Толерантність що
Важлива, необхідна яка?
Допомагати, вірити, слухати що робити?
Давайте, жити в дружбі! Вислів
Терпимість синонім
Оцінювання.
4-6 |
7-9 |
10-12 |
|
|
|