Урок. Велика буква у назвах міст, сіл, вулиць, річок.

Про матеріал

Розробка уроку української мови для 2 класу. Тема: Велика буква у назвах міст, сіл, вулиць, річок. Даний конспект уроку містить завдання для групової форми роботи. Завдяки яким учні зможуть краще засвоїти поданий матеріал.

Перегляд файлу

Тема: Велика буква у назвах міст, сіл, вулиць, річок.

Мета: познайомити учнів із правилом написання географічних назв, зі словниковим словом вулиця; розвивати орфографічну увагу; виховувати любов до України.

Обладнання: фізичні карти України, підручник, картки із завданнями, паперові долоньки, презентація в програмі Smart Notebook.

 

Хід уроку

1.Організаційний момент.

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 

2.Перевірка домашнього завдання.

ст.119 Впр. 311

-Яку скоромовку  ви записали із пам’яті?

- Поясніть написання великої і малої букви у виділених словах.

-  Які головні слова ви знайшли в першому реченні?

3.Повідомлення теми і мети уроку .

Сьогодні ми дізнаємося про ще одну групу слів, які пишуться з великої букви. Розгадайте ребуси:

  • Ребус: мі100
  • Ребус: сало, 2=е
  • Ребус: вулик -1 + ця
  • Ребус: ручка, 2=і.

Правильно: місто, село, вулиця, річка.

 

 

 

 

 

4. Вивчення нового матеріалу.

Загадка

Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься … (Україна)

Хвилинка каліграфії: Ук  їн кр аї  на  Україна

Наша держава – Україна.

Чому слово «Україна» написали з великої букви, а слово «держава» - з маленької букви ?

Тест

Визнач рядок, у якому всі слова записані правильно.

А  україна, Київ , хрещатик, Дніпро.

Б   Україна, Київ, Хрещатик, Дніпро

 

Запам’ятаймо правило про вживання великої букви.

 

 

 

В нас на дошці висить карта України, але вона немає кольорів. Щоб виправити це нам потрібно гарно попрацювати на уроці. Погляньте на пазл, який з`явився на дошці. Він складається з 4 елементів, кожен має для нас певне завдання. Після кожного виконаного завдання у групі ви допоможете додати барв нашій Україні. Прикріпити свою долоньку на карту України.

Групова робота:

 Пазл 1: «Міста України»

Спишіть текст, обравши правильне написання слів.

1 група – Київ

(К,к)иїв – столиця України. (З,з)олоті ворота, (Б,б)атьківщина-мати, (Х,х)рещатик – про ці місця, певно, знають навіть діти.

2 група –  Харків

Кожен знає, що (Х,х)арків це – перша столиця, а ще найбільш студентське місто (У,у)країни. Перше, що вас вразить у ньому – напрочуд красивий вокзал. 

 

3 група – Львів

У (Л,л)ьвові неймовірна кількість костелів, (Х,х)рамів та замків роблять його по-справжньому середньовічним та казковим, особливо під час різдвяних свят. 

4 група – Одеса

(О,о)деса - найколоритніше місто (У,у)країни на березі моря. Приїхати сюди варто не тільки задля відвідування легендарного Оперного театру або численних пляжів. 

5 група – Запоріжжя

 (З,з)апоріжжя - це водночас й «колиска» українського козацтва, й індустріальний центр регіону. Сюди приїздять передусім для відвідування острова (Х,х)ортиця.

6 група – Вінниця

 (В,в)інницю іменують не інакше, як місто фонтанів. Він є серцем неймовірного нічного шоу з лазерами та музикою на річці (П,п)івденний (Б,б)уг. 

7 група – Дніпро

Індустріальне  місто (Д,д)ніпро  вражає неймовірних масштабів набережною, мальовничим парком імені (Л,л)азаря (Г,г)лоби. Родзинкою міста є (М,м)онастирський острів.

Пазл 2: «Села України»

1-7 група: знайдіть і запишіть 5 назв сіл.

Українські села - ..., ...,  ....,   ....,   ... .

Пазл 3: «Річки України»

1-7 група: знайдіть і запишіть 5 назв річок.

Річки України - …, …,  …, …, … .

Пазл 4: «Вулиці»

Словникове слово: ву́лиця.

Чи знаєте ви, що означає це слово?

Ву́лиця — обмежений принаймні з одного боку рядом будинків простір у межах міста або іншого населеного пункту, призначений для пересування людей, проїзду транспорту, розміщення соціальної інфраструктури та споруд.

 

Придумайте назви вулиць і запишіть за зразком:

Високі тополі – вулиця Тополева.

1 група: Вулиця, на якій ростуть великі горіхи – (вулиця Горіхова).

2 група: Вулиця, на якій багато фонтанів – (вулиця Фонтанова).

3 група: Вулиця, на якій ростуть квітучі каштани – (вулиця Каштанова).

4 група: Вулиця названа на честь Кобзаря – (вулиця Тараса Шевченка).

5 група: Вулиця, на якій ростуть троянди – (вулиця Трояндова).

6 група: Вулиця, на який росте бузок – (вулиця Бузкова).

7 група: вулиця біля лісу – (вулиця Лісова)

Ви всі молодці! Всі завдання пазлів виконали і наша карта отримала внесок від кожного з вас. Доля України в наших руках.

5. Закріплення вивченого матеріалу.

Відсортуйте «Загальні назви-власні назви»: місто, Полтава, село, гори, Карпати, Сергіївка, котик, Барсик, подружка, Мурчик, Галинка, країна, річка, Італія, Дністер.

Гра «Досвідчений географ»

..иїв, ..деса, ..итомир, ..арків, ..ніпро, ..ністер, ..арпати.

6. Підсумок уроку.

- Продовжіть речення.

Я тепер знаю, що з великої букви пишуться …

Складіть речення вживаючи в ньому географічну назву.

7. Домашнє завдання

Правило на сторінці 119, вправа 317.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
4106
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку