Урок "Сучасний комплекс проблем безпеки"

Про матеріал

Проблема безпеки людини і всього суспільства в сучасних умовах набула особливої гостроти й актуальності. Безпека обговорюється на сторінках газет і журналів, ученими, представниками громадськості, політичними діячами, тобто є об'єктом уваги всіх прошарків суспільства та держави. На даному уроці учні вивчать небажані та негативні наслідки антропогенного впливу на природу й навколишнє середовище.

Перегляд файлу

Тема Сучасний комплекс проблем безпеки

Мета Поглибити знання учнів про безпеку в ієрархії потреб. Обладнання:

  • Великий аркуш паперу або папір для фліпчарту і маркер для запису балів
  • Листи паперу (формат А4) і ручки для малювання груп, один лист кожній команді на один раунд гри
  • Липкі стрічки або булавки для прикріплення малюнків
  • Папір і кольорові олівці
  • Скласти список прав для себе.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання, встановлення позитивного настрою

II. Перевірка готовності до сприйняття нового матеріалу.

 Вправа

Попросіть всіх встати в коло.

Запросіть одну людину (будь-кого), назвати своє ім’я і розповісти «що вам подобається робити у вільний час».

 ІІІ. Розкриття теми уроку

Розповідь вчителя. Проблема безпеки людини і всього суспільства в сучасних умовах набула особливої гостроти й актуальності. Безпека обговорюється на сторінках газет і журналів, ученими, представниками громадськості, політичними діячами, тобто є об’єктом уваги всіх прошарків суспільства та держави. Учені давно почали турбуватися про небажані та негативні наслідки антропогенного впливу на природу й навколишнє

середовище. Вченні різних країн світу розробляли різноманітні моделі майбутнього збалансування розвитку людського суспільства з навколишнім середовищем в умовах величезних техногенних навантажень на біосферу.

В останні десятиліття нашого століття різко зросла чисельність аварій, катастроф, дорожньо-транспортних пригод, у яких гине або втрачає здоров’я і працездатність велика кількість людей. За даним ВООЗ смертність внаслідок нещасних випадків займає третє місце у світі після серцево-судинних та онкологічних захворювань. Якщо від загальних захворювань вмирають переважно літні люди, то від нещасних випадків переважно гине працездатна молодь. Статистика свідчить про те, що травматизм є основною причиною смерті людини у віці від 15 до 41 року. На останньому етапі розвитку набувають великої гостроти проблеми соціальної напруженості суспільства в країнах з перехідною економікою. Причинами соціальної напруженості в суспільстві є незадовільні умови життя, праці, незадовільний матеріальний та культурний стан, зіткнення інтересів релігійного, ідеологічного характеру, система розподілу матеріальних благ, низький рівень освіти.
Вправа «Сучасна безпека»

Інструкції

1. Почніть з короткого обговорення питання «безпека,». Запропонуйте учасникам витратити пару хвилин на обмірковування того, що таке безпека, її прояви. Потім зберіть відповіді та запишіть їх фліпчарт-папері.

2. Зробіть те саме на чистому аркуші фліпчарт-паперу, обговорюючи сучасні варіанти небезпеки , їх сутність, ознаки.

3. За допомогою нитки або скотчу проведіть вздовж підлоги лінію, яка називається

«лінія так». Попросіть учасників стати у дві шеренги, одна повинна стояти з боку «лінії так».

4. Поясніть, що ви будете зачитувати твердження стосовно небезпек, і хочете, щоб вони висловили своє відношення до цієї проблеми, не використовуючи слова. Якщо вони згодні з твердженням, вони повинні зробити крок вбік «лінії так». Учасники повинні відповідати щиро.

5. Зачитайте перше твердження. Дайте час на роздуми та відповідь. Пізніше подивіться на результати і занотуйте, скільки людей встали на «лінію так».

6. Скажіть учасникам повернутися на вихідну позицію і зачитайте нове твердження.

7. В кінці встаньте в коло і почніть підведення та оцінювання підсумків.

Можливі твердження

  • Кожна людина для забезпечення життєдіяльності повинна дихати (бажано чистим повітрям)
  • Кожна людина для забезпечення життєдіяльності повинна жити в безпечних умовах. 
  • Кожна людина для забезпечення життєдіяльності повинна харчуватися (бажано нешкідливими продуктами)
  • трудова діяльність людей з року в рік активізується, ускладнюється, вводяться новіші знаряддя праці і технології. Виникає проблема технологічної безпеки.
  • прісну воду слід охороняти від забруднення, (бо це може  призвести до непридатності її використання для потреб населення).
  • Із збільшенням чисельності населення проблема забезпечення продуктами харчування стає особливо гострою. (Якщо людство не розробить нові перспективні технології вирощування продуктів харчування і своєчасно не адаптується до них, може виникнути небезпечна ситуація глобального масштабу).
  • Особливо небезпечними є відходи атомних, хімічних, біологічних виробництв, кількість яких щорічно зростає

Вправа

Інструкції

1. Запитайте, що учні розуміють під словом «небезпека». Проведіть мозковий штурм і подивіться, чи зможе хто-небудь дійти робочого визначення. Напишіть пропозиції на фліпчарті.

2. Скажіть учасникам, що, хоча є ряд міжнародних договорів світову небезпеку. Однією з причин цього може бути те, що держави-члени Організації Об’єднаних Націй часто мають різні тлумачення даного поняття.

3. Припустіть, що для того, щоб створити таке визначення, необхідна група країн, що не є членами ООН, саме як наш клас! Поясніть, що їх діяльність повинна допомогти їм прийти до свого власного визначення небезпеки за визначений час.

4. Обʼєднайте учнів у групи по 4–5 чоловік і вручіть кожній групі набір ситуаційних карт й аркуш паперу. Попросіть їх послідовно обговорити кожне твердження і вирішити, чи справді певну ситуацію необхідно вважати глобальної небезпеки, надаючи свої пояснення.

5. Знову зберіть групи разом приблизно через 4-7 хвилин і зберіть результати. Спробуйте визначити основні причини відмови, щоб віднести конкретні ситуації до випадків міжнародної небезпеки.

6. Коротко обговоріть будь-які відмінності між групами, надаючи кожній стороні можливість пояснити своє рішення. Запитайте учасників, які з ситуацій вони вважають найбільш важкими для оцінки.

Ситуаційні картки:

  • У війні між двома країнами, одна скидає ядерну бомбу на іншу, під час чого гине близько 100 тисяч мирних жителів.
  • У країни є хімічна зброя і вона заявляє про те, що готова використати її, якщо відчує загрозу з боку будь-якої іншої країни.
  • Вирубка лісів у Карпатах
  • Споживання генно-модифікованих продуктів
  • Утворення стихійних сміттєзвалищ

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Вправа «Груповий термометр»

На фліпчарті малюється термометр з мінус і плюс температурами. Учасникам роздаються по три стікери різних кольорів. Один колір символізує пізнавальний ефект, другий - енергію, третій - самопочуття в групі учасників. Учасники клеять свої стікери на термометр.

Використані джерела:

  1. https://www.mindmeister.com/ru/1074648376/
  2. http://op.iee.kpi.ua/1/%D1%80.54-58.pdf
  3.  https://sites.google.com/site/sucasniproblemibezpeki/
  4. https://pidruchniki.com/11800912/bzhd/problemi_zhittyediyalnosti
  5. http://humra.org/wp-content/uploads/2016/03/compass_UA.pdf

 

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
31 липня 2018
Переглядів
5024
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку