Урок "Свердління металу "

Про матеріал
Мета: • навчальна: сформувати навички та вдосконалити вміння учнів при виконанні операції свердління металу; • розвивальна: розвивати логічне та технічне мислення, уміння виконувати завдання; • виховна: виховувати культуру праці, уважність, акуратність, відповідальність, цікавість до майбутньої професії
Перегляд файлу

«Погоджено»

                                                                       Старший майстер

 

__________ В.П.Хомюк

 

 

 

План уроку

виробничого навчання «Свердління , зенкування , розвертання»

 

Група №110 СЕзРЕ.

 

Тема: Свердління,зенкування, розвертання

Тема уроку: Свердління металу

Мета:

  • навчальна: Сформувати навички та вдосконалити вміння учнів при виконанні операції свердління металу;
  • розвивальна: розвивати логічне та технічне мислення, уміння виконувати завдання;
  • виховна: виховувати культуру праці, уважність, акуратність, відповідальність, цікавість до майбутньої професії

Тип уроку: урок формування навичок та вдосконалення вмінь

Вид уроку: виконання вправ ; аналіз конкретних ситуацій

Дидактичне забезпечення:  інструкційно-технологічні картки, плакати

Обладнання уроку: 1.Пластини металу;

2. ручний дриль;

3. Свердлильний верстат;

Міжпредметні зв’язки: електроматеріалознавство, слюсарна справа.

 

 

ХІД УРОКУ

І.Організаційна частина: 8.00-8.05

а) перевірка наявності учнів;

б) зовнішній вигляд;

в) повідомлення теми і мети уроку;

ІІ. Вступний інструктаж: 8.05-8.50

- Перевірка знань учнів, необхідних для виконання навчальної задачі : 1) Усне фронтальне опитування; 

Що таке різання  ?

  • Відповідь:Різання – це віділення частин заготовок від сортового або листового металу.
  • В чому полягає суть процесу різання ?
  • Відповідь: Суть процесу різання ножицями полягає у відокремленні частин металу під дією пари різальних ножів.
  • Чим відрізняються праві ножиці від лівих ?
  • Відповідь: Праві ножиці відрізняються тим, що скіс на різальній частині кожної половини знаходиться справого боку, а в лівих з лівого .Правими ножицями ріжуть за годинниковою стрілкою, а лівими проти годинникової стрілки.
  • Назвіть два основних види різання металу  ?
  • Відповідь: Зі зняттям стружки та без зняття стружки.
  • Що таке ножівка ?
  • Відповідь:Ножівка це – інструмент для різання листів штабового круглого та профільного металу

           -  З яких основних частин складається ручна ножівка ?

- Відповідь: Ручна ножівка складається : з рамки та ножівкового полотна. На одному кінці рамки є не рухома головка з хвостовиком, і ручкою., а на іншому гвинт і гайка для натягування полотна.

             - Що таке ножівочне полотно ?

               Відповідь : Ножівочне полотно це – тонка вузька стальна пластина з двома      отворами для закріплення, яка має зуби на одному з ребер.

 

  • Що таке опилювання?
  • Відповідь: Опилюванням  називається операція з обробки металів та інших матеріалів з зняттям не значного шару напилками в ручну.
  • Напилок це?
  • Відповідь: - Це стальний брусок певного профілю і довжини на поверхні якого є насічка, що утворюють западини і гостро заточені зубці, по перерізі мають форму клина.
  • Які види насічок ви знаєте?
  • Відповідь:- одинарна та двійна.
  •  Класифікуйте напилки.
  • Відповідь: з одинарною та подвійною насічкою. А також класифікують за формою: плоскі, квадратні, тригранні, круглі і на пів круглі.
  • Класифікуйте напилки за видами насічок ?
  • Відповідь :  Чорновий, чистовий , надфіль, бархатний.
  • Свердління це ?
  • Відповідь: Свердління це – утворення зі зняттям стружки у суцільному матеріалі за допомогою різального інструмента – свердла.
  • Що таке спіральне свердло ?
  • Відповідь : Спіральне свердло це – двозубий різальний інструмент.

2. Картки завдань :

Картка № 1

  1. Нарізуванням різьби називається ?
  2. Різьба буває ?
  3. З чого складається мітчик ?

Картка № 2 

  1. Калібруюча частина це ?
  2. Для чого служить хвостовик ?
  3. Різальними кромками називається ?

Картка № 3

  1. Різанням називається?
  2. Назвіть суть процесу різання ножицями ?
  3. Для чого служать малогабаритні силові ножиці ?

Картка № 4

  1. Для чого застосовуються важільні ножиці ?
  2. Для чого застосовують ножиці з похилими ножами ?
  3. Для чого застосовують махові ножиці ?

Пояснення навчального матеріалу:

План

  1. Ознайомлення з основними  операціями, які виконуються при свердлінні металу.Перевірка наявності належного інвентарю, інструменту, я кий потрібен для свердління металу.
  2. Виконання накернювання заготовок для подальшого свердління.
  3. Свердління отворів в молотку з квадратним молотком .
  4. Свердління отворів в корпусі граблів.            

 

 

Пояснення відбувається при виконанні практичних операцій (з використанням інструкційно-технологічних карток )

http://imetal.in.ua/wp-content/uploads/2015/01/%D0%A0%D1%83%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9-%D0%B4%D1%80%D0%B8%D0%BB%D1%8C.png

Ручний дриль застосовують для свердління отворів діаметром до 10мм. Він складається з : 1 - Шпиндель; 2 Вал; 3,6,7,8 – зубчасті колеса;  4 – упор ; 5 – ручка. 

 

4027_станок_настольный_вертикально_сверлильный_2м112.jpg Настільний вертикально – свердлильний верстат складається : 1 – колона ; 2 – привід ; 3 – механізм підйому шпиндельної бабки та шпинделя; 4 – кронштейн ; 5 – стіл ; 6 – ручка ручної подачі ; 7 – шпиндель ; 8 – шпиндельна бабка . 

Настільний вертикально – свердлильний верстат служить для свердління отворів діаметром не більше як 12 мм у невеликих деталях. У верстата є три положення «Ліворуч» , «0» , «Праворуч»

 

Спіральне свердло це – двозубий різальний інструмент. Він має дві основних частини – робочу та хвостовик. Робоча частина свердла , в свою чергу, має циліндричну та різальну частину. На циліндричній частині є дві гвинтові канавки розміщені

 

http://www.electrika.net.ua/wp-content/uploads/2014/09/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D1%8B%D0%B9-%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA-53.png

Спіральне свердло це – двозубий різальний інструмент. Він має дві основні частини , робочу та хвостовик.  Спіральне свердло – двозубий (дволезовий) різальний інструмент. Він має дві основні частини – робочу та хвостовик. Робоча частина свердла , в свою чергу , має циліндричну (калібруючи) та різальну частини. На циліндричній частині є дві гвинтові канавки, розміщені одна проти одної. Їх призначення – відводити стружку з отвору, що просвердлюється, під час роботи свердла. Канавки на свердлах мають спеціальний профіль, який забезпечує правильне утворення різальних кромок свердла і потрібний простір для виходу стружки.

Різальні кромки сполучаються між собою на серцевинні ( серцевина – тіло робочої частини між канавками) короткою поперечною кромкою. Для більшої міцності  свердла серцевина поступово потовщується від поперечної кромки до кінця канавок( до хвостовика).

        Кут між різальними кромками( кут 2Ф при вершині свердла) суттєво впливає при його збільшенні підвищується міцність свердла, але одночасно різко зростає зусилля подачі. Зі зменшення кута при вершині різання полегшується , але послаблюється різальна частина свердла. Значення цього кута вибирають від залежно від твердості оброблювально матеріалу.Чавун і сталь  116…118° , стальні поковки та загартована сталь 125°, м’яка мідь 125°, латунь і м’яка бронза.

 

 

 

Демонстрація прийомів виконання завдань майстром в/н та відпрацювання навичок учнями (4-5 чоловік). Аналіз помилок.

-   Розв’язання проблемних ситуацій:

1. Під час свердління мідної пластини заклинило свердло, ваші дії ?

 Відповідь: Так-як ми знаємо, що мідь в’язкий матеріал ми одразу перевіряємо кут заточення свердла. Тому що, якщо свердло буде гострим, то воно розпочне намотувати на себе стружку.

2.Шпиндель замка не обертається, але при цьому працює двигун, ваші дії?

  • Відповідь: Шпиндель замка не буде обертатися якщо не включена коробка передач.
  • Відповідь: Шпиндель не буде обертатися якщо не натягнутий пас який закріплений на колесі, яке обертає шпиндель.

- Перевірка правил техніки безпеки при виконанні робіт (з використанням методу «Пинг - понг»):

  • Що потрібно зробити перед початком роботи?

Відповідь: Перед початком роботи перевірити весь інструмент.

  • На що потрібно звернути увагу при перевірці інструменту?

Відповідь: Слюсарні молотки повинні бути добре насаджені . Зубила , борідки не повинні мати тріщин і сколів. Перевірити справність пневматичного інструменту. Повітряні шланги повинні бути добре насаджені на штуцери і не повинні мати ушкоджень. При виявленні будь-якої несправності , заявити про це майстра . При отриманні від майстра нової роботи вимагати проведення інструктажу про безпечні методи її виконання.

  • Яких правил техніки безпеки ми повинні дотримуватись при виконанні самих робіт?

Відповідь: Правильно встановлювати, надійно закріплювати заготовки на столі верстата і не притримувати іх руками у процесі обробки.

       - Не залишати ключ у свердлильному патроні, після зміни різального інструмента.

- Виконувати роботу , доручену майстром або бригадиром ;

- При роботі з свердлильним верстаком забороняється включати верстат без дозволу майстра ;

- Пуск верстата здійснювати лише при впевненості у безпеці роботи.

- Не братися за різальний інструмент та шпиндель, що обертається.

- Не натискати сильно на важіль подачі при свердлінні заготовок.

  • До роботи допускаються особи в спец одязі та захисних окулярах які пройшли інструктаж техніки безпеки ;
  • Необхідно бути гранично уважними при роботі на свердлильному вертаті.
  • Обов’язково зупиняти верстат у випадках : припинення роботи; виявлення пошкоджень на верстаті; встановлення або заміна різального інструмента.

ІІІ. Поточний інструктаж: 9.00-13.30.

Розподіл учнів на бригади (роботи виконуються з використанням колового методу).

Видача завдань:

  • Виконання накернювання заготовок.
  • Свердління наскрізних отворів в заготовках.

Самостійна робота учнів.

Обхід робочих місць з метою:

  1. Виконання безпечних умов праці
  2. Перевірки організації робочих місць
  3. Технологія виконання робіт
  4. Спостереження за роботою учня, надання їм практичної допомоги, виправлення помилок. 

 

ІV. Заключний інструктаж: 13.30-14.00

  1. Аналіз діяльності учнів в процесі уроку
  2. Оцінка роботи учня та їх обґрунтування
  3. Аналіз помилок учня способи їх усунення
  4. Виставлення і  обґрунтування оцінок.

 

Домашнє завдання: автор М.І.Макієнко 

 

Всього: 6 годин                       

 

Майстер в/н __________Опанович Ю.М.

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


docx
Додав(-ла)
Опанович Юлія
Додано
9 грудня 2020
Переглядів
2469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку