Розкрити головну думку Дж. Свіфта - сатиричне зображення Англії XVIII ст.; звернути увагу учнів на особливості сатири й алегорії; виховувати почуття гумору, негативне ставлення до людських вад, вірність моральним принципам.
Ухвалення судом рішень, що спрямовані на задоволення мстивості монарха і злості його фаворитів. Призначення на державні посади тих, які добре танцюють на канаті. Вручення державних нагород за стрибки через палицю і плазування під нею. Звичаї ліліпутів
«Головною метою кожного мандрівника має бути виховання розуму та доброчесності своїх співвітчизників за допомогою добрих і поганих прикладів із життя чужих країн»Дж. Свіфт
Номер слайду 12
Проблеми
Номер слайду 13
«Літературне лото» Термін Визначення. Гумор. А. Їдка, викривальна, дошкульна насмішка, сповнена крайньої ненависті і гнівного презирства2. Іронія. Б. Особливий спосіб художньо відобразити дійсність, який полягає в гострому осудливому осміянні негативного3. Сатира. В. Замаскований спосіб думок з натяками, недомовками (інакомовлення, алюзії, іронії, алегорії) задля уникнення цензурних чи будь-яких інших заборон, переслідувань4. Сарказм. Г. Художній троп, який виражає глузливо-критичне ставлення митця до предмета зображення. Насмішка, замаскована зовнішньо благопристойною формою5. Езопова мова. Д. Різновид комічного, відображення смішного в життєвих явищах і людських характерах Відповіді: 1 – Д, 2 – Г, 3 – Б, 4 – А, 5 – В
Номер слайду 14
«Сатира – своєрідне дзеркало, в якому кожен, хто дивиться в нього, бачить, як правило, обличчя всіх, крім свого власного»Дж. Свіфт
Номер слайду 15
Чи актуальні сьогодні твори Свіфта?
Номер слайду 16
Домашнє завдання. Твір-мініатюра «Чого навчив мене Свіфт?»Повідомлення «Життя та творчість Гете» *