ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
Тема: Світ рослин у мистецтві « Декоративна квітка»
Мета: поглибити знання учнів у галузі декоративного мистецтва; розвивати творче мислення, фантазію, уяву; виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу та мистецьких творів, любов і бережливе ставлення до природи.
Обладнання: відеоролик, портрет М. Приймаченко, технологічна карта, фонові листи для малювання,фарби.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
На уроках – руки в фарбі,
Пензлі скрізь та олівці.
Намалюєм ляльку Барбі, квіти, дивні корінці,
На папері оживають наші мрії і думки,
Чи реальні, чи незнані,
Нерозгадані світи.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Діти, теплий зимовий сонячний промінчик освітив своїм теплом наш клас і хоче доторкнутись до ваших сердечок дивним, незвичайним, сонячним мистецтвом, яке створене руками звичайної української жінки-трудівниці, художниці. Що це за мистецтво ви зрозумієте, коли переглянете мультфільм.(Показ уривків картин української народної художниці Марії Приймаченко.)
ІІІ. Актуалізація опорних знань
-Що ви побачили знайоме?
-Так, це картини відомої української художниці Марії Приймаченко.
-Картини Марії Приймаченко відомі в Україні та далеко за її межами, в усьому світі, її роботи називають сонячними. Як ви думаєте чому?
-Так, саме тому що всі вони намальовані сонячними яскравими кольорами або, як їх ще називають теплими. А ще вони і справді незвичайні. В чому їх казковість?
- Дійсно, в тому, що в реальному житті ми не зустрінемо таких квітів, тварин, птахів та інших персонажів.
IV. Пояснення нового матеріалу
-Давайте ми зараз вами розглянемо її незвичайні, небачені, казкові квіти, букети.
-Діти, чи подобаються вам квіти і чому?
-Квіти на картинах М. Приймаченко вражають яскравістю своїх кольорів. І якщо уважно їх розглядати, то можна помітити, що вони схожі до деяких звичних нам квітів.
- Які знайомі квіти ви впізнали?
- А ще тут є квіти, яких ми не можемо зустріти ні на одному квітнику. Як би ви їх назвали?
-Погляньте і скажіть, а чи всі квіти зображені у вазах?
-Що утворюють квіти, поставлені у вазу? (букет)
- Як вони розміщені?
( звертає увагу на засоби зображення – мазки, лінії, дуги, поєднання кольорів.)
- Діти, як ви думаєте, яка пора року зображена на картинах? (Літо)
- Чому ви так думаєте?
Фізхвилинка.
-А зараз давайте підготуємо долоньки до малювання. Пограємо в гру. Я буду вам показувати рухи, а ви будете повторювати за мною. Перший раз ми спробуємо, а вдруге повторимо швидше.
Бесіда
- Кожна рослина красива по-своєму. Вона має вишукану форму та особливе забарвлення. Художники можуть малювати квіти такими, якими вони є у природі. А можуть також зображувати їх спрощено, тобто, декоративно.
- Розгляньте зображення Подумайте і скажіть на якій картині тюльпани зображені декоративно.
— Чи схожа форма декоративної квітки на форму справжньої квітки на світлині?
— Чи доцільно перераховувати пелюстки на справжній квітці, щоб зобразити її декоративно?
— Як зображені декоративні квіти: збоку чи зверху, тобто у тому ж ракурсі, що й на фото?
— Чи є на декоративних квітах переходи кольору, різні відтінки як на реальних квітах?
— Чи відображено на декоративних квітах сонячне освітлення?
2. Пояснення послідовності
1) Аркуш паперу у горизонтальному положені.
2) В нижній частині аркуша горизонтально малюємо вазу овальної форми.
3) Домальовуємо по середині внизу вази дно дугою.
4) Верхній частині вази малюємо стеблинки: посередині, 2 справа,2 зліва.
5) Малюємо квітку: спочатку малюємо пів овал і промальовуємо зверху коронку.
6) Між стеблинками промальовуємо листя довгуватої овальної форми.
3. Послідовність зафарбовування
1) Зафарбовуємо вазочку фіолетовим кольором.
2) Малюємо стеблинки темно-зеленим кольором зверху вниз.
3) За вашим бажанням розфарбовуємо улюбленим кольором бутон квітки , не виходячи за межі контурів.
4) Розфарбовуємо світло-зеленим кольором листя.
5) Вушною паличкою зверху вази проставимо білим кольором точечки.
Фізхвилинка.
VІ. Самостійна робота
VІІ. Підсумок уроку