Тема: Розмаїття форм. Вибір положення аркуша паперу залежно від форми об’єкта зображення. Композиція «Дитячі іграшки»
Очікувані результати: актуалізувати знання учнів про кольори; формувати вміння правильно вибирати положення аркуша залежно від форми зображення; розвивати образне мислення, зорове й емоційне сприйняття, відчуття форми; формувати естетичний смак, виховувати охайність під час роботи.
Обладнання й матеріали: альбом, кольорові олівці, малюнки іграшок
Хід уроку.
Бесіда.
Що ви робите у вільний час?
А чим ви граєтеся?
Яка ваша найулюбленіша іграшка?
До нас на урок завітали іграшки (вивішую малюнки іграшок).
А найдорослішим є…
3. Мотивація навчальної діяльності. Відгадування загадки.
У ковпаку і бородою
З киркою шукає скарби
Невеликий чоловічок
Казкового граду.
(Гном.)
4. Обмін інформацією
Перегляд мультфільму про гнома
5. Вивчення нового матеріалу.
5.1. Робота з малюнками іграшок (робочий зошит ст. 39)
5.2. Полічіть іграшки. Розмалюйте три з них, які не торкаються одна одну
5.3 малювання іграшкового гнома за уявою або скористайтеся зразком
— Погляньте на альбомний аркуш. Він має форму прямокутника. Чим же відрізняється прямокутник від квадрата? — Якщо аркуш розташований так, що його довгі сторони спрямовані вгору,— це вертикальний формат аркуша, а якщо вони спрямовані зліва направо, то це горизонтальний формат.
— Як ви гадаєте, чому картини мають різний формат? Від чого залежить вибір положення аркуша? — Подивімося на малюнки із зображенням іграшок. Одні малюнки мають вертикальний формат, інші — горизонтальний. Що підказало художнику вибір формату?
Висновок: Вибір формату картини (положення аркуша) залежить від форми зображуваного предмета. Якщо форма витягнута — це вертикальний формат, а якщо видовжена — горизонтальний.
5.2. Фізкультхвилинка.
5.3. Підготовка до практичної роботи. Порівняй зображення. (підручник ст. 87)
6. Практична робота.
7. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.
Виставка робіт