Урок "Світ тварин. Охорона тварин."

Про матеріал
Урок-проект, що узагальнює знання дітей про «світ тварин», «необхідні умови для життя рослиноїдних, хижих, всеїдних тварин», уявлення про ознаки пристосування тварин до добування корму в природі, до захисту від ворогів, причини зникнення та шляхи збереження тварин у природі, розви- ває пізнавальний інтерес, виховує спостережливість, здатність співпрацювати в групах, бачити красу і цінність тваринного світу.
Перегляд файлу

Тема: Різноманітний світ тварин. Охорона тварин.                                                                                               

Мета: Формувати поняття «світ тварин», «необхідні умови для життя

            рослиноїдних, хижих, всеїдних тварин», уявлення про ознаки при-

            стосування тварин до добування корму в природі, до захисту від воро-

            гів, причини зникнення та шляхи збереження тварин у природі, розви-

            вати пізнавальний інтерес, виховувати спостережливість, здатність

            співпрацювати в групах, бачити красу і цінність тваринного світу.                                                                                

Обладнання: таблиця « Світ тварин», стенгазети, енциклопедії, записи

                         на дошці, відеоматеріали, малюнки тварин.                                                                             

                                                                                                                                                      

                                                   Хід уроку                                                                                             

I  Організація класу.                                                                                                                   

                         Встаньте, діти, підтягніться                                                                            

                         Один одному щиро всміхніться                                                                      

                         Гостей наших привітайте                                                                                 

                         І за парти рівненько сідайте.                                                                         

На початку уроку ми заслухаємо повідомлення наших синоптиків.                                   

II  Перевірка домашнього завдання.                                                                                         

Отож починаймо наш урок. Але розпочати його я б хотіла з загадок. Ось послухайте їх.                                                                                                                             

           1.Живе в лісі дика, хижа.                                                                                                   

             Душить кури та індики.                                                                                                

                                                                                                                                                   

           2.Біла латка, чорна латка по дереву скаче.                                                                  

                                                                                                                                                   

           3.Хто влітку гуляє, а зимою спочиває.                                                                            

Як одним словом їх назвати. Саме тваринам присвячений наш сьогоднішній урок .Адже сьогодні ми закінчуємо наш великий проект під назвою «Тварини в природі» А зараз прошу наших експертів дослідників розказати про свої спостереження за життям тварин та їх розмноженням.(Виступи учнів)                          

III Повідомлення теми і мети уроку.                                                                                        

Дякую вам, мої дослідники, а попереду нас чекають нові відкриття, тому що сьогодні ми з вами дізнаємося, що таке довкілля тварин, як тварини захищаються від ворогів, як добувають собі корм і що повинна робити людина, щоб зберегти тваринний світ.                                                                                     

IV Вивчення нового матеріалу.                                                                                                 

Сьогодні я запросила на наш урок багато тваринок, які самі про себе розкажуть( Прес-конференція тварин )                                                                                 

Так тварини добувають собі корм, але щоб вижити і не стати кормом для інших тварин вони пристосувалися захищатися від ворогів. Ось послухайте як.(Виступи учнів)                                                                                                                    

V Фізкультхвилинка.                                                                                                               

 

VI Закріплення вивченого матеріалу.                                                                                       

            

               1.Групова робота учнів.                                                                                               

А зараз прошу всіх зайняти свої місця в групах і попрацювати з підручником.

                2.Презентація виконаної учнями роботи.                                                                      

                3.Рубрика «Цікаві факти з життя тварин»                                                                    

                4.Гра «Подяка»                                                                                                            

А зараз ми перевіримо наскільки добре ви знаєте тварин. Вам потрібно буде назвати тварину, якій ми повинні дякувати за ці речі( сметана, сир, мед, яйця, ікра, шкарпетки )                                                                                                                       

                 5.Рубрика «Червона книга»                                                                                       

Від багатьох тварин ми отримуємо продукти харчування, інших самі вживаємо в їжу або полюємо на них, часто знищуємо місця їх проживання, тому все частіше ми чуємо повідомлення про те, що деякі тварини зникають або їм загрожує небезпека. Багато тварин занесені до Червоної книги. Ця книга називається так тому, що червоний – це колір небезпеки. У 1980 році, тобто 31 рік тому, була надрукована Червона книга України.                     

                  а)Метелик мертва голова.                                                                                        

                  б)Їжак вухатий.                                                                                                            

                  в)Тхір степовий.                                                                                                         

                  г)Лелека чорний.                                                                                                           

                  д)Хохуля.                                                                                                                      

                  е)Кіт лісовий.                                                                                                              

                  э)Тритон карпатський.                                                                                               

                  ж)Зубр.                                                                                                                           

Ці тварини стали рідкісними і занесені до Червоної книги України. А дикий бик тур і дикий кінь тарпан зовсім зникли на Землі, хоча ще 200-300 років тому вони жили на території України. Тому наша держава прийняла Закон про охорону і використання тваринного світу. За цим законом на рідкісних тварин полювання заборонене, а на інших – обмежене. Створено кілька заповідників: «Асканія Нова» на Херсонщині, «Карадазький» у Криму, «Карпатський» у Закарпатті та багато інших, в яких тварини перебувають під особливою охороною. Завдяки таким діям керівництва нашої держави багато видів тварин уже врятовано. Але життя тварин, які не занесені до Червоної книги залежить від вашої поведінки в природі.                                                                    

                    6.Обговорення правил поведінки в природі під час відпочинку.                   

                    7.Рубрика «Моя домашня тваринка»                                                                     

Так діти, все що ви сказали правильно. Тварин треба любити й оберігати, тому що вони ще й наші друзі. Без них було б невеселим і самотнім наше життя. Тож давайте розкажемо про наших друзів, які вони у вас. (Виступи кількох учнів з творами на тему «Моя домашня тваринка»)                                                         

VII  Підсумок уроку.                                                                                                                         

                     1.Розгадування кросворду за темою уроку.                                                          

                     2.Читання вірша.                                                                                                    

Закінчити наш сьогоднішній урок я б хотіла віршем Анатолія Костецького «Не хочу», який всі ми з вами вчили на уроці читання. Сподіваюсь, що він стане для кожного з вас девізом життя.                                                                                    

VIII Оцінювання учнів.                                                                                                               

IX  Домашнє завдання.                                                                                                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітній навчальний заклад» № 25                

                                                     «Волошка»                                                                            

                                                                                                                                                        

                                                                                                                                                    

                                                                                                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

      Конспект   відкритого   уроку  з                            

                                                                                 

           предмету «Я і Україна»                                      

 

 

 

 

 

                                                                                 

                                Підготувала вчитель початкових класів                     

                                                            Вищої категорії                                                               

                                                            Найда Юлія Миколаївна                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    м. Дніпродзержинськ   

                                                  2011р.                                                                                        

                                                                                                                                     

doc
Додано
2 березня 2023
Переглядів
441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку