Урок: "Світ тварин. Свійські і дикі тварини"

Про матеріал

Протягом уроку учні вчилися поділяти тварин на дві групи: дикі тварини і свійські тварини. Вчилися розкривати цінність тварин для людини, для навколишнього середовища. Прищеплювали любов та бережне відношення до тварин. Діти дізналися, що світ тварин дуже різноманітний. Тварини заселяють не тільки поверхню суші, а й живуть в глибоких норах, печерах, на деревах, літають у повітрі, пристосувалися до життя в річках, озерах, морях і океанах.

Перегляд файлу

КЗ «Яблунівська спеціалізована школа-інтернат IIII ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів»

 

 

 

 

 

 

 

Урок з природознавства в 2 класі на тему:

«Світ тварин. Свійські і дикі тварини»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель

Початкових класів

Максюта З.І.

 

1. Організаційна частина.

Діти: Я всміхаюсь сонечку – здраствуй золоте!

          Я всміхаюсь квіточці – хай вона цвіте!

          Я всміхаюсь друзям – зичу їм тепла!

          Гостям усміхаюся – зичу їм добра!

Вчитель: Продзвенів уже двінок

                 Починається урок

                 Будем вчитися старанно,

                 Що у самому кінці

                 Діти 1-го класу були просто  молодці!

- Щоб урок пройшов не марно, треба сісти рівно й гарно!

- Зараз у нас з вами урок природознавства.

I. Календар погоди:

- Яка зараз пора року? (Зима)

- Які зимові місяці ви знаєте? (грудень,січень,лютий)

- Яка сьогодні погода?

- Чи є сьогодні вітер?

- Які зміни відбулися в природі з приходом зими?

II. – Діти, сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Сьогодні ми помандруємо в гості в дуже цікаву країну, в якій багато мешканців,і всі вони різні, відрізняються між собою не лише за зовнішнім виглядом, але й за умовами проживання. А відгадати, яка  це країна, і яка тема уроку ви повинні самі. А для цього я вам загадаю загадки.

      1. Червонясту шубку має по гілках вона стрибає.

          Хоч сама вона мала на зріст, та великий має хвіст.

          Як намисто оченята. Хто це? Спробуй відгадати? (білка)

     2. Влітку ходить, бродить лісом

        Все трощить важка нога.

         Взимку він накрився хмизом, у барлозі спать ляга! (ведмідь)

    3. Сірий, злющий і голодний у зимові дні холодні.

      Пісню тягне, знай, свою, з завірюхою: -У –У. (Вовк)

  4. Ква-ква-ква- вона виводить, позира булькатим оком.

      Як журавлика углядить прикидається листочком. (жаба)

 5. Така велика, довгошийка і вища за найбільшу шафу,

     Така розумна і красива у зоопарку є …..(жирафа)

 6. Пара довгих вушок, сіренький кожушок.

     Скорий побігайчик. Як він зветься?  (зайчик)

 7. Загорнулася в клубок ціла клунка голочок.

     Лис підбіг, голки понюхав. Потім довго носа чухав. (їжак)

 8. Має він великі ікла і густу щетину.

     Любить ритися в болоті та  ще й зве родину. (кабан)

 9. Його домівка – океан, зі спини в нього б´є фонтан. (кит)

 10.  А у нашої Марусі довгий хвіст, тоненькі вуса.

        Лапкою вмивається. Мяу-мяу-мяу – вітається. (котик)

 11. Я великий, я красивий,як біжу то в´ється грива.

       Хвіст у мене довгий – довгий. Хвіст у мене, мов шовковий. (кінь)

 

  • Про кого були ці загадки? (про тварин)
  • А яких ще тварин ви знаєте?

Отже, ми помандруємо в країну, яка називається «Світ тварин». І тема нашого сьогоднішнього уроку називається «Тварини». Але це не все. Давайте ми з вами подумаємо і ви дасте відповідь на такі запитання:

  • Де можуть жити і живуть тварини?
  • Як називаються ті тварини, що живуть у лісі?
  • А як ті, що живуть у людей?

Повідомлення теми уроку:

  •  Отже, тема уроку і називається: « Світ тварин. Свійські і дикі тварини»

Повідомлення мети уроку:

  • Навчимося поділяти тварин на дві групи: диких і свійських;
  • Розкриємо цінність тварин для людини;
  • Навчимося бережному відношенню до тварин.

Для чого: щоб вміти доглядати за тваринами, берегти їх.

 

Хід уроку

  • Які є два види природи?
  • Що відноситься до живої природи?
  • До якої природи відносяться тварини?
  • Чому?

Розповідь:  Світ тварин дуже різноманітний. Тварини заселяють не тільки поверхню суші, але й живуть у глибоких норах, печерах, на деревах, літають в повітрі. Безліч тварин  пристосувалося до життя в річках, озерах, морях і океанах. Є тварини великих розмірів (слони, кити) і маленьких (комахи).
    З давніх-давен люди полювали на тварин, а потім навчилися їх приручати. Отже, всі тварини можна поділити на дві групи: дикі і свійські тварини.

    Тварини, яких люди розводять і вирощують в своєму господарстві називаються свійськими.

Творче завдання: - Як саме люди піклуються про свійських тварин?

  • Чи зможуть свійські тварини прожити самостійно? Чому?

Фізкультхвилинка

  • Дикі тварини живуть у природі. Вони самі добувають їжу, влаштовують житло, рятуються від ворогів. Їх переважна більшість живуть в лісі, на луках, у степах. Тварини живуть скрізь, де для них є їжа. На землі немає такого куточка, де б не жили тварини. (розгляд і обговорення малюнків)

Осмислення теми:

1. Розподіліть тварин на групи(за малюнками на дошці)

Кожен учень виходить до дошки і кладе малюнок у певну групу.

2. Гра «Хто будує житло?»

3. Гра «Хто їх годує?»

4. Гра «Хто піклується про потомство?»

5. Гра «Яка тваринка зайва? Чому?»

На дошці зображення тварин(миша, собака, півень,качка)

 – Яка тварина тут зайва?

  • Поясніть чому?
  • Чи можна сказати, що мишка є корисною?

Фізкультхвилинка

Звірі в лісі проживають

І роботу також мають.

Тож виходить на полянку

І зарядку робить зранку.

Встали й ми побіля парт

Встали всі? Мерщій на старт.

Лапки вгору, лапки вниз,

На сусіда подивись,

Землі матінці вклонись.

Сонцю руки простягни,

Де проміння поверни.

А тепер прогнімо спини

І замремо на хвилину.

Розігнулись, пострибали,

Потім трішки політали

І за парти посідали.

Робота з підручником

1.Розгляді обговорення ілюстрацій.

2.Читання і обговорення матеріалу.

3. Гра «Що дає людині?»

корова

яйця

кури

молоко, сир, масло

вівці

мед

бджоли

шерсть

Гра «Чия домівка?»

1. Дупло(білка)

2.Нора(лисиця)

3.Гніздо(курка)

4.Барліг(ведмідь)

5.Конюшня(кінь)

6. Свинарник(свиня)

7.Корівник(корова)

8. Курник(курка і півень)

Гра «Чиє дитинча?»

Свиня – поросятко;

Корова – телятко;

Лисиця – лисенятко;

Ведмідь – ведмежатко;

Кішка – кошенятко.

Творча гра «Відтвори голос»

Діти самостійно відтворюють голос тварин, а інші відгадують.

Виховна проблема:

Вовк.  Лев. Качка.

Лисиця. Півник. Коза.

Творча гра «Де чия хатинка?» (дикі, свійські)

                                (на партах)

Де ялинка – туди дикі.

Де хатинка – туди свійські. (робота в парах).

 Виставка книжок:

  • Як ви думаєте, де можна ще більше дізнатися про тварин та їхнє життя? (з книжок з уроків)

На математиці – рішали задачі про них.

На малюванні – малювали тварин.

Читання – читали про них.

В казках – читали про них, «Колобок» , «Рукавичка, «Ріпка».

Підсумок:

1.Гра « Незавершене речення»

А) тварини, які самі добувають собі їжу, захищаються від ворогів, самі будують собі житло, виводять потомство, називаються.. (дикими).

Б) тварини, яких розводять люди, годують і захищають їх, будують для них житло, піклуються про їх потомство, називають (свійськими).

 

2) Гра «Розкажи про тваринку»

3. На вулиці зима, холодно, свійські тварини нагодовані, в теплі. А ось диким треба пошукати їжу. Давайте пригостимо білочку рибочками. Чим більше ви згадаєте, що вчили на уроці, тим більше грибочків буде в білочки.

  1. Яка була тема сьогоднішнього уроку?

  2. На які дві групи поділяються тварини?

  3. Чим відрізняються дикі тварини від свійських?

  4.Де живуть дики тварини?

  5.Яку користь приносять тварини людям?

  6.Чому тварин треба захищати і не ображати?

  7.Яких диких тварин ви знаєте?

  8. А свійських?

docx
Додав(-ла)
Максюта Зоя
Додано
7 січня
Переглядів
348
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку