Тема уроку : Як розпізнати рекламні хитрощі.
Мета навчити підлітків розрізняти позитивні і негативні впливи реклами, ознайомити їх з принципами дії реклами, рекламними стратегіями (особливо тютюнових і алкогольних компаній), розвивати навички практичного використання набутих знань. Обладнання і матеріали: інтерактивна дошка, магнітна дошка, підручники, зошитипрактикуми; зразки рекламної продукції, етикетки від тютюнових та алкогольних виробів; набори для створення плакатів (аркуші А2, фломастери ,олівці, маркери, скотч, клей, ножиці, журнали, вирізки тощо ).
Попередня робота: учнів класу об’ єднано у 5-6 груп, кожна група отримує завдання ---
зібрати матеріал до теми уроку: відео, текст, інтерв’ю та інш.
Хід уроку
1. Очікування
В класі до спинки стільця прив’язано 5-6 повітряних кульок (за кількістю груп). Кожна група учнів висловлює те, що вони очікують від уроку: про що бажають дізнатися, в чому хочуть переконатися,що намагатимуться заперечити тощо. Очікування записуються на стікерах у вигляді ярличків-цінників та кріпляться до кульок.
2. Основна частина. а) Стартові завдання.
Демонстрація будь-якого рекламного ролика (бажано, відомого більшості учнів).Оцінка
реакції на вплив реклами.
Інформація для обговорення: РЕКЛАМНІ ВПЛИВИ. Мозковий штурм: Що (хто) є джерелами реклами ( батьки, друзі, TV, Інтернет та інш. ) Які рекламні джерела мають найбільший вплив? Чому? б) Інформаційне повідомлення однієї з груп “ Як працює реклама?” (демонструють зразки рекламної продукції ) .
в) Вправа “Континіум”: оцінка ставлення до рекламних впливів----в класі провести умовну лінію (двоє учнів-волонтерів тримають кольорову стрічку на довжину класу, з одного краю стрічки стають ті, хто цілком виступає за заборону реклами тютюнових та алкогольних ви- робів, з іншого ---ті, хто категорично проти цього, посередині—решта учнів.) Пояснюють свою позицію за бажанням.
г) Робота в групах.
Завдання: створити власну антирекламу на тютюнові та алкогольні вироби. Це може бути виготовлення плакату, колажу, дооформлення матеріалу попереднього завдання, остаточна репетиція сценки тощо. Головне: показати, що навчилися знаходити “пастки” для молоді та інших цільових груп населення, грамотно аналізувати зміст рекламних повідомлень та протидіяти їхньому впливові.
д) Захист проектів---виступ кожної групи учнів. Експерти-волонтери (або учні старших класів) оцінюють оформлення плакату або відеоматеріалу, інформаційний зміст, артистизм виступу, цікавість сприйняття інформації, переконливість та інш.
3. Підсумки, завершення.
Оцінити роботу кожної з груп. Звернутися до попередніх очікувань, з’ясувати, що з цього виправдалося, що ні. Зрізати стрічки на таких кульках ,хай піднімуться під стелю. Ритуал завершення: учні стоять у колі, тримаються за руки, разом піднімають руки вгору, вимовляючи: “Vale! Ми за здоровий спосіб життя! Разом опускають руки донизу. Аплодують собі і кожному учневі в класі, висловлюючи повагу і доброзичливість.