24 вересня о 18:00Вебінар: Використання елементів проєктної діяльності в умовах змішаного навчання

Урок "Світова велич Т.Г. Шевченка"

Про матеріал
Мета: оцінити і охарактеризувати внесок Т.Шевченка в скарбницю української поезії, у розвиток української літературної мови, у світовий мистецький поступ. Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів: -знаннєва складова: учень усвідомлює світову велич поета; -діяльнісна складова: уміє використовувати навички пошукової діяльності в мережі Інтернет, користуватися різними джерелами інформації, узагальнювати та систематизувати отриману інформацію; -ціннісна складова: демонструє інтерес до вивчення творчості поета.
Перегляд файлу

Урок № 98   Т.Г. ШЕВЧЕНКО. СВІТОВА ВЕЛИЧ УКРАЇНСЬКОГО ПОЕТА

Мета:  оцінити і охарактеризувати  внесок Т.Шевченка в скарбницю української поезії, у розвиток української літературної мови, у світовий мистецький поступ.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів:

-знаннєва складова: учень усвідомлює світову велич поета;

-діяльнісна складова: уміє використовувати  навички пошукової діяльності в мережі Інтернет, користуватися різними джерелами інформації, узагальнювати та систематизувати  отриману інформацію;

-ціннісна складова: демонструє інтерес до вивчення творчості поета.

Перебіг уроку

І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Ребус

Картинки по запросу "ребус тарас шевченко"

 

 

 

Акровірш

        Ти мусиш нам співця назвати,

       Адже умів лиш він один

       Рабів німих так захищати.

       А хто так оспівав, як він,

       Садок вишневий коло хати?

                                 Дмитро Білоус

  • Хто мені нагадає, що це за вірш такий – акровірш?
  • З якими людьми у вас асоціюється ім’я Тарас?

                      (Тарас Бульба, Тарас Шевченко…)

 

    В історії кожного народу, серед її великих творців, є люди, імена яких оповиті невмирущою любов’ю і славою. Франческо Петрарка  (італ.  поет), Вільям Шекспір  (англ..  поет,  один  з  найвідоміших світових драматургів) – ці імена асоціюються з епохою Відродження у світовій літературі. Поряд з ними стоїть прізвище Тараса Григоровича Шевченка, який не тільки підніс українську літературу на світовий рівень, а й змінив народний світогляд.

   Талант Шевченка, його допитливість, незвичайна любов до всього рідного, до свого пригнобленого народу, до своєї культури, що перебувала тоді в московському ярмі, а також освіта, начитаність, праця над собою — все це було ґрунтом для появи геніальних його творів.

   Шевченко для України – не просто народний поет, геніальний митець, національний пророк, апостол правди, заступник знедолених, провидець – так його називають українці. І в цьому немає перебільшення.

 

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ

III.ЗАСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

   Шевченко - основоположник нової української літератури. Він уперше привернув увагу до почуттів простої людини, сприяючи цим самим демократизації літератури. Удосконалював ліро-епічні жанри: поему, думку, баладу, елегію, послання. Багато його творів стали улюбленими піснями українців. Найбільше його віршів на музику поклав М.Лисенко (83)

Літературна спадщина:

  • 240 поезій, з них понад 20 поем;
  • 9 повістей російською мовою;
  • драма «Назар Стодоля»;
  • щоденник;
  • автобіографії.

   Шевченкова художня спадщина значно більша від літературної. Митець затвердив себе як новатор у галузі офортів, різновиду граверного мистецтва. Серія офортів «Живописна Україна» - спроба увічнити красу, історію, звичаї рідного краю. Автопортрети Шевченка дають змогу простежити, як впливали життєві обставини на його долю.

Мистецька спадщина :

- 210 акварелей;

- 150 портретів, з них 43 – автопортрети;

- 27 офортів, з яких 6 серій «Живописна Україна»;

- понад 230 олівцевих малюнків ландшафтів України;

- начерки на 360 сторінках рукописів та альбомів..

 

  • Перегляд відео«Як Тарас Шевченко став зіркою. 3 серія «Книга-мандрівка. Україна».

https://www.youtube.com/watch?v=Ktb-0LRm2Pk&t=136s

 

  • Проблемне  запитання: Шевченкова доля - випадковість чи закономірність? Чи обов’язково вона мала бути такою тяжкою і трагічною?

 

  • Виконати завдання «Кінні перегони»  

https://learningapps.org/3189894

 

  • Пропоную скористатися вашими сканерами штрих-кодів і дізнатися ще про декілька цікавих фактів із життя поета

 

Тарас Шевченко: факти про митця, яких більшість не знає

 

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2F24tv.ua%2Flifestyle%2Ftaras_shevchenko_fakti_pro_mittsya_yakih_ne_znaye_bilshist_n665573&4&0

  • «Незакінчене речення» «Для мене було новим дізнатися, що…»,

«Шевченко для мене – це…»

 

Настав час відпочити.  Запрошую вас до жвавої руханки  від Злати Огневич «Запали вогонь»

https://www.youtube.com/watch?v=JNQFqnrwYqA

! Кому не можна різких рухів, тим пропоную фітнес для очей. Перейдіть за цим покликанням  і насолодіться вправами під улюблену музику

https://fitness.org.ua/krashi-vprava-dlia-ochei-vid-vtomi-pislia-roboti-z-komputer/

   Молодці! Похваліть себе, вмотивуйте: « Повірте, що зможете, і пів шляху вже пройдено». Теодор Рузвельт

 

  • Пропоную до вашої уваги  вправу «Правда чи фейк»

 

 

ІV.ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

    І повертаючись до питання геніальності, чи можемо ми зробити висновок, що Тарас Григорович Шевченко видатна особистість, є не просто отим канонічним образом суворого дядька у смушевій шапці, а багатогранна особистість, інтелігентна людина. Він не був бідним, як це раніше любили показувати, але він був простою людиною, що мріяла про сім’ю і хату на Україні. Як поет він завжди актуальний, в усі часи його «Кобзар» є надзвичайним!!!
   От цікаво, якби зараз він прийшов і подивився на нас, чи сподобались би  ми йому? Думаю кожне покоління бачитиме і читатиме по-своєму Шевченка.
  

  • Створіть літературну газету

 

 

  • Спробуйте пройти онлайн-тест та дізнайтеся про рівень ваших знань із вивченої теми

https://onlinetestpad.com/ua/test/49187-zhittya-ta-tvorch%D1%96st-tarasa-shevchenka

 

V.ПІДСУМКИ УРОКУ

Рефлексія

Підберіть  та поясніть фразеологізм, відповідний вашому сприйняттю уроку:

  • чув краєм вуха
  • ворушив мізками
  • рахував ворон
  • натхненно слухав
  • лід рушив
  • був на сьомому небі
  • бив байдики
  • ловив гав
  • комар носа не підточить

 

VI.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Фотоквест

D:\Роб стол\квести, цікавинки для уроків\Шевченківські дні\рол.jpg

 

 

Використані джерела

  1. https://www.facebook.com/groups/2564255726999258/
  2. https://fitness.org.ua/krashi-vprava-dlia-ochei-vid-vtomi-pislia-roboti-z-komputer/
  3. https://www.facebook.com/groups/288525101717490/?multi_permalinks=638912030012127&notif_id=1584295476946166&notif_t=group_activity
  4. https://learningapps.org/3189894
  5. https://naurok.com.ua/urok-svitova-velich-shevchenka-78261.html

 

docx
Додано
23 червня
Переглядів
128
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку