Урок "Своєрідність органічного світу Південної Америки. " Природні зони. Висотна поясність.

Про матеріал

Сформувати в учнів уявлення про особливості природних зон Південної Америки; надати учням систему знань систему знань про рослинний та тваринний світ материка; сприяти поглибленню розуміння учнями причин виникнення висотної поясності; продовжити формувати в учнів уміння користуватися раніше набутими знаннями, самостійно добувати знання з різних джерел; уміння самостійно мислити, виховувати самостійність та культуру спілкування.

Перегляд файлу

Тема: Своєрідність органічного світу Південної Америки.

                                Природні зони. Висотна поясність.

 

 

Мета: Сформувати в учнів уявлення про особливості природних зон Південної Америки; надати учням систему знань систему знань про рослинний та тваринний світ материка; сприяти поглибленню розуміння учнями причин виникнення висотної поясності; продовжити формувати в учнів уміння користуватися раніше набутими знаннями, самостійно добувати знання з різних джерел; уміння самостійно мислити, виховувати самостійність та культуру спілкування.

 

Обладнання: фізична карта Південної Америки, атласи, таблиця «Тваринний світ Південної Америки».

 

Тип уроку: розширення та поглиблення знань.

 

Форма: поєднання фронтальної, індивідуальної та групової роботи.

 

Структура уроку

I. Організаційний момент – 2 хв.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь – 10 хв.

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності – 3 хв.

IV. Вивчення нової теми – 25 хв.

V. Закріплення вивченого матеріалу – 2 хв.

VI. Підсумок уроку – 2 хв.

VII. Домашнє завдання -1 хв.

 

Хід уроку

 

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь.

 

1.Прийом «Виключи зайве слово»

- Галлінас - Маракайбо-Горн – Паріньяс;

- Фолклендська – Орінокська – Перуанська – Гвіанська;

- Анхель – Оріноко – Парана – Амазонка;

- Чімборасо – Сан–Педро – Аконкагуа – Котопахі;

- Сельва – Пампа – Атакама – Кампос.

 

2.Прийом «Поміркуй і скажи»

-Чому вивчення материка ми починаємо з визначення ФГП?

- Де знаходться сейсмічна зона в Південній  Америці?

- З чим пов»язана повноводність річки Амазонки?

- Причини утворення пустелі Наміб?

- Чому Амазонію називають легенями планети?

- Які сільськогосподарські культури були завезені в Європу з Америки?

- Яка природна зона, на вашу думку, є найсприятливіша для життя людей?

 

 

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

 

 Поширення природних зон у рівнинній частині материка відбувається так само, як і на інших материках - за законом широтної зональності. В горах - за законом висотної поясності. Природні зони  Південної Америки мають подібність з природними зонами Африки та Австралії. Але їм характерні особливі риси . Як ви думаєте, чим вони зумовлені? (Надмірна зволоженість).

 

IV. Вивчення нової теми

 

  • Звіт творчих груп «ботаніки і зоологи»

 

  • Учні заповнюють схему

 

 

 

рослини                         природні зони                          тварини

 

 

 

- гевея                          1. вологі екват.                         - 38 видів мавп

- молочне дерево          ліси – сельва                           - деревні жаби

- какао                                                                             - лінивці

- динне                                                                            - ягуар

- хінне                                                                             - удав анаконда

- орхідеї                                                                          - риба піранья

- вікторія – регія                                                            - колібрі

                                                                                        - павуки - птахоїди

 

 

 

                                                                                           - Пн. - льянос

                                  2. савани і рідколісся:        

                                                                                           - Пд -кампос

 

 

 

 

- пальми                                                                                   - дикі свині пекарі

- дерево – кебрачо                                                                  - тапіри

- чагарники                                                                             - пума

- деревоподібні кактуси                                                        - хижі мурахи

                                                                                                - терміти

                                                                                                - броненосець

                                                                                                - мурашкоїд

 

 

                                            3.степи – пампа

 

 

- ковила                                                                                   - страус нанду

-пампасова трава                                                                   - пампаський олень

-бородач                                                                                 - гуанако

- тонконіг                                                                               - нутрія

 

 

                                      4. пустелі і напівпустелі

 

- злаки                                                                                    - гризуни

-кактуси                                                                                 - плазуни

-чагарники                                                                            

 

                                         5. висотна поясність

 

 

- банани, дерево какао,                                                          - лами

  каучуконоси, фікуси                                                            - очковий ведмідь

                                                                                                 - колібрі                                                                       

                                                                                                   

 

- бамбук, папороті, хінне дерево,

   чагарники, кока, ліани

 

 

 

- низькорослі дерева,

  мохові болота. злаки

 

 

 

 

 

 

V. Закріплення

 

Мал. 123

(перевірити                              6      д) вічні сніги, льодовики

самостійно)                                            понад 5500 м

                                                  5          в) голі скелі

                                                                   4500 м - 5500 м

                                                 4               б) високогірні луки

                                                                       3500 м - 4500 м

                                                 3                    е) високогірні ліси

                                                                            2500 м – 3500 м

                                                 2                         а) гірські ліси

                                                                               1500 м – 2500 м

                                                 1                              г) вологі екваторіальні                           

                                                                                     ліси  -   до 1500 м                                                                                                                                                 

 

 

а) гірські ліси з папоротників, бамбука

б) високогірні луки (парамос)

в) голі скелі

г) вологі екваторіальні ліси

д) вічні сніги, льодовики

е) високогірні ліси (чагарники)

 

 

VII Домашнє завдання

параграф 33,34, заповнити таблицю:

 

 

ПЗ          К/П          Грунти          Росл. світ         Тварин. світ        Екол. проблеми 

 

 

doc
Додано
29 червня 2018
Переглядів
798
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку