Урок-свято "Бал-маскарад у панночки Задачки"

Про матеріал
Закріплення знань про електричний заряд та електризацію тіл. Розвивати допитливість, кмітливість, пізнання, бажання досліджувати та експериментувати. Виховувати любов до прекрасного. Якщо любите природні секрети пізнавати, просимо на бал-маскарад завітати.
Перегляд файлу

Сценарій уроку-свята з ЯПС на тему «Бал-маскарад у панночки Задачки» (за програмою «Інтелект України» 2 клас)

(Хлопчик приходить із школи і дістає листівку-запрошення на бал-маскарад до панночки Задачки»)

Хочеш секрети природи пізнати?

Тоді прошу на наш бал завітати.

Фізичні тіла і танці незвичні,

Досліди та елементи хімічні,

Експерименти цікавії дуже

На тебе чекають, мій юний друже!

 

Хлопчик: Юна панночка – розумниця Задачка

Не просту поставила мені задачку.

Та хоч справ зібралось безліч, все одно

Піду в гості, бо ж цікаво, як в кіно!

 

(Зміна декорації: на стінах моделі молекул, атомів, портрети «хімічних елементів». Хлопчик роздивляється здивовано навкруги, його зустрічає панночка Задачка)

Панночка: Добрий день, мій юний друже, рада бачить тебе дуже.

Хлопчик: Доброго дня я теж тобі зичу,

Дякую, що запросила на бал свій незвичний.

 

Паночка: Так, персонажі тут дійсно незвичні:

Це вивчені вже елементи хімічні.

Щоб краще природу нам всім зрозуміти,

Слід різні секрети природні розкрити:

Чому ядро в атомі, що за частинки

Живуть в тій хатинці й навколо хатинки.

Які з атомів бідні на частинки, а які багаті, -

Про все це дізнаєшся на цьому ти святі.

(Сідають за стіл, хлопчик помічає учнів, які виконують фокуси з кульками)

 

Хлопчик: Хто хлопчаки ці, мабуть, чаклуни?

Бо з кульками вправно працюють вони.

 

Панночка: Ні, другокласники наші хлоп’ята,

Старанно вони готувались до свята.

Про електричний заряд вже вивчають,

Тож, чим зацікавити нас, діти знають.

Кожен із хлопців свою справу знає,

Та до чудес це відношень не має.

Це все заряди, що два знаки мають,

Фізики добре про них усі знають.

Ось хлопчик натер свою кульку хустинкою,

А інший свою – з файла пластинкою.

Заряди ці кульки отримали різні

Й притягнулись, мов дві сестри рідні.

А ось глянь, що з кульками відбувається,

Одною хустиною коли натираються.

 

Хлопчик: Кульки відштовхнулись, - отже, розсварились,

Хусткою одною, мабуть, не поділились.

Та це і не новинка, бо твердо знаю я,

Що в кожного хустинка повинна буть своя.

 

Панночка: Вірно ти кажеш, та інша в нас тема,

Про фізичні явища мову ми ведемо.

Тертя об хустинку кульок хлоп’ят

Надало кулькам однаковий заряд.

Знаку одного тіла набувають –

В сторони різні вони відхиляються.

Якщо ж на тілах є заряди ті різні, -

Так притягнуться вони, мов би рідні.

 

Хлопчик: А що за заряди, про що весь час мова?

Не бачу на хустці нічого такого.

Може на файлику щось відшукаю,

Не видно, й на кульках нічого немає.

 

Панночка: Усі речі, хлопче, - великі й маленькі

З молекул складаються дуже дрібненьких.

А ті, в свою чергу, із атомів, друже,

Ти їх не побачиш – дрібні вони дуже!

 

Хлопчик: А що таке атом?

 

Панночка: Гелію, брате,

Не хочеш про себе ти нам розказати?

 

Гелій: Як й всі елементи будиночок маю,

Будиночок той всі ядром називають.

Ну, а в хатинці в моїй тій маленькій

Протони й нейтрони живуть веселенькі.

Навколо ядра, немов охорона

По однім кільцю ходять два електрони.

Додатній заряд протон завжди має,

Тож негативним ядро не буває.

А негатив в електронів-хлоп’ят,

Тож з знаком мінус завжди їх заряд

Й про решту частинок сказати я маю:

Ніяких зарядів нейтрони не мають.

Я можу втрачать й здобувать електрони,

Тому, що не всидять хлоп’ята ці вдома.

Коли зайвий приєднаю – негативний заряд маю.

А коли його втрачаю – позитивний набуваю.

Коли ж протонів й електронів порівну стане –

Я тоді в нейтральнім стані.

Сценка «Рух електронів»

Панночка: Вернемось туди, з чого все починалось:

Хустинка і кулька електризувались.

Заряд одне з тіл набува позитивного,

А інше тоді, навпаки, негативного.

Щоб краще збагнуть процедуру таку,

Це діти покажуть в своєму танку. (Танок під мелодію «Мій ніжний і ласкавий звір»)

 

Хлопчик: Які ж на балу цім розумні є діти!

Як же змогли вони все зрозуміти?

Це ж яку голову треба їм мати,

Щоб в світі фізики не заблукати?!

 

Панночка: До наукового Олімпу важкий путь,

і діти тим тернистим шляхом йдуть.

Стрічались на нім злети і падіння,

Траплялись неудачі та везіння.

Вони ж долали труднощі й тривоги

І йшли упевнено до перемоги.

 

 

 

Пісні на мотив «То ли еще будет»

І куплет

Програма на другий клас

Все стає складніша,

Початкова школа в нас

Вже на рівні виша.

Не буваю я в гостях,

 Більше сиджу вдома,

Все вивчаю склад ядра

 Й заряд електрона

 

Приспів

Ой, що іще буде,

Ой, що іще буде,

Ой, що іще буде,

Ой, ой, ой!

ІІ куплет

Не дивлюсь в калейдоскоп,

Не слухаю віршів,

Бо мені електроскоп -

Прилад цікавіший.

Повідомлення роблю

Про Літій і Гелій,

З пластиліну я ліплю

Атомів моделі.

Приспів

Ой, що іще буде,

Ой, що іще буде,

Ой, що іще буде,

Ой, ой, ой!

 

ІІІ куплет

Програма на другий клас

Все стає складніша,

Початкова школа в нас

Вже на рівні виша.

До Олімпу дістаюсь

По довгій драбині,

Раз на сходинках стою –

Досягну й вершини.

 

Приспів

Буде усе добре,

Буде усе добре,

Буде усе добре,

Так, так, так.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 2 клас, Сценарії
НУШ
Додано
31 жовтня 2022
Переглядів
261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку