Інтелектуально-розвивальний проект
«В гостях у казки»
Тема: В гостях у казки
Мета та завдання проекту: розширювати знання дітей про українські народні казки, навчити відрізняти казку від інших творів, виділяти мораль у казці, розвивати мовлення, пам'ять, аналітичне мислення, формувати поглиблене значеннєве сприйняття казки, творчу уяву та уміння працювати в команді, виховувати любов до читання казок, повагу до суперника, сприяти формуванню естетичного смаку.
Учасники проекту: учні 1-Б класу
Очікуваний результат: визвати зацікавленість до читання казок, розвиток
творчості та уміння працювати в команді
Етапи проекту:
І. Організаційний.
Повідомлення теми, мети, завдань проекту, складання плану роботи.
ІІ. Підготовчий.
ІІІ. Презентація проекту:
Хід заходу
І. Організаційний момент
Розподіл на команди та їх привітання. Створення емоційного настрою.
- Сядьте зручно, уявіть себе на березі теплого моря. Ось сонячний зайчик зазирнув у ваші оченята. Заплющить їх. Зайчик побіг по обличчю, по ручках, по ніжках. Правда приємно? Прислухайтесь іще трохи до своїх почуттів і повертаємось в клас.
- Спасибі, сонячний зайчику, що розвеселив нас. Приходь до нас частіше.
А тепер починаємо наше змагання!
Гостем ти будеш в казковій країні.
А може залишишся тут назавжди.
Тут жителі будуть до нас гостинні,
Тож швидше в розчинені двері іди.
- Діти, давайте пригадаємо нашу підготовку. Ми навчилися читати казки та слухати їх. Вдома ви разом з батьками читали казочки. Ті, хто вже вміє читати, самостійно читали казки. Ми з вами відвідали бібліотеку, дізналися, де живуть книги. Погляньте, яка гарна виставка з нашими виробами та малюнками. А зараз ми продемонструємо все, що дізналися про українські народні казки.
Завдання №1 Гра-бліц
- Діти, сьогодні до нас прийшов ведмедик з казки «Колобок». Ні, він не хоче з’їсти Колобка, а просить, щоб ми допомогли йому назбирати меду. В чому зберігають мед? Правильно, у діжечках. Тому за кожну правильну відповідь протягом всіх конкурсів та завдань команда отримуватиме діжечку меду.
Кожній команді надається по 5 запитань.
І команда «Колобки»
5. Скільки героїв в казці «Колобок»?
ІІ команда «Рукавички»
1.Світить сонечко весняне. Скоро дівчинка розтане.
І тому вона смутна, бо надвір прийшла весна. (Снігурка)
2. Яка курка несе золоті яйця?
3. Як звали мишенят у казці «Колосок»?
4. Що приказував вовк, коли хвостом рибу ловив?
5. З якої казки ці слова: «Налетіли гуси-лебеді, підхопили хлопчика, віднесли на крилах…»?
- Казок чимало є на світі
І веселих, і сумних.
Хіба зможемо прожити ми без них?
Завдання №2 «Чарівна торбинка»
- Учасники команди дістануть предмети з Чарівної торбинки і називають, з якої казки він.
Завдання №3 «З якої казки ці слова?»
Учасникам ставляться запитання по черзі (спочатку одній команді, потім – другій). Якщо одна команда не знає відповідь на своє запитання, то інша відповідає.
1. Про яку казку йде мова: Один за одним дружно стали
І тягнуть, тягнуть, що є сили.
Нарешті витягли – змогли
Велику … із землі (ріпка)
2. Про яку казку йде мова: В'ється річка невеличка
Й хлопчик у човні сидить.
З берега матуся кличе,
Щоб обідом пригостить.(Івасик-Телесик)
3. «Приходь, кумоньку, приходь лебедику, чим зможу — тим тебе і пригощу!»
(Народна казка «Лисиця та журавель»)
4. «Я піду по дрова, а ти нікому дверей не відчиняй».
(Народна казка «Лисиця та Півник»)
5. «Нічого я не пила, нічого не їла».
(Народна казка «Коза-дереза»)
6. «А лисичка наскидала
рибки з воза, а сама
зіскочила та й ласує».
(Народна казка «Лисичка-
сестричка і вовк-
панібрат»)
Завдання №4 «Веселі пазли»
- Кожна команда отримує пазл, збирає його, називає казку та головних героїв даної казки.
Фізкультхвилинка «Зарядка з кошенятами»
Завдання №5 «Добрий — злий»
- Я буду називати героїв по черзі командам, а ви будете показувати мімікою, який цей герой добрий, злий, здивований, засмучений, і потім поясніть чому ви так вважаєте.
Коза-Дереза
Кривенька качечка
Лисичка-Сестричка
Вовчик-Братик
Мишка-Шкряботушка
Івасик-Телесик
Баба-Яга
Журавель
Завдання №6 «Сторінками улюблених казок»
- Діти, я задаю запитання і читаю три відповіді до нього, ви піднімаєте руку і відповідаєте. Яка команда швидше підняла руку, отримує діжечку меду.
1. Хто з'їв колобка?
а) Коза-дереза;
б) пан Коцький;
в) Лисичка.
2. Хто п'ятим уліз у рукавичку в однойменній казці?
а) Кабан-іклан;
б) Вовчик-братик;
в) Ведмідь-набрід.
3. Скільки разів Круть і Верть відмовлялися допомогти півнику в казці «Колосок»?
а) п'ять;
б) два;
в) три.
4. «От не ляпай ніколи по-дурному язиком, то нічого й не буде».
(Народна казка «Язиката Хвиська»)
Завдання №7 «Поглянь! Казка!»
- Діти, зараз ми будемо переглядати казки. Першу казку аналізуватиме та продовжуватиме кінцівку команда «Колобки», а сусіди уважно слухають та доповнюють, а потім – навпаки.
Завдання №8 «Театр» (інсценізація казки «Колобок»)
- Шановні батьки, допоможіть нам порахувати, скільки діжечок з медом отримала 1 команда, а скільки друга.
- А зараз ми потрапимо до справжньої казки.
Підведення підсумків.
Всі учасники гри стають у коло і посміхаються один одному.
- Ми з вами залишаємо країну казок, але не прощаємось з нею. Ви ще не раз побуваєте в цій дивній країні, в гостях у ваших улюблених героїв і познайомитеся з новими казками.
Ти добро лиш твори повсюди.
Хай тепло твої повнять груди.
Бо людина у цьому світі
Лиш добро повинна творити.