Інтелектуально-розвивальний проект на тему: «В гостях у казки»

Про матеріал
Матеріал до інтелектуально-розвивального проекту «В гостях у казки». Розширити знання дітей про українські народні казки. Можливість працювати в команді.
Перегляд файлу

Інтелектуально-розвивальний проект

«В гостях у казки»

Тема: В гостях у казки

Мета та завдання проекту: розширювати знання дітей про українські народні казки, навчити відрізняти казку від інших творів, виділяти мораль у казці, розвивати мовлення, пам'ять, аналітичне мислення, формувати поглиблене значеннєве сприйняття казки, творчу уяву  та уміння працювати в команді, виховувати любов до читання казок, повагу до суперника, сприяти формуванню естетичного смаку.

Учасники проекту: учні 1-Б класу

Очікуваний результат:  визвати  зацікавленість до читання казок, розвиток

                                             творчості  та уміння працювати в команді

Етапи проекту:

 І. Організаційний.

Повідомлення теми, мети, завдань проекту, складання плану роботи.

ІІ. Підготовчий.

  1. Обговорення теми проекту.
  2. Визначення джерела необхідної інформації.
  3. Виготовлення казкових героїв на уроках трудового навчання.
  4. Створення малюнків «Моя улюблена українська казка» на уроках образотворчого мистецтва.
  5. Опрацювання прописів на казкову тематику «Від казки до каліграфії» на уроках письма.
  6. Читання та обговорення  українських народних казок на уроках читання.
  7. Робота з батьками – виготовлення книжок «Казка – вигадка».
  8. Екскурсія до бібліотеки.

ІІІ. Презентація проекту:

  1. Виставка малюнків «В гостях у казки»
  2. Інтелектуальна гра за мотивами передачі «Щасливий випадок»
  3. Інсценізація казки.

Хід заходу

І. Організаційний момент

Розподіл на команди та їх привітання. Створення емоційного настрою.

- Сядьте зручно, уявіть себе на березі теплого моря. Ось сонячний зайчик зазирнув у ваші оченята. Заплющить їх. Зайчик побіг по обличчю, по ручках, по ніжках. Правда приємно? Прислухайтесь іще трохи до своїх почуттів і повертаємось в клас.

- Спасибі, сонячний зайчику, що розвеселив нас. Приходь до нас частіше.

А тепер починаємо наше змагання! 

Гостем ти будеш в казковій країні.

А може залишишся тут назавжди.

Тут жителі будуть до нас гостинні,

Тож швидше в розчинені двері іди.

- Діти, давайте пригадаємо нашу підготовку. Ми навчилися читати казки та слухати їх. Вдома ви разом з батьками читали казочки. Ті, хто вже вміє читати, самостійно читали казки. Ми з вами відвідали бібліотеку, дізналися, де живуть книги. Погляньте, яка гарна виставка з нашими виробами та малюнками. А зараз ми продемонструємо все, що дізналися про українські народні казки.

 Завдання №1 Гра-бліц

- Діти, сьогодні до нас прийшов ведмедик з казки «Колобок». Ні, він не хоче з’їсти Колобка, а просить, щоб ми допомогли йому назбирати меду. В чому зберігають мед? Правильно, у діжечках. Тому за кожну правильну відповідь протягом всіх конкурсів та завдань команда отримуватиме діжечку меду.

Кожній команді надається по 5 запитань.

І команда  «Колобки»

  1.     Чим пригощала Лисиця Журавля?
  2.     Хто витягнув ріпку?
  3.     Хто вкрав Івасика-Телесика?
  4.     З якої казки ці слова: « Несе мене лисиця за темнії ліси, за швидкії ріки, за високії гори …»?

      5.  Скільки героїв в казці «Колобок»?

ІІ команда  «Рукавички»

            1.Світить сонечко весняне. Скоро дівчинка розтане.

            І тому вона смутна, бо надвір прийшла весна. (Снігурка)

            2. Яка курка несе золоті яйця?

                3. Як звали мишенят у казці «Колосок»?

            4. Що приказував вовк, коли хвостом рибу ловив?

      5. З якої казки ці слова: «Налетіли гуси-лебеді, підхопили хлопчика, віднесли на  крилах…»?

 

- Казок чимало є на світі

І веселих, і сумних.

Хіба зможемо прожити  ми без них?

 

Завдання №2 «Чарівна торбинка»

- Учасники команди дістануть предмети з Чарівної торбинки і називають, з якої казки він.

Завдання №3 «З якої казки ці слова?»

Учасникам ставляться запитання по черзі (спочатку одній команді, потім – другій). Якщо одна команда не знає відповідь на своє запитання, то інша відповідає.

1. Про яку казку йде мова: Один за одним дружно стали

                                                І тягнуть, тягнуть, що є сили.

                                               Нарешті витягли – змогли

                                                 Велику … із землі (ріпка)

 2. Про яку казку йде мова:  В'ється річка  невеличка

                                                    Й хлопчик у човні сидить.

                                                    З берега матуся кличе,

                                                   Щоб обідом пригостить.(Івасик-Телесик)

3.  «Приходь, кумоньку, приходь лебедику, чим зможу — тим тебе і пригощу!»

(Народна казка «Лисиця та журавель»)

4.  «Я піду по дрова, а ти нікому дверей не відчиняй».

(Народна казка «Лисиця та Півник»)

5.  «Нічого я не пила, нічого не їла».

(Народна казка «Коза-дереза»)

6.  «А лисичка наскидала

рибки з воза, а сама

зіскочила та й ласує».

(Народна казка «Лисичка-

сестричка і вовк-

панібрат»)

Завдання №4 «Веселі пазли»

- Кожна команда отримує пазл, збирає його, називає казку та головних героїв даної казки.

Фізкультхвилинка «Зарядка з кошенятами»

 Завдання №5 «Добрий — злий»
- Я буду називати героїв по черзі командам, а ви будете показувати мімікою, який цей герой добрий, злий, здивований, засмучений, і потім поясніть чому ви так вважаєте.
Коза-Дереза
Кривенька качечка

Лисичка-Сестричка 

Вовчик-Братик

Мишка-Шкряботушка

Івасик-Телесик

Баба-Яга

Журавель

Завдання №6  «Сторінками улюблених казок»

- Діти, я задаю запитання і читаю три відповіді до нього, ви піднімаєте руку і відповідаєте. Яка команда швидше підняла руку, отримує діжечку меду.

1. Хто з'їв колобка?

а) Коза-дереза;

б) пан Коцький;

в) Лисичка.

2. Хто п'ятим уліз у рукавичку в однойменній казці?

а) Кабан-іклан;

б) Вовчик-братик;

в) Ведмідь-набрід.

3. Скільки разів Круть і Верть відмовлялися допомогти півнику в казці «Колосок»?

а) п'ять;

б) два;

в) три.

4. «От не ляпай ніколи по-дурному язиком, то нічого й не буде».

(Народна казка «Язиката Хвиська»)

Завдання №7 «Поглянь! Казка!»

- Діти, зараз ми будемо переглядати казки. Першу казку аналізуватиме та продовжуватиме кінцівку команда «Колобки», а сусіди уважно слухають та доповнюють, а потім – навпаки.

Завдання №8 «Театр» (інсценізація казки «Колобок»)

- Шановні батьки, допоможіть нам порахувати, скільки діжечок з медом отримала 1 команда, а скільки друга.

- А зараз ми потрапимо до справжньої казки.

Підведення підсумків. 

Всі учасники гри стають у коло і посміхаються один  одному.

- Ми з вами залишаємо країну казок, але не прощаємось з нею. Ви ще не раз побуваєте в цій дивній країні, в гостях у ваших улюблених героїв і познайомитеся з новими казками.

Ти добро лиш твори повсюди.

Хай тепло твої повнять груди.

Бо людина у цьому світі

Лиш добро повинна творити.

doc
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Сценарії
Додано
24 березня 2019
Переглядів
1612
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку