THE PLAN OF THE LESSON
(О. КАРПЮК 5 form)
ТЕМА: Весела граматика. Вживання форм дієслова can у теперішньому часі. (ст.52-53)
МЕТА:Повторити й закріпити лексику теми. Ознайомити учнів з правилами вживання дієслова „саn‟ у стверджувальних, питальних та заперечних реченнях теперішнього часу. Продовжувати вдосконалювати техніку читання.
Розвивати вміння діалогічного та монологічного мовлення. Практикувати учнів у писемному мовленні.
Обладнання: підручник для п 'ятого класу, лексичні та граматичні картки, аудіо додаток до підручника, відео для руханки, презентація для закріплення матеріалу.
ХІД УРОКУ
І. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ
1. УВЕДЕННЯ В ІНШОМОВНЕ СЕРЕДОВИЩЕ
Т: Good afternoon, my dear children! I’m glad to see you. Is anybody absent? Thank you. Well, let’s start our lesson. We have a lot of work to do.
Today we'll have a very interesting topic. We are going to speak about friends and friendship. We are going to speak about the amusing word. We will learn some grammar rules and do a lot of exercises. You will read, write and play games.
2. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
First of all let’s check your homework for today. ( читають Luka’s Rap с. 50).
Can you hear some noise? Who is this? Oh, this is our friend Timmy. What does he want?
He wants to hear the information about your friends. (2-3 pupils)
3. МОВЛЕННЄВА ЗАРЯДКА
Thanks a lot. Tel me, please. What adjectives we can use to describe your BEST FRIEND? (створюємо модель-сонечко)
4. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
Т: The name of our today’s lesson is «Я вмію».
Who knows how to say in English «Я вмію»? (I can)
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
1. ФОНЕТИЧНА ЗАРЯДКА
Т: Let's pronounce the proverb about friendship in chain. Pay attention to the pronunciation of sound [i:] and intonation. A friend in need is a friend indeed.
2. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1)T: Look! This is our word CAN. It is the modal verb which we use to express some ability or possibility and some permission. (Це модальне дієслово, що означає здатність до дії, вміння, дозвіл. Воно має незмінну форму).
2) Моделюємо речення на дошці.
Let’s try to make some sentences with this word.
3. РОБОТА НАД СИСТЕМАТИЗАЦІЄЮ ЗНАНЬ ТЕМИ УРОКУ
1) Виконуємо вправу 1 с. 52 – 2 речення письмово.
2) Відпрацювання короткої відповіді Yes, I can. No, I can’t (Співаємо пісню “Can You…?”)
3) Складаємо речення за таблицею (із робочого зошита до підручника Карпюк О.)
4. РУХАНКА
«What can you do?» (відео)
5. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1)Рольова гра з тваринками. Діалог.
2) Тест. Презентація.
III . ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
T: That's all for today. You are very clever and wellbred pupils. You learn English well. Do you have any questions? You have worked very well. That's why your marks are good too. Open your day-books and write down your homework.
Goodbye. Good luck to you. See you later.
Підготувала
Вчитель англійської мови
Колківського ЗЗСО І-ІІІ ст
Лущик Надія Миколаївна
Lesson Plan “I can”
Good afternoon, my dear children! I’m glad to see you. Is anybody absent? Thank you. Well, let’s start our lesson. We have a lot of work to do. We are going to speak about the amusing word. We will learn some grammar rules and do a lot of exercises. You will read, write and play games.
|
|
First of all let’s check your homework for today. Luka’s Rap. Can you hear some noise? Who is this? Oh, this is our friend Timmy. What does he want? He wants to hear the information about your friends. (2-3 pupils) Thanks a lot. Tel me, please. What adjectives we can use to describe your BEST FRIEND? (створюємо модель-сонечко)
|
|
The name of our today’s lesson is «Я вмію». Who knows how to say in English «Я вмію»? (I can) |
|
Look! This is our word CAN. It is the modal verb which we use to express some ability or possibility and some permission. (Це модальне дієслово, що означає здатність до дії, вміння, дозвіл. Воно має незмінну форму). |
|
Моделюємо речення на дошці. Let’s try to make some sentences with this word. |
|
Виконуємо вправу 1 с. 52 – 2 речення письмово. |
|
Відпрацювання короткої відповіді Yes, I can. No, I can’t. Song “Can You…?” Завдання. Скласти речення за таблицею. |
|
Руханка «What can you do?» |
|
Рольова гра з тваринками. Діалог.
|
|
Тест. Презентація.
|
|