План-конспект
уроку з математики для 1-Б классу
Виконала: Фокіна Олена Юріївна, учитель початкових класів КЗ «Солоницівський ліцей №3».
Тема. Табличне додавання і віднімання в межах 10.
Мета: закріплювати знання учнів про числа 1-10, уміння складати рівності на додавання і віднімання на основі складу чисел 2-10, уміння порівнювати числа за їх місцем в натуральному ряді; розвивати логічне мислення, кмітливість; виховувати інтерес до математики, товариськість, доброзичливість.
Обладнання: силуетні малюнки звірів, лісова галявина, телевізор, підручник, зошит, лінійки, прості олівці.
Тип уроку: урок закріплення вивчення матеріалу.
Форма проведення: урок-подорож.
Очікувані результати: знати таблиці додавання і віднімання в межах 10, вміти знаходити число в числовому ряді, порівнювати числа, розв’язувати задачі.
І. Організаційна частина
Раді ми гостей вітати
І урок наш розпочати.
Будемо навчатись гарно
Швидко, весело і вправно.
- Настрій?
- Супер.
- Погода?
-Клас.
- До роботи , все гаразд.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
- Сьогодні ми з вами закріпимо табличне додавання і віднімання в межах 10. Крім того ми застосовуватимемо вивчені таблиці під час обчислення прикладів і задач.
- У класну кімнату нам принесли телеграму: «Любі, діти! Запрошую вас до себе в гості. Щоб потрапити, треба заплющити очі і сказати чарівні слова: «Брекс, фекс, мекс!»
- Ну що ж, вирушаємо у путь, нас цікаві речі ждуть.
- А зараз заплющте очі, і скажіть чарівні слова.
- Відкрийте очі і подивіться, де ми опинилися.
- Так, на лісовій галявині.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Усні обчислення (слайд 1)
ІV. Повторення і закріплення вивченого
- Відгадайте загадку.
Більш як 100 років маю
В темнім лісі проживаю,
Я казковий старичок,
Звуть мене (Лісовичок)
(вивішую на дошку картинку лісовичка)
- Доброго дня, діти! Вітаю вас у себе в лісі. Це я послав вам запрошення. Мені і моїм дітям потрібна допомога. Я приніс вам портрет. Вам потрібно знайти всі цифри, що сховались у портреті, назвати їх і записати у порядку зростання.
(слайд 2 портрет Лева)
1. Каліграфічна хвилинка
Хоч сама мала на зріст
Та великий має хвіст,
Як намисто оченята.
Хто це? Спробуй відгадати. (білочка)
Білочка багато читає, тому наступне завдання таке: У назвах казок, які прочитала Білочка, знайдіть числа і позначте їх у зошитах відповідними цифрами.
2. Математичний диктант.
«Дві кізоньки», «Троє поросят», «П’ять бажань», «Про змія, у якого шість голів», «Дев’ять братів і десята сестра Галя»
V. Розвиток математичних умінь
- Отож вирушаємо далі. І зараз відгадайте з ким ми зустрінемося.
Влітку носить сіру шубу,
Взимку – білого кожуха.
Має з тріщиною губу,
Косі очі й довгі вуха. (Зайчик)
- Зайчик пропонує нам своє завдання.
1. Робота в парах
Порівняй вирази (слайд 3)
5+3 4+2 5-2 3+1 8-5 2+1
3+7 7+1 9-7 6-4 2+7 6+3
VІ . Фізкультхвилинка музична «Райдуга»
- Відгадайте. Кого ми зустрінемо далі?
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має,
Їй на місці не сидиться,
А зовуть її… (Лисиця)
Завдання: Вставити пропущені числа і знаки дій. (слайд 4)
5+ = 9 +4=8 6 1=7 3 4=7
+3=7 7+ =9 8 2=6 7 5=2
- А ще у них є друг. Відгадайте хто це?
По діброві він блукає,
Мед, малину там шукає,
А прийде зима - в барліг
Він заляже на нічліг.
В сні сопітиме малятко,
Волохате…(Ведмежатко)
- Воно пропонує нам розв’язати задачу.
- Пригадаємо. З яких частин складається задача?
- Послухайте, що склало ведмежатко:
У білченяти були олівці. Мама дала йому ще 3 олівці . Скільки олівців
стало у білченяти?
- Ведмежатко вважає, що воно склало задачу. А як вважаєте ви? (Ні, бо потрібно було в умові 2 числа, а є одне)
- Скільки грибочків у їжака?
- Ведмежатко вважає, що це задача. А ви?
-У їжака було 4 листочки, а у мишки 2 листочки. Чи це задача? Чому? Яке запитання слід поставити? Як розв’язати таку задачу?
- Складіть задачу за малюнком. (слайд 5)
- Ми вже майже дійшли, але на заваді нам став Котик і пропонує своє завдання.
«Займи позицію»
- Вам потрібно вибрати картки, які лежать в мене на столі, і прикріпити їх до відповідної тваринки.
- Який щасливий Лісовичок! Він вам дякує за допомогу, а нам потрібно уже повертатись до школи.
VII . Підсумок уроку
- Що треба сказати Лісовичкові?
- А тепер заплющіть очі і скажіть «Брекс, фекс, мекс!»
- Розплющуйте очі. Ось ми і в класі.
Ось і уроку кінець
Хто працював-молодець!
Що сподобалось вам-поділіться