Урок "Таємниця козацької шаблі"

Про матеріал
Урок-мандрівка за твором "Таємниця козацької шаблі" Зірки Мензатюк. Екзотика старовинних замків України.
Перегляд файлу

Машівський ліцей

 

 

 

 

 

 

 

 

Зірка Мензатюк «Таємниця козацької шаблі». Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі. Екзотика старовинних українських замків

 

 

taemnitsa_shabli_0.png

 

 

Провела:

учитель

української літератури

 Н.В. Козіна

 

 

 

 

2019

Зірка Мензатюк «Таємниця козацької шаблі». Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі. Екзотика старовинних українських замків

 

Мета: (формування компетентостей): предметні:  продовжити знайомити п'ятикласників із творчістю сучасної української письменниці Зірки Мензатюк, ключові: опрацювати зміст повісті «Таємниця козацької шаблі»; комунікативні: удосконалювати навички роботи з текстом, розвивати увагу, пам'ять, зв'язне мовлення; уміння дискутувати про значення історичної пам’яті для сучасної людини; творчі: розвивати навики критичного мислення, створення буктрейлерів; загальнокультурні: виховувати патріотичні почуття,  повагу до героїчного минулого нашого народу, козаків як уособлення незалежності; сприяти формуванню громадянської позиції, усвідомлення актуальності цих понять у нашому житті.

 

Обладнання: портрет Зірки Мензатюк, текст твору «Таємниця козацької шаблі», презентація , учнівські малюнки, буктрейлери, листи.

 

Міжпредметні зв'язки: українська література – історія України – зарубіжна література – географія – народознавство.

 

 

Епіграф

В дитинстві відкриваєш материк,

котрий назветься потім — Батьківщина .
Л. Костенко

 

Вислови:

Дитинство для кожного — то золота пора. Чимось воно схоже на прабабусину скриню, в яку колись складали найцінніші речі: святковий одяг, полотно, прикраси. Дитинство складає інакші скарби: незабутні враження, знання й уміння. Потім не раз у дорослому житті, покопавшись у цій скрині, знаходиш для себе що-небудь украй необхідне. Звісно, якщо вона не лишилася напівпорожньою, якщо золоту пору не змарновано на телевізор чи інші пусті розваги. Більшість моїх книжок беруть початок саме з мого дитинства .

Зірка Мензатюк

 

Успіх — не надто полохливий птах. Його можна упіймати.

Щастя — досяжне, просто треба вміти його відчувати. 
Тож бажаю усім-усім своїм читачам, щоб вони здобували успіхи.

І, звичайно, були щасливими!

Зірка Мензатюк

 

 

Перебіг уроку

І. ОГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

(перекличка) + "Гарний настрій впусти"

Доброго дня. А чи у нас є відсутні (черговий відповідає)? Хтось  запізнюється? (відчиняю двері). Ох, встиг. Забігай, наш гарний настрій. Підніміть ручку вгору, зловіть долонькою гарний настрій і будьте активними упродовж уроку. Усміхніться, бо пам'ятайте:

"Посміхайтеся – і  у вас будуть друзі, хмуртесь – і  у вас будуть зморшки"

IІ.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Вступне слово вчителя

Дітки, я знаю, ви любите читати книжки про пригоди, про різні детективні історії. І самі обожнюєте мандрувати, щоразу бачити щось нове, незнане. Ми розпочали наш навчальний рік зі справжньої мандрівки місцями козацької слави – на острів Хортиця. Ми усвідомили, і скажемо з упевненістю всім, що то є дуже цікава річ, особливо мандри різними історичними місцями, де відбувались важливі події, битви, зустрічі.  Полюбляє такі мандри і письменниця. «Причому, то мають бути «дикі» мандри з наметом, наплічником — по місцях, які не затоптали туристи. Казанок на багатті, лисиця, яка вночі цупить нашу ковбасу, проблеми з грозою чи вітрюганом, що серед ночі зриває намет — оце мені саме всмак», — говорить вона. Під час однієї з таких мандрівок і виник у авторки задум написати  пригодницьку повість, з якої ми дізналися чимало цікавого про козацькі часи в Україні, відвідали фортеці, замки, історичні заповідники, пережили не одну пригоду.

ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Асоціативна вправа (вибрати предмет, який має стосунок до твору, аргументувати)

  1. Сонце, місяць, зірка (Зірка Мензатюк)
  2. Машина, літак, потяг.(Машина Машка)
  3. Магазин, море, замок (Мандрівка замками України)
  4. Щит, шабля, пістоль (Шукали шаблю)
  5. Козак, футболіст, богатир (козак)

Молодці. То ж про який твір ми поведемо мову?

"Таємниця козацької шаблі ". Авторка Зірка Мензатюк

Давайте запишемо в зошити тему уроку.

"Зірка Мензатюк «Таємниця козацької шаблі». Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі. Екзотика старовинних українських замків"

В дитинстві відкриваєш материк,

котрий назветься потім — Батьківщина .
Л. Костенко

Сьогодні ми завершуємо пригодницьку мандрівку по місцях бойової козацької слави. Ми на попередній уроках опрацювали текст твору, його проблеми та перипетії, а сьогодні мандруємо по екзотичних старовинних замках, бо хоч ми і склали усно маршрут подорожі, але один раз побачити краще, аніж сто разів почути. Знання, які ми здобудемо, будуть корисні і при вивченні історії, географії, зарубіжної літератури, та перш за все на все життя, бо як казав філософ Григорій Сковорода: "Пізнай свій край, себе, свій рід, свій народ,  свою землю – і ти побачиш свій шлях у житті". А що може бути важливішим, аніж правильно обраний життєвий шлях?

IІІ. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ, ФОРМУВАННЯ УМІНЬ І НАВИЧОК.

Обмін думками за змістом прочитаного

Назвіть героїв твору: деякі виправити

(дружна родина Руснаків: тато, мама, їхня донечка Настуня (Наталочка); легкова машина на ім’я Букашка (Машка); дядько Богдан; національно свідомий, дуже патріотично налаштований привид; пластуни зі Львова Северин та Микола (Василь); родина національно несвідомих чортів: мати, батько та їхній син — молодий, чепурний чортик Пилип (Антип); «Добірне товариство», яке складалось із чортів, відьом та відьмаків, пан Щуровський (нині щур) колись був козаком, який зрадив своїх у бою під Берестечком; футбольні вболівальники  (їх не було).

Молодці.

То хто ж героїв Вам найбільше запам'ятався? Чому?

Тоді Вам зовсім неважко буде впізнати героя

Гра «Впізнай героя»

 « Ти смілива і … гарна» (Наталка)

 « …який хоч і крутив дулі , проте палко переймався долею національної реліквії» (Привид)

 «Хлопці стояли , мов гетьмани: поважні, виструнчені , акуратні – по всьому видно , що то українські лицарі, ще й численні нашивки на їхніх рукавах виглядали так значимо»(Северин та Василь)

« татів приятель … історик, мандрівник і взагалі вельми цікавий чоловік» (Дядько Богдан)

 «… модного , розумного , упевненого в собі» , «кульгавого хлопчика , елегантного , прилизаного , з двома горбочками на голові» (Антипчик)

 

 

"Так-ні" Усі вже дочитали твір. Зараз ми перевіримо, чи уважно ви його дочитали?

  • У квартирі пана Богдана уподобав собі з’являтися один патріотично налаштований привид. (Так)
  • У подорож сімейство вирушило на чорному джипі. (Ні)
  • Наталка потрапила в пастку і впала в колодязь без води у замку в м. Дубно. . (Ні. Тараканівська фортеця)
  • У Берестечку Наталка познайомилася із пластунами. (ТАК)
  • Батьків Наталки звинуватили у  крадіжці картини в   Олеському замку. (Так)
  •       Якби Наталка не змогла вчасно відгадати загадку Антипка і знайти шаблю, вона мусила б брехати. (Так)
  • Розгадати загадку допомогла пісня про Хмельницького
  •  Шаблю врятовано! (Так)

Результат гри «Так-ні» свідчить, що ви добре знаєте зміст повісті, а це допоможе сьогодні у подальшій роботі на уроці.

 Ми з Вами на попередньому році склали маршрут родини, а сьогодні пройдемось по ньому ми, бо краще один раз побачити, аніж сто разів почути. Отож, вирушаймо.

Перший пункт,  куди прибула родина – Дубно.

Учень 1. (Софія)

Замок в Дубно розташований на одному з мисів річки Іква серед болотистої місцевості. Перший замок тут з"явився в 1492 році, а збудував його князь Костянтин Острозький. За всю свою історію замок жодного разу не було захоплено, незважаючи на спроби татар, козаків, росіян і шведів. Зараз територія замку є Державним історико-архітектурним заповідником.

  • Яка несподівана зустріч здивувала Наталку?
  • На який вчинок підмовив Антип дівчинку?

Учень Тараканівський форт (Данило)

Розташований за три кілометри від Дубно і за півтора від села Тараканів. Офіційно закритий об’єкт перебуває у аварійному стані. Побудований наприкінці ΧІΧ століття як військове укріплення. Муровані будівлі ховаються у товщі землі. За зовнішнім муром є  кілька ходів усередину. Один, найцікавіший, веде через тунель. Ще є прохід між стінами – там  помітна стежина, яка змійкою в’ється у бур’янах. У лабіринтах форту легко можна заблудитися, а то й потрапити у пастку.

  •                 Чому Наталка пішла у форт без батьків?
  •                 Як дівчинка потрапила в пастку? Про що думала у колодязі?

 «Установіть послідовність»: установіть послідовність подій, які  відбулися з Наталкою у Тараканівському форті? У вас вийде код.

  1. Так ось який він, цей форт Тараканівський! Вритий у землю, мов кротяча нора, замаскований, наче засідка хижого звіра!
  2. Було страшно й… цікаво; зібравши всю свою рішучість, Наталочка ступила в пітьму.
  3. Це ж те місце, де Антип казав заховатися: два вузькі входи в стіні, один біля одного. Дівчинка кинулась у ближній хід і… Здається, кудись провалилася.
  4. Тим часом мама з татом сиділи собі у машині, не підозрюючи, що на них насуваються тяжкі випробування.
  5. І тоді Машка показала свій норов: раптом ні з того ні з сього загуділа на всю долину.
  6. Батьки зайшли у форт, довго гукали Наталочку… з одного каземату почувся знайомий плач.
  7. Далі все закрутилося, як у калейдоскопі. Примчала машина швидкої допомоги, Наталочку видобули на білий світ – живу і майже неушкоджену, якщо не брати до уваги обдертих колін. Відповідь: (код) – 4 2 7 6 3 5 1

Учень Берестечко (Меланія)

Поблизу міста Берестечка на Волині знаходиться місце знаменитої драматичної битви загонів Богдана Хмельницького з польським військом у 1651 році. Ця  битва закінчилася поразкою козаків, бо у розпал бою їх зрадили союзники – кримськотатарське військо на чолі з ханом залишило  поле бою, прихопивши з собою і Богдана Хмельницького, який намагався їх повернути. Козацьке військо лишилося без свого ватажка. Полковники вирішили припинити бій і відступати через болота.  Для прикриття відходу основних частин було залишено кілька невеликих загонів – усього близько трьохсот козаків. Усі вони загинули. Їхні останки лежали в торфі 300 років. Разом із мушкетами, шаблями, кулями, ложками, одягом та іншими предметами побуту. Зараз знайдені речі можна побачити у музеї, який неофіційно ще називають “Козацькі могили”.

Читання уривку Розділу 6

Виразне читання учнями уривків, де змальовано останній бій козаків  (від слів «Їх стояло три сотні...» до «Лицарська смерть козакові дорожча»; від «Бій на острові довершувався» до «Знову гомонів святковий майдан...»)

  • Якими постають козаки з цих уривків?
  • Яка риса була визначальною, найважливішою для справжнього козака? («мікрофон»)
  • Які асоціації викликає у вас слово «козак»? Запишіть їх методом  ґронування.

 

  • Фізкультхвилинка (хвилинка поезії)

 

Що ще сталося у Берестечку? Нам розкажуть герої повісті, які завітали до нас.

Інсценування епізоду про угоду Наталки з Антипком

Наталка(розгублено): Це ... Антип. Він також шукає шаблю.

Пластун(здивовано): Чортик, Антипко?

Антип: Так, це я власною персоною(картинно кланяється, до Наталки). Маю тобі подякувати, ти дуже мені допомогла.

Наталка(вражено): Я?

Антип (насмішкувато): Ти, ти, голубонько! Ти вибовкала про реліквію все, що знала! (задоволено) Лишилося затримати вас, і я на ходу придумав, як це зробити. Ха-ха! Дивно, що ти досі не сидиш у колодязі в Тараканівському форті!

Наталка: Падлюка!

Антип(самовпевнено): Та це вже не має значення. Шабелька тю-тю! Поїде за кордон, можеш не сумніватися.

Наталка (закрила лице руками в розпачі).

Пластун: Не тішся завчасно. Шабля ще не втрачена. Її ще можна врятувати.

Антип: Яким чином, хотів би я знати?

Пластун: А ми подумаємо, як.

Наталочка ( з надією подивилася на пластуна): Так, придумаємо.

Антип: Ха-ха-ха! Ти хочеш змагатися? Зі мною? Що ж, гаразд! Я тобі навіть дещо підкажу... В обмін на...

Пластун: Не умовляйся з ним! Він хоче здобути твою душу!

Антип (лукаво): Що ти, йдеться про дрібничку. Шаблю продаватимуть завтра увечері далеченько звідси... Я підкажу, де... Щоправда, загадкою... Але якщо ти не врятуєш шаблю, муситимеш брехати кожного дня. З тебе вийде кмітливенька брехуха!

Пластун: Не здумай погоджуватися!

Наталка ( похитала головою): Я згодна.

Антип: Отже, слухай: не горіх, а тверде; не панни, а в узорах жупани; стрілець їх сватав та й голову склав. (глузливо) Не забудь: брехатимеш довіку!

 

 

Учень Підгірці  (Анастасія Б.)

Замок у Підгірцях – один  із кращих зразків палацових будівель Європи. Колись палац  вражав красою, багатством і пишнотою. За свою історію замок зазнав змін, переходив з рук в руки, аж поки в радянські  часи не перетворився на туберкульозну лікарню. Колись тут знімали сцени відомого фільму «Д’Артаньян і три мушкетери». Зараз Підгорецький замок закрито – реконструкція. А поки що тут можна подивитися експозицію у підвалі. Табличка на дверях привітно застерігає, що вразливим особам спускатися не варто. І все через Білу Даму, привид якої з’являється у підземеллі час від часу.

  • Як сімейство Руснаків замість Олеського замку потрапило в Підгірці?

Порівняльна характеристика образів Наталки та Антипка.

  • Подивіться на дошку, розподіліть риси характеру, які властиві Наталці, а які Антипу?

НАТАЛКА                                   АНТИП

Сміливість                              Хитрість

Довірливість                          Підступність

Уміння дружити                    Самовпевненість

Розвинута фантазія               Безжальність

Любов до пригод                   Відсутність патріотизму

Наполегливість                       Нахабство

 «Займи позицію» Чи вірите, що Антипка можна змінити?  Чому ви так вважаєте?

Учень Олеський замок  (Ростик)

На високому пагорбі понад шість століть тому як виник у Олеську замок. Підвищення, на якому збудували замок, було основою укріплення. Нижче, по схилу гори, кільцем проходив вал із частоколом, а далі вал з водяним ровом. Навколо заболочена непрохідна рівнинна територія. На вершині пагорбу було збудовано фортечний, овальний у плані мур. Кілька разів замок був зруйнований і відбудовувався.  У одній із кімнат знайдено скарб. Зараз замок відреставрований. У ньому   створено музей-заповідник "Олеський замок" та відділ Львівської картинної галереї.

     - З якими географічними назвами ще ви зустрілися в повісті?

     Разом із родиною Руснаків, подорожуючи  Україною, можна ознайомитись і запам’ятати  назви багатьох річок, таких, як Дніпро, Ірпінь, Здвиж, Тетерів, Горинь, Золочівка, Стрипа, Серет, Гнізна, Золота Липа (є й така). А назви сіл! «Кругом не назви, а шедеври! Кобиловолоки! Болязуби! Або Ракобовти! Або Паликорови! Ще краще Печихвости», Ставища, Мрія, Царівка. Це все історичні назви.

Учень Кам’янець-Подільський (Карина)

Кам’янець Подільський – місто, в якому споруджено фортецю, що не має аналогів у Європі… Легенда говорить, що коли турецький султан Осман ІІ, тримаючи Кам’янець в облозі, запитав: «Хто збудував це укріплене місто?». У відповідь почув: «Сам Бог». «То нехай же Бог і здобуває його!» – сказав султан і, знявши облогу, відступив. Так за Кам’янець – Подільською фортецею закріпилася репутація “побудованої рукою Бога”. Природа подарувала фортеці високі прямовисні береги і широке русло річки , а людина спорудила високі стіни з амбразурами.

  • Як Наталчин тато здогадався про відповідь на загадку? Що йому допомогло?

(звучить уривок пісні «Ой на горі та й женці жнуть»)

Учень Хотин  (Максим Т.)

Це  найстаріше місто Чернівецької області, яке уже  відсвяткувало своє 1000-ліття. Фортецю кілька разів руйнували і відбудовували. Вона переходила з рук у руки, нею володіли і польські королі, і турецькі феодали, й українські козаки. У 1621 році під стінами фортеці відбулася нерівна битва польсько-козацького війська проти численної турецької армії. Тоді і склав свою голову легендарний гетьман Петро Сагайдачний. З 2000 року тут створено історико-архітектурний заповідник. Із пагорб а добре можна роздивитися хотинську фортецю. Уважніше придивіться до замкових стін: їх опоясує орнамент з червоної цегли, що нагадує зразки подільської народної вишивки. Нижні чотири ряди утворюються прямокутниками, а верхні два – трикутниками, увінчаними хрестами. Ось вам і «в узорах жупани».

Відповідь на проблемне питання:  Яка таємниця козацької шаблі?

Герої повісті шукали втрачену шаблю-реліквію, цінну річ, але вони і не підозрювали, що вже мали певні багатства: гордість за своїх предків, пошану до історичного минулого, любов до України.

  • Як одним словом ми можемо назвати таких людей?
  • Хто у повісті є патріотами? Чому?

«Незакінчене речення»  (Продовжити речення «Патріот – це той, хто...»)

  • Хто зможе продовжити речення: «Я – патріот України, тому що...»?
  • Які риси хотіли б виховати в собі?
  • А якби Наталка й Антип жили в часи козацтва, ким би вони могли стати?

Шабля і козак – невід'ємні речі

  1. Учнівське повідомлення про козацьку шаблю.

ШАБЛЯ – різновид холодної зброї. Вона має клинок (довжиною більше 100 см), хрестовину (гарду) та руків’я. Клинок шаблі викривлений, з лезом на вигнутому боці та обухом на увігнутому, має вістря та хвостову частину для кріплення руків’я. Отримати шаблю справжній січовик міг лише двома шляхами – у спадок від батька чи діда або  здобути в бою. У козацькому середовищі ставилися до шаблі як символу військової звитяги. Козаки повсякчас удосконалювали свою техніку шабельного бою.

Учень. Оспівана великим Кобзарем як невід’ємний супутник українського лицаря, шабля фігурує у величезній кількості українських народних дум, поезій, прислів’їв та приказок:

Шабля – це зброя,

Шабля – це правда,

Шабля козацька – це сила і влада!

  • Береженого бог береже, а козака шабля стереже.
  • Дай Боже воювати і шабель не виймати.
  • Кінь, шаблюка, вітер в полі – і ніхто не здолає козацької волі!
  • Козаку лучче проміняти шаблю на веретено, ніж напасти вдвох на одного. 
  • У бою козак себе славить не на язиці пилюкою, а конем та шаблюкою.

Народний фольклор у творі

На сторінках книжки авторка вмістила багато народних приказок. Наприклад, таких:

  •  пихи на три штихи;
  •  або волю добудеш, або вдома не будеш;
  • поки ситий схудне, то худий здохне
  •  вперта коза вовку користь;
  • шелеп щастя в хату;
  •  мандрівочка — рідна тіточка;
  • дай, Боже, нашому теляті вовка з’їсти та інші.
  • їхали – возилися, за дуба зачепилися
  • як пийде времячко, то достигне яблучко.

Прикмета:

Хто пройде під веселкою, той буде щасливий.

Ось і закінчилася наша віртуальна мандрівочка. Пропоную вашій увазі цікаве відео про замки України з висоти пташиного польоту.

  • Відеофільм «Замки та фортеці України».

V. Закріплення вивченого матеріалу

Чи порекомендували б ви твір прочитати іншим.

Буктрейлер , який підготувала група учнів.

VІ. Підсумок уроку

Давайте повернемось до епіграфу. Чи відкрила Наталка при допомозі батьків і знайомих для себе одну із сторінок історії своєї Батьківщини? Що це їй дасть у майбутньому?

 

А з історичними творами ви ще зустрінетеся не лише на уроках української літератури, а й зарубіжної. У сьомому класі Твір "Айвенго" Вальтера Скотта знову поверне Вас у мадри історичними місцями.

 

VІІ.Релаксація.

Що було для вас цікавим на уроці?

Що він допоміг вам зрозуміти? Які почуття і думки у вас викликав?

Які висновки ви для себе зробили?

 

Учитель. Закінчити урок хочеться словами самої Зірки Мензатюк: « Успіх — не надто полохливий птах. Його можна упіймати. Щастя — досяжне, просто треба вміти його відчувати. Тож бажаю усім-усім своїм читачам, щоб вони здобували успіхи. І, звичайно, були щасливими!» Її героїня Наталка досягла успіху – відшукала шаблю і почувається щасливою. А сама письменниця відчуває себе успішною і щасливою, ба займається улюбленою справою – пише для дітей. І,мабуть, має рацію, що «дитинство для кожного — то золота пора. Чимось воно схоже на прабабусину скриню, в яку колись складали найцінніші речі: святковий одяг, полотно, прикраси. Дитинство складає інакші скарби: незабутні враження, знання й уміння. Потім не раз у дорослому житті, покопавшись у цій скрині, знаходиш для себе що-небудь украй необхідне. Звісно, якщо вона не лишилася напівпорожньою, якщо золоту пору не змарновано на телевізор чи інші пусті розваги».
Більшість книжок сучасної письменниці беруть початок саме з її дитинства .

 

VІІІ. Домашнє завдання

Написати лист одному з героїв повісті.

Підготуватися до контрольної роботи

 

Лист героєві

Дорога Наталочко!

Хоча ти мене і не знаєш, але я твоя знайома.

Із …..…… прочитала про тебе книгу, яка мені….. 

Я  хотіла /не хотіла б жити по сусідству з тобою і стати твоєю товаришкою.

Знаю, що друзів у тебе і без мене ……, але я б навчила тебе ……….

Не маю сумніву, що я знайшла/не знайшла б з тобою спільну мову, бо коли  читала книгу про тебе, то знаходила у собі багато рис, спільних із твоїми, а саме: ………..

Я ………… зустрічі з Тобою, гарантую, що нудьгувати нам …………..

Із  нетерпінням чекаю від тебе листа!

Твоя подруга  ….

 

 

 

 

 

 

 

 

max-20130903182246666.jpg

Hotin_zamok_tur.jpg37290_800x600_podgoreckij-zamok-1.jpg

olesko.jpg12429_1.jpgDubno-Castle1-720x340.jpg1399.jpg5a7d49bf80b5c (1).jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Лист героєві

Дорога Наталочко!

Хоча ти мене і не знаєш, але я твоя знайома.

Із …..…… прочитала про тебе книгу, яка мені….. 

Я  хотіла /не хотіла б жити по сусідству з тобою і стати твоєю товаришкою.

Знаю, що друзів у тебе і без мене ……, але я б навчила тебе ……….

Не маю сумніву, що я знайшла/не знайшла б з тобою спільну мову, бо коли я читала книгу про тебе, то знаходила у собі багато рис, спільних з твоїми, а саме: ………..

Я ………… зустрічі з Тобою, гарантую, що нудьгувати нам …………..

Із  нетерпінням чекаю від тебе листа!

     Твоя подруга  ….

 

 

 

 

Лист героєві

Дорога Наталочко!

Хоча ти мене і не знаєш, але я твій знайомий.

Із …..…… прочитав про тебе книгу, яка мені….. 

Я  хотів /не хотів б жити по сусідству з тобою і стати твоїм товаришем.

Знаю, що друзів у тебе і без мене ……, але я б навчив тебе ……….

Не маю сумніву, що я знайшов/не знайшов би з тобою спільну мову, бо коли я читав книгу про тебе, то знаходив у собі багато рис, спільних із твоїми, а саме: ………..

Я ………… зустрічі з Тобою, гарантую, що нудьгувати нам …………..

Із  нетерпінням чекаю від тебе листа!

     Твій друг  ….

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Жайворонок Наталія Валеріївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 березня 2019
Переглядів
19098
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку