Урок "Технологія виготовлення виробу"

Про матеріал
Забезпечити формування уявлення про вироби з бісеру, надати практичні можливості проявити творчі здібності, формувати уміння і навички у засвоєнні основних технічних прийомів та способів плетіння, правил роботи з бісером та інструментами.
Перегляд файлу

Урок 2

Дата: 12.04.2021 р.                                      Підпис вчителя:______________

Тема уроку: Технологія виготовлення виробу. Визначення розмірів та обрання стилю. Виконання проєкту

Мета уроку: забезпечити формування уявлення про вироби з бісеру, надати практичні можливості проявити творчі здібності, формувати уміння і навички у засвоєнні основних технічних прийомів та способів плетіння, правил роботи з бісером та інструментами.

Обладнання: бісер, проволока або леска для бісера.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

Організаційний момент.

Перевірка присутності учнів

ІІ. Актуалізація опорних вмінь та навичок учнів.

БЕСІДА:

1.Які види декоративно-ужиткового мистецтва ви знаєте?

2.Що ви знаєте про бісероплетіння?

3.Що ви знаєте про особливості декоративно-ужиткового мистецтва?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

На території сучасної України бісер був поширений ще за часів Київської Русі. Підтвердженням цього знаходять як у письмових джерелах, так і в археологічних розкопках. Із появою В ХІХ столітті промислових технологій виготовлення скляних виробів популярність бісеру значно поширилася. Бісерні прикраси цієї епохи, що збережені в музейних колекціях, свідчать про високий рівень розвиток технологій, а їх орнамент і палітра відображаю регіональні художні особливості.

IV.Вивчення нового матеріалу

Серед українських прикрас із бісеру особливо слід виділити гердани. Гердан являє собою ткану нагрудну прикрасу у вигляді двох смужок бісеру, які спереду з’єднані медальйоном. Орнаменти на гердані зазвичай узгоджували з вишивками певної місцевості на сорочках. Під час виготовлення герданів використовують різні кольори, добираючи їх відповідно до орнаменту та одягу. Етнічний стиль в одязі наразі дуже популярний, що пробуджує інтерес до національного традиційного одягу та аксесуарів, зокрема до нагрудних прикрас. Найкращим вибором для дівчат буде ґердан.

Завдання. Виконання технологічних операцій відповідно до вибраного виробу та технології його виготовлення. Правила безпечної праці.

ТВОРЧИЙ ПРОЕКТ «ҐЕРДАН ІЗ БІСЕРУ»

І. Організаційно-підготовчий етап

1. Вибір та обґрунтування теми проекту

Сьогодні надзвичайно актуальними є різноманітні аксесуари та прикраси, оскільки вони дають можливість підкреслити унікальність, красу та стиль людини. Етнічний стиль в одязі наразі дуже популярний, що пробуджує інтерес до національного традиційного одягу та аксесуарів, зокрема до нагрудних прикрас. Найкращим вибором для дівчат буде ґердан. Юнаки можуть обрати для виготовлення краватку з бісеру. Такі краватки дуже красиві й набувають популярності.

Зверніть увагу! Виготовлення ґердана та краватки відбувається за тими самими етапами проекту. Відмінності полягають лише у формі виробу, для чого слід скоригувати кількість потрібних матеріалів та внести відповідні зміни в технологічний етап відповідно до обраної схеми.

2. Мета виконання проекту

Ґердан із бісеру буде унікальною прикрасою, що доповнить ваш образ. Його можна поєднувати з одягом в етнічному стилі або додати «родзинку» в буденний стиль сasual. До того ж це чудовий подарунок для близької людини.

3. Яким має бути виріб

Ґердан — дуже красива й нескладна у виготовленні прикраса, яку зможуть зробити власноруч Виготовляти ґердан необхідно з якісного бісеру ретельно дібраних кольорів. Кількість кольорів залежить від орнаменту. Добирати колірну палітру навіть початківці. варто під одяг, із яким плануєте носити ґердан. Окрім цього, важливо, щоб виріб був виготовлений акуратно.

4. Банк ідей та аналіз моделей-аналогів

Створення банку ідей необхідне для впорядкування великого обсягу інформації щодо моделей ґерданів із метою аналізу. Можна скористатися фотографіями моделей із журналів, Інтернету та інших джерел інформації. На цьому етапі необхідно проаналізувати різні варіанти виготовлення ґерданів (моделі, кольорову гаму, способи виготовлення тощо). Не вибирайте дуже багато моделей, оскільки їх буде важко порівняти. Для банку ідей оберіть 4-6 моделей, які вам сподобалися найбільше.

Розглянувши та проаналізувавши зображення вибраних моделей-аналогів, ми побачили, що модель 1 виготовлена за складним орнаментом, модель 2 має надто багато кольорів, а модель 3 складна за формою. Для виготовлення виберемо простішу у виконанні модель 4, але дещо змінимо форму: зробимо ґердан без звуження в ділянці шиї.

5. Орієнтовний час виготовлення виробу

Вибрана модель ґердана не складна у виконанні, в орнаменті поєднано невелику кількість кольорів. Для виготовлення виробу та оформлення відповідних матеріалів проекту знадобиться приблизно 30 годин. Виготовляти ґердан можна як на уроках із технологій, так і в позаурочний час.

ІV.  Коментування домашнього завдання.

Опрацювати матеріал даної теми. Підготуватися до 2 конструкторського етапу

V.  Підбивання підсумку уроку.

Учитель оцінює роботу учнів на уроці, коментує оцінки.

Література

1. Теорія і методика навчання технологій : [навч. посібн.] / І.П. Андрощук, О.М. Коберник, А.Ю. Цина та ін. / За заг. ред. О.М. Коберника. – Умань : ФОП Жовтий О.О., 2015. – 474 с. (з грифом МОН України).

2. Теорія і методика навчання технології: Програма для педагогічних навчальних закладів. - К.: Науковий світ, 2014. - 19 с.

3. Методика трудового навчання: проектно-технологічний підхід: Навч. посібн./ За заг. ред. О. М. Коберника, В. К. Сидоренка. – Умань: УДПУ, 2007.

4. Тхоржевський Д.О. Методика трудового і професійного навчання та викладання загальнотехнічних дисциплін / Д.О. Тхоржевський. – К.: Вища школа, 1992. – 334 с.

5. Державні стандарти базової і повної середньої освіти /Освітня галузь “Технології”//Трудова підготовка в закладах освіти.  2013. №4. С. 1-6.

6. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів: Трудове навчання 5–9 класи. – К.:Основа, 2017. – 80 с.

7. Інноваційні педагогічні технології у трудовому навчанні: Навчально-методичний посібник (пробне видання) / За заг. ред. О.М. Коберника, Г.В.Терещука. – Тернопіль–Умань, 2007.– 208 с.

8. Терещук А.І. Основи сучасного уроку трудового навчання / А.І. Терещук // Трудова підготовка в закладах освіти. – 2008. – № 1. – С. 10.

9. Цина А. Елементи художнього конструювання в процесі художньо-технологічної діяльності учнів 5-9 класів/А.Цина //Трудова підготовка в закладах освіти. – 2009. – №5. – С.28–31.

10. Проектно-технологічна діяльність учнів на уроках трудового навчання: теорія і методика.—К.: Наук. Світ, 2003.—172с.

 

docx
До підручника
Технології (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Коберник О.М., Терещук А.І. та інші)
Додано
29 квітня 2021
Переглядів
1047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку