Тема уроку: додавання і віднімання трицифрових чисел. Розв'язування задач за коротким записом і схемою.
Мета. Удосконалювати обчислювальні навички, уміння складати вирази, знаходити значення буквених виразів, розв'язувати задачі, складати обернені задачі до даних; формувати вміння складати і розв'язувати задачі за короткими записами.
Тема. Додавання і віднімання трицифрових чисел. Розв’язування задач за коротким записом і схемою.
Мета. Удосконалювати обчислювальні навички, уміння складати вирази, знаходити значення буквених виразів, розв’язувати задачі, складати обернені задачі до даних; формувати вміння складати і розв'язувати задачі за короткими записами.
Обладнання: відео-презентація
Хід уроку
І КОНТРОЛЬ КОРЕКЦІЯ І УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
Добрий день мої любі літи з вами Ранкова розважальна телепрограма «Підйом». Давайте привітаємось з нашими глядачами і подаруємо їм наші посмішки.
І розпочнемо ми з вами з рубрики «Домашнє завдання»
Назвати сусідів числа 368, 497, 999
Вас вітає телевізійна гра «Супер інтуїція». Правила цієї гри прості в мене є 15 кнопок. Коли на екрані з’являється завдання я дивлюсь на кнопки і намагаюсь обрати ту яка правильно його виконала. Отож перший тур цієї гри.
Гра «Кнопочка»
1000-1
500+30
900+100
560+220
540+210
606-6
999+1
300-1
- геометричний матеріал
У Супер фіналі кнопочкам потрібно порахувати скільки трикутників зображено на екрані (8)
ффі
ІІ ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
А зараз переходимо до програми «У пошуках істини» і ми поговоримо про те як легше додавати та віднімати трицифрові числа. Давайте заглянемо в історію
Тоді давайте пригадаємо як ми обчислювали приклади з двоцифровими числами.
Обчисліть з коментуванням
74+6=80
80-7=73
№535 (усно)
А тепер давайте розглянемо випадки додавання і віднімання чисел.
№536
Щоб додати до 230 число 70, потрібно спочатку число 230 розкласти на розрядні доданки: 200 і 30. Після того до числа 30 додати 70, а до числа 200 додати 100. І отримані результати додати.
Щоб від числа 200 відняти 60, потрібно число 200 замінити сумою чисел 100 і 100. Від число 100 відняти 60. Тоді до числа 100 додати 40
№537 (усно)
А тепер перед вами телепередача для найобдарованіших дітей гра «Найрозумніший». У 1 турі ми з вам виконаємо приклади з коментуванням
№538 (з коментуванням)
У 2 турі
Самостійне обчислення виразів
220+80
800-60
300-40
400-50
540+(20+40)
ІІІ РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
А зараз з вами телепередача «Вусо-лапо-хвіст». Сьогодні в програмі задача слухаємо.
У білки 22 зуби, у зайця – 28, у дельфіна – на 200 більше ніж у білки і зайця разом, а в кашалота – на 190 зубів менше, ніж у дельфіна. Скільки зубів у кашалота?
Білка – 22 з.
Заєць – 28 з.
Дельфін – на 200 більше
Кашалот – ? на 190 менше
Розв’язок
1)22+28=50(з.)
2)50+200=250(з.)
3)250-190= 60(з.)
Відповідь : 60 зубів у кашалота.
А зараз до вашої уваги розважально – пізнавальна телепрограма «Орел і Решка». І сьогодні ми з вам подолаємо маршрут Київ – Париж – Лондон – Київ
До вашої уваги задача.
Літак пролетів маршрут Київ – Париж – Лондон – Київ. Відстань від Києва до Парижа 320 км. , від Парижу до Лондона 150 км. Яка відстань Лондон – Київ, якщо вона на 40 км менша від відстані Київ – Париж-Лондон?
Повторне читання задачі а зображення графічного малюнка на слайді
1)320+150=470 (км)
2)470-40=430 (км)
Відповідь: відстань Лондон – Київ 430 к.
З вами телепередача «ТСН підсумки», і давайте підіб’ємо підсумки нашого сьогоднішнього уроку. Отож: