Урок-телепередача " Роль сім'ї в моєму житті. Мій родовід" 4 клас

Про матеріал

Мета: уточнювати, розширювати й поглиблювати уявлення учнів про сім'ю, родину, родовід, їхнє значення в житті людини; пробуджувати пізнавальний інтерес до історії свого родоводу, удосконалювати вміння добувати й осмислювати інформацію, виховувати почуття любові та поваги до сім'ї.

Перегляд файлу

Тема: Роль сім'ї в моєму житті. Мій родовід.

Мета: уточнювати, розширювати й поглиблювати уявлення учнів про сім'ю, родину, родовід, їхнє значення в житті людини; пробуджувати пізнавальний інтерес до історії свого родоводу, удосконалювати вміння добувати й осмислювати інформацію, виховувати почуття любові та поваги до сім'ї.

Хід уроку

І. Організаційний момент:

Ось дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час наставав.

Той і ми часу не гаймо,

А урок розрочинаймо.

  • Діти, сьогодні у нас на уроці присутні багато гостей. То ж розверніться, будь ласка, до них і привітайтеся.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

  • Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами побуваємо на телепередачі. Назву якої ви дізнаєтесь, коли прочитаєте цей код.

( Сім'я)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Запрошую всіх вас у нашу «студію» на телепередачу «Сім'я», де ви дізнаєтеся відмінність між поняттями «рід», «родина», « сім'я» та побудуєте своє родовідне дерево. А розібратися в цьому нам допоможе наше «довідкове бюро» та «Літератори» та психолог Музика Ірина Володимирівна.

ІV.Вивчення нового матеріалу 

У мене в руках цікава скринька . У ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати, кого ви там побачили, аж доки всі найцікавіші та найсміливіші не зазирнуть до скриньки.( під музику діти почергово заглядають до скриньки, на дні якої – дзеркало.)

-То кого ви побачили на дні скриньки?

-Так ви побачили кожен себе, і саме такої людини, як ви, більше на цій Землі немає і не буде.

- На вашу думку, що потрібно дитині? ( Любов, турбота, піклування)

- А хто може нам може подарувати турботу, любов, піклування?

( Сім'я)

- З кого складається ваша сім’я?  (Відповіді дітей)

- Тато і мама дали вам життя, вони доглядали за вами, коли ви були ще зовсім маленькі, співали вам колискові, притискали до свого серця. Вони й зараз піклуються про вас, допомагають, турбуються, радіють вашим успіхам і сумують через невдачі. Ваші батьки виховують вас, привчають вас до праці і дуже-дуже люблять вас.

- Сім'я, мов сонечко,зігріває кожну дитину від народження і до кінця життя. Родина – це гніздечко любові і тепла для кожного з нас.

- Отже,сім'я складається з тата, мами, дітей. Можна ще сказати так-з батьків та дітей. І саме про цих людей наші літератори підготували вірші.

1. Виступ літераторів

(Вірші про маму, тата, бабусю ,дідуся)

Мама

 Як в гніздечку пташка пташенят голубить,

Так і кожна мама діток ніжно любить.

Полетять з гніздечка діти- пташенята,

Та завжди матуся буде їх чекати.

Пригорне до серця теплими руками

Дітям і дорослим добре біля мами.

Тато

Люблю я тата і щодня любов однакова моя

Чи він сумує, чи співа

Чи він майструє щось бува

Чи він читає, чи мовчить

І раптом, навіть, накричить

Я не заплачу, я стерплю.

Бо все одно його люблю!

Бабуся

Хоч поважні літа у моєї бабусі,

Та і досі вона щохвилини у русі

То пече пиріжки, то кущі підливає,

То мені книжечки про казкове читає

Дідусь

У мене найкращий дід –

Він очолює весь рід!

Ми йому бажаєм жити

Серед рідних не тужити!

Щоб збулось усе як треба-

Ти, рости дідусь до неба!

  • То що ж таке сім'я?

2.( Асоціативний кущ)

                                                  Всі, хто живуть разом

 

 Рід

 

Тато, мама ,діти

Сім'я

 

 Родичі

                                             Рідня

 

- Сучасні українські сім’ї живуть родинами, тобто разом з дідусем, бабусею, або з кимось із родичів.

- Що таке родина ? ( Група людей, яка складається з батька, матері, дітей, бабусі і дідуся, інших родичів, які живуть разом.)

- А що таке рід? ( Кілька поколінь які походять від одного предка.

Звернімось до « Довідкового бюро».

3. Виступ « Довідкового бюро».

Рід – ряд поколінь,що походять від одного предка; усі родичі,рідні;родина,рідня.

Рідня – чиїсь родичі близькі чи далекі.

Родина – група людей,що складається з чоловіка,жінки,дітей та інших близьких родичів, які проживають разом; сім'я.

Тобто, до складу  роду входять кілька родин, родичі, рідня. А вже рід  до роду – це народ.

- Ви – обличчя родини. Вас багато і ви всі різні, не схожі один на одного ні зовні, ні за характером.

- А тепер подумайте, що один рід відрізняє від іншого? Не знаєте? Тоді простіше запитання. Якщо одного хлопчика звуть Артем і другого – Артем, то за чим ми їх відрізняємо? (Відповіді)

-  Так, за прізвищем. А звідки воно взялося? Правильно, від батьків. Прізвище є ознакою роду.

- У кожного з вас є  своє ім’я, прізвище, по батькові. Ім’я своїй дитині батьки вибирають самі, за бажанням, а прізвище переходить від діда до батька, від батька до сина. Адже він голова сім’ї і продовжувач роду. До імені дитини також додається ім’я батька. Тож давайте з вами «познайомимось».

(Діти називають прізвище, ім’я, по батькові)

4. Розповідь з елементами бесіди про родинне дерево.

- Життя людей можна уявити у вигляді великого дерева. Ви, діти, на цьому дереві – зелені листочки, гілки дерева – ваші мами й тата, їхні сестри і брати, ваші тьоті і дяді.

Стовбур – це дідусі і бабусі, а коріння – це ваші прабабусі і прадідусі, які жили дуже-дуже давно.

Кожна родина має своє родовідне дерево. Чим більший рід, тим міцніше його дерево. Недарма ж кажуть, що людина без роду – як листок, відірваний від дерева. Кожна людина повинна знати свій родовід, своїх предків, шанувати їхні звичаї та традиції.

5. Заповнення свого родовідного дерева.

Руханка

6. Інтерактивна гра «Мікрофон»

- А зараз,заплющіть оченята,на кілька хвилин уявіть себе добрим чарівником. Поміркуйте, що б ви зробили для своєї родини.щоб вона була щаслива?

(міркування дітей)

7. Робота з карткою. Робота в парах.

- Підкресліть,будь ласка,що треба робити,щоб у сім'ї були злагода,щастя і радість?

Картка.

Допомагати один одному. Дивитися телевізор. Допомагати бабусям та дідусям. Просити купити іграшку. Не прибирати в кімнаті. Поздоровляти зі святом. Разом відпочивати. Розповідати один одному новини. Пізно лягати і пізно прокидатися. Піклуватися про менших братів і сестер.

  • Прочитайте,що ви підкреслили, а що – ні.

8. Гра «Продовж речення».

Дочка моєї мами – то ….моя сестра.

Найбільше ласкає свою дитину….мама.

Своїх онуків розуму навчає старенький ….дідусь.

Твою матусю донечкою зве твоя …бабуся.

Син мого дідуся - ….мій тато.

Дочка моєї бабусі – моя ….мама.

Тато мого тата- ….дідусь.

Онук чи онучка моєї бабусі - ….це я.

9. Робота над створенням будиночку

  • Побудуємо щасливу родину! Щоб родина була міцною, потрібно побудувати міцний фундамент. Наш фундамент складається з темних цеглинок, на яких ви напишете що є основою щасливої сім'ї. ( Взаємопорозуміння, поступливість, злагода, співпраця, уміння вислухати один одного, взаємоповага). А На даху свого будиночку напишіть синоніми до слова дім. В середину свого будиночку вклейте своє сімейне фото.
  • А тепер по черзі підійдіть і наклейте свій будиночок на карту України. Подивіться,яка чудова наша Батьківщина! Сім’я до сім’ї – це вже народ. Ми всі з вами – український народ, який складається з родин: маленьких і великих,дружних і працьовитих.

 

  • Шануйте свою родину і неньку Україну. Адже міцна сім'я – міцна держава.
  • У Вас на партах лежать картки, якщо у вас відмінний настрій і ви запам'ятали , чому був присвячений наш урок – підніміть зелену картку, добрий – жовту, не сподобалось і настрій поганий- червону.
  • Тож наша телепередача добігає кінця і я б хотіла нашим гостямна згадку про неї вручити ці маленькі подарунки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Роменська загальноосвітня школа І- ІІ ступенів №6

 

 

 

 

 

Відкритий урок з Я у світі

на тему:

« Роль сімї в моєму житті. Родовідне дерево»

 

 

 

 

 

Підготувала та провела

                                                                             вчитель 4 класу

                                                        Двигун А.В.

 

 

 

 

 

 

 

 2017 – 2018 н.р.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Данильчук Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сердюк Наталія Матвіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 лютого 2018
Переглядів
8143
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку