Урок. "Тема 1. Великі географічні відкриття: зустріч цивілізацій Урок 2. Відкриття європейців"

Про матеріал

Працюю над проблемою: підвищення ефективності навчання шляхом використання інноваційних технологій та нестандартних уроків. Намагаюсьвтілювати на уроках історії компетентнісну модель навчання історії за рахунок організації семінарів, дискусій, інтерактивних технологій, організовуючи пізнавальну діяльність учнів, формуючи погляди на історію та переконання.

Перегляд файлу

Тема 1. Великі географічні відкриття: зустріч цивілізацій

Урок 2. Відкриття європейців

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Мета: - ознайомити учнів з причинами, передумовами та ходом Великих географічних відкриттів

  • продовжити знайомство з історичними картами
  • розвивати вміння знаходити причинно-наслідкові зв’язки
  • виховувати повагу до відваги та наполегливості першовідкривачів

Обладнання: карта «Великі географічні відкриття»

Набір листівок «Великие географические открытия», «Лодки народов мира»

Література:

Новая иллюстрированная энциклопедия. 1-10 книги. – М.: Большая Российская энциклопедия, ООО «ТД «Издательство Мир книги», 2007

100 человек, которые изменили ход истории. М.: ООО «Де Агостини», 2008

Балакин С.А., Масляев Ю.Л. Парусные корабли. – М.: Аванта+, 2005. – (Самые красивые и знаменитые)

100 человек, которые изменили ход истории. М.: ООО «Де Агостини», 2008

Рамсей Р. Открытия, которых никогда не было. – М.: Прогресс, 1977

Верн Ж. Проклятое золото. История великих путешествий. – Гродно: Сталкер, 1994 – (Открытие Земли)

 Верн Ж.  Конкистадоры и миссионеры. История великих путешествий. – Гродно: Сталкер, 1994 – (Открытие Земли)

Кузьмищев В.А. Царство сынов солнца. – М.: Мол гвардия, 1982

Морган Л.Г. Лига ходеносауни, или ирокезов. – М.: Наука, 1983

Семенов Л.С. Путешествие Афанасия Никитина. – М.: Наука, 1982

Стингл М. Индейцы без томагавков. – М.: Прогресс, 1978

Стингл М. Государство Инков. – М.: Прогресс, 1986

Електронні ресурси:

www.kamsha.ru

http://www.100top.ru

http://www.iat.kiev.ua

www.KM.ru

                                 Вы все, паладины Зеленого Храма,

                                 Над пасмурным морем следившие румб,

                                 Гонзальво и Кук, Лаперуз и да Гама,

                                Мечтатель и царь, генуэзец Колумб!

                                                                    Н. Гумилёв

                     Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності (1-2 хв.)

   Сьогодні ми з вами ознайомимося з однією з найвеличніших та найцікавіших сторінок історії людства – Великими географічними відкриттями, які змінили уявлення європейців про світ, відкрили нові обрії та перспективи

             ІІ. Новий матеріал (39 хв.)

             План подачі нового матеріалу:

  1. Причини і передумови Великих географічних відкриттів ХУ-ХУІ ст.
  2. Початок і перебіг основних відкриттів
  3. Перша навколосвітня подорож
  4. Доколумбові цивілізації Америки та народи Африки
  1. А) Бесіда з класом: (3 хв.)
  • що відомо було європейцям про навколишній світ на середину ХУ ст.?
  • які наукові відкриття та політичні події сприяли розвитку мореплавства?
  • Що шукали європейці в нових землях?
  • Чому саме прянощі та золото цікавили мореплавців?

   Б) складання таблиці(7 хв.)  «Причини та передумови географічних відкриттів»

економічні

соціальні

науково-технічні

Нестача золота та срібла в Європі

Необхідність пошуку нових шляхів на Схід внаслідок експансії Османської імперії

Бажання позбутися посередників в торгівлі

Наявність в Іспанії збіднілих воїнів-дворян

Визнання кулястості Землі

Удосконалення кораблів та навігаційних приладів

 

   2.А) Розповіді учнів (8 хв.) про особистості та подорожі Бартоломеу Діаша, Васко да Гама, Христофора Колумба

IMG_0057

Відкриття Васко да Гама морського шляху до Індії

Б) метод «Мікрофон»(5 хв.) - учні додають до розповідей своїх однокласників відомі їм факти

IMG_0053

Плавання Колумба

3.А) Гра-розповідь ( 7 хв.) про подорож Магеллана від імені її учасників (самого Магеллана, простого матроса, офіцера, штурмана)

4. А) Розповідь вчителя(5 хв.)  про народи доколумбової Америки

Б) перегляд ілюстрацій(2 хв.)

       

Христофор Колумб                 Васко да Гама

В) бесіда з класом (2 хв.)

 - що свідчить про високий рівень розвитку народів майя, інків, ацтеків?

- в чому індіанці відставали від європейців?

Записи в зошитах по ходу роботи:

поняття

особи

дати

Великі географічні відкриття

Майя

Ацтеки

Інки

Колонія

Каравела

Васко да Гама

Бартоломоу Діаш

Христофор Колумб

Фернан Магеллан

1492 – перша подорож Колумба

1498 – подорож Васко да Гама

1519-1522- плавання Магеллана

IMG_0055

ІІІ. Рефлексія:(3 хв.)

  • показати на карті шляхи подорожей Васко да Гама, Колумба, Магеллана, відкриті ними землі
  • чому стали можливими Великі географічні відкриття
  • метод «Мікрофон» - хто з мореплавців вам сподобався найбільше, чому?
  • Чи хотіли б ви стати учасниками однієї з великих подорожей? Чому так чи ні?

ІУ. Домашнє завдання:(2 хв.)

прочитати відповідний § підручника, контурна карта – позначити маршрути подорожей, всім бажаючим підготувати розповідь про одного з конкістадорі

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
2314
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку