Урок "Тема 3. Реформація та Контрреформація Урок 6. Реформація"

Про матеріал

Використовую такі форми навчання:

1.Лекції. Шкільну лекцію будую згідно з основними принципами навчання, враховуючи вікові особливості учнів. Використовую такі типи лекцій:

-вступна

-узагальнююча

-тематична

Найчастіше використовуювступні уроки-лекції при вивченні нового матеріалу. Наприклад: «Вступ до курсу всесвітньої історії в 11 класі», «Економічний розвиток Наддніпрянської України на початку ХХ ст..» (9 клас), «Радянсько-німецькі договори 1939 р. і західноукраїнські землі» (11 клас), «Мистецтво Високого Відродження в Італії» (8 клас) тощо.

Перегляд файлу

Тема 3. Реформація та Контрреформація

Урок 6. Реформація

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу, лабораторне дослідження

Мета: - ознайомити учнів з причинами та зародженням і розвитком реформаційного вчення

  • вчити аналізувати різні релігійні погляди
  • виховувати повагу до борців за свої погляди, толерантне ставлення до представників різних релігійних конфесій

Обладнання: карта «Європа в ХУІ-ХУІІ ст.»

Література:

Ли Г.Ч. История инквизиции. Современная версия. М.:Эксмо, 2007. – (Мировая история)

100 человек, которые изменили ход истории. М.: ООО «Де Агостини», 2008

Соловьев Э. Непобежденный еретик: Мартин Лютер и его время. – М.:Мол.гвардия, 1984

Владимиров С.В. Волков В.А. Разум против догмы. – М.: Наука, 1982

Шейман М.М. Вера в дьявола в истории религии.  – М.: Наука, 1977

Електронні ресурси:

http://www.100top.ru

http://www.iat.kiev.ua

www.KM.ru

                                              А главное – в церквах идет

                                              Продажа индульгенций бойко,

                                              Вот что и есть овечья дойка!

                                              Толпа церковников жадна,

                                              Привыкнув грабить издавна,

                                              Живя бессовестным обманом,

                                              Церковник ловко лжет мирянам.

                                                                Ганс Сакс

                                               Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності(2 хв.)

Дехто з вчених вважає, що вся сучасна західна цивілізація почалася з цієї події. «Удар блискавки в бочку з порохом» називали її сучасники і нащадки. Сьогодні ми дізнаємось, хто і що заслужили таку оцінку

ІІ. Новий матеріал(35 хв.)

План подачі нового матеріалу:

  1. Католицька церква на межі ХУ-ХУІ ст.
  2. Німеччина напередодні Реформації
  3. Німецький гуманізм
  4. Мартін Лютер і початок Реформації
  5. Народна Реформація
  6. Від народження протестантизму до Аугсбурзького миру
  1. А. Бесіда з класом:(3 хв.)
  • коли християнство поділилось на православ’я та католицизм?
  • Хто стояв на чолі католицької церкви?
  • Яку роль відігравала церква в житті середньовічної Європи?
  • Що таке індульгенція?
  • Що таке інквізиція?

Б. Коротка розповідь вчителя(4 хв.) про засилля католицької церкви на зорі Нового часу

IMG_0033

 

IMG_0034

2-3. Робота в групах(10 хв.) А. І група - робота з підручником: знайти в тексті ознаки того, що в Німеччині назрівав протест проти церкви та феодалізму

ІІ група – знайти в тексті розповідь про митців та мислителів-гуманістів

Б. Групи діляться своєю інформацією, роблять висновок, що назріває криза, для якої були всі передумови

4. А.Розповідь вчителя(5 хв.) про виступ Мартіна Лютера

 

Мартін Лютер              Пам’ятник Лютеру в Ерфурті

Б. Робота з історичним документом(3 хв.) – уривком з «95 тез» Лютера

5. А. Повідомлення учня(3 хв.) про Селянську війну і погляди Т.Мюнцера

Б. Робота з історичними документами ( 3 хв.) – тексти програм повсталих

В. Бесіда (2 хв.):

- чому погляди Лютера та Мюнцера не збігалися?

 - чиї інтереси виражав кожен з них?

- чому Мюнцер назвав Лютера тихоходом?

- чому Селянська війна була приречена на поразку?

6. Робота з поняттями(2 хв.): протестантизм, лютеранство

Записи в зошитах:

поняття

особи

дати

Реформація

Лютеранство

Протестантизм

Селянська війна

Індульгенція

 

Мартін Лютер

Томас Мюнцер

Карл У

1517 – виступ М.Лютера

1524-1525 – Селянська війна в Німеччині

 

ІІІ. Рефлексія: (5 хв.)

     - про що ми дізналися сьогодні на уроці?

  • чому, на вашу думку, Реформація була необхідна?
  • Хто з цих діячів був, на вашу думку, більш послідовним? Хто справив більший вплив на сучасників та хід історії? Чому?

ІУ. Домашнє завдання (2 хв.)

Підручник, позначити на контурній карті район селянської війни

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
1065
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку