Урок "Тема 2. Людина ранньої нової доби Урок 4. Матеріальний світ і суспільство"

Про матеріал

Перехід від знаннєвої моделі навчання до компетентнісної – це тривалий непростий процес. Учні повинні розкривати, відстоювати свої погляди на історію та суспільство, застосовувати алгоритми оперування історичною інформацією, відтворювати свої знання за різних обставин, бути активними користувачами отриманої інформації, ініціаторами навчальних дій. Компетенціїформуються за допомогою спеціальних підбірок навчальних задач-ситуацій, що стимулюють потяг учня до знань.

Перегляд файлу

Тема 2. Людина ранньої нової доби

Урок 4. Матеріальний світ і суспільство

Тип уроку: урок – лабораторне дослідження

Мета: - ознайомити учнів зі змінами, що сталися в суспільстві під впливом розвитку нових капіталістичних відносин, наукових відкриттів, технічного прогресу

  • розвивати вміння роботи висновки на основі аналізу історичних джерел
  • виховувати повагу до людей, що боролися за впровадження прогресивних поглядів та власні переконання

Обладнання:

карта «Європа на початку нового часу»

Література:

 Тревельян Дж.М. История Англии от Чосера до королевы Виктории. – Смоленськ: Русич, 2005. (Популярная историческая библиотека)

Эланже Ф. Епоха дворов и королей. Этикет и нравы в 1558-1715 гг. - Смоленськ: Русич, 2005. (Популярная историческая библиотека)

100 человек, которые изменили ход истории. М.: ООО «Де Агостини», 2008

Владимиров С.В. Волков В.А. Разум против догмы. – М.: Наука, 1982

Електронні ресурси:

 http://www.100top.ru

http://www.iat.kiev.ua

www.KM.ru

                                   Из совокупности

                                  Избытков, скоростей,

                                  Машин и жадности

                                  Возникло государство.

                                                                Здесь

                         Все строится на выгоде и пользе,

                         На выживаньи приспособленных,

                         На силе.

                                                       М. Волошин

                              Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності ( 2 хв.)

Сьогодні ми з вами дізнаємось про ті зміни, що сталися в житті населення Європи на зорі розвитку індустріального суспільства, ознайомимося  з технічними винаходами та організацією виробництва, змінами у відносинах людей

ІІ. Новий матеріал(35 хв.)

План подачі нового матеріалу:

  1. Людина і природа
  2. Господарювання, мануфактури, капіталізм
  3. Технічні вдосконалення
  4. Зміни в суспільстві
  5. Шлюб і сім’я, становище жінки
  1. А. Розповідь вчителя (5 хв.)

В ранні періоди людської історії людина цілком залежала від природного середовища. З початком епохи індустріального розвитку суспільства ця залежність дуже змінилася. Люди навчилися по-новому пояснювати природні явища, шукати в них не волю бога, а раціональну причину. Людина з розвитком технічного прогресу почала менше залежати від сил природи. Людина активно змінює навколишнє середовище. В найбільш індустріально розвинутих країнах, як от Нідерланди чи Англія, міське населення починає переважати над сільським. Активно втручаючись в природне середовище, людина нової доби змінює природні ландшафти, вичерпує природні багатства, мимоволі змінює клімат, забруднює природне середовище. Корені багатьох бід сучасної цивілізації криються у діяльності людства в епоху первинного накопичення капіталу.

  1. А. Бесіда ( 3 хв.):
  • що таке мануфактура?
  • - що таке розсіяна мануфактура?
  •  Який суспільний лад називають капіталізмом?

Б. складання таблички (5 хв.):

 Капіталістичне виробництво

 

З.А. Робота з підручником (7 хв.): прочитати про основні винаходи та технічні вдосконалення на початку Нового часу.

Б. бесіда (3 хв.):

 - які винаходи виважаєте найважливішими?

- що таке промислова революція?

- як винайдення одного верстату вело за собою інші вдосконалення?

4. А. Розповідь вчителя (7 хв.)

Зі зміною економічних обставин змінюється соціальна структура населення. Все більшу роль в суспільстві починає відігравати заможна верхівка третього стану – купці та підприємці, люди, що вміють самі заробляти гроші. Розорене селянство поповнює населення міст, змушене за мізерну платню ставати найманими робітниками.

   Вік Просвітництва спершу зачепив переважно верхи європейського суспільства. Аристократія і значна частина дворянства тяглася до знань. Різко зріс інтерес до науки. Учений, Мислитель, Філософ стали об’єктами поклоніння. Вони були оточені загальною увагою, а бесіди на наукові та філософські теми вважалися доброю ознакою і для великосвітських дам. Учених запрошували до модних салонів, де їм навіть прощалося недворянське походження. У різних країнах Європи поступово формувалася нова культурна спільнота – інтелектуальна освічена еліта, що займалася розумовою працею – інтелігенція.

Інтелігенція оголосила хрестовий похід проти католицької церкви і релігії, вбачаючи в них прояв темряви неуцтва.

  1. Евристична бесіда (7 хв.):
  • яким було становище жінки в середньовічному суспільстві?
  • Як ви гадаєте, чи змінилося це становище в епоху Нового часу?
  • Як ставилися до жінки гуманісти епохи Відродження? (навести приклади з художньої літератури)

Записи в зошитах:

поняття

особи

дати

Мануфактура

Капіталізм

Індустріальне суспільство

Й. Гуттенберг

1445 – винайдення книгодрукування

 

ІІІ. Рефлексія (7 хв.):

Метод «мікрофон» - назвіть основні відмінності в матеріальному світі та суспільному устрої між Середньовіччям та Новим світом

ІУ. Домашнє завдання(1 хв.):

підручник, індивідуально - підготувати розповіді про транспорт, житло, побут, одяг, їжу, моду, заняття населення Європи

 

 

docx
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
1010
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку