Урок "Урок 7. Поширення Реформації. Контрреформація Тип уроку: комбінований"

Про матеріал

Регулярно організовую словникову роботу з термінами та поняттями,вимагаю аргументованості відповідей та пошуку причинно-наслідкових зв'язків у навчальному матеріалі, використовую пропедевтичний підхід під час вивчення окремих тем. Скажімо, при вивченні в 8 класі теми «Людина ранньої нової доби» згадую імена видатних особистостей ХУІ ст., вводжу поняття «мануфактура», «індустріальне суспільство», «Високе Відродження» тощо. На наступних уроках з інших тем ці терміни вже стануть для учнів звичними, вони вільно оперуватимуть ними. Зможуть поглибити та використати набуті знання.

Перегляд файлу

Урок 7. Поширення Реформації. Контрреформація

Тип уроку: комбінований

Мета:

  • ознайомити учнів з особливостями різних протестантських течій, з боротьбою католицької церкви проти Реформації
  • вчити аналізувати різні релігійні погляди, порівнювати їх
  • виховувати толерантне ставлення до переконань людей, негативне ставлення до підступних методів політичної боротьби

Обладнання:

 карта «Європа в ХУІ-ХУІІ ст.»

Література:

Ли Г.Ч. История инквизиции. Современная версия. М.:Эксмо, 2007. – (Мировая история)

 Шейман М.М. Вера в дьявола в истории религии.  – М.: Наука, 1977

Електронні ресурси:

http://www.100top.ru

http://www.iat.kiev.ua

www.KM.ru

                                                                      Костры

                                       Пылали вдохновенно, очищая

                                       От одержимости и ересей

                                       Заблудшие, мятущиеся души.

                                       Доминиканцы жгли еретиков,

                                       А университеты жгли колдуний.

                                                               А.Волошин

                    Хід уроку

 

 І. Актуалізація знань:(4 хв.)

Історичний диктант:

  1. суспільний рух за перебудову католицької церкви (Реформація)
  2. вчений-монах, що виступив проти торгівлі індульгенціями (Мартін Лютер)
  3. початок Селянської війни (1524)
  4. назва нової церкви (протестантська)
  5. найвідоміший вождь Селянської війни (Томас Мюнцер)
  6. зображення на прапорах повсталих (черевик)
  7. назва однієї з програм повсталих (12 статей)
  8. суспільна верства, що підтримувала Реформацію, але виступила проти селян (князі)
  9. автор проекту пам’ятника повсталим селянам (Альбрехт Дюрер)

10. річка, названа папською дорогою (Рейн)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності(2 хв.)

На попередньому уроці ми з вами говорили про Реформацію в Європі, яка перевернула уявлення людей про Світ, Бога та своє місце в світі. Чи могла католицька церква змиритися з таким станом речей? Як вона боролася проти поширення протестантизму?

ІІІ. Новий матеріал (30 хв.)

План подачі нового матеріалу:

  1. Кальвінізм
  2. Контрреформація
  3. Орден єзуїтів
  4. Тридентський собор
  1. А. Вступне слово вчителя (3 хв.)

Б. розповідь учня (3 хв.) про особу Жана Кальвіна 1509-1564. французький богослов, один з лідерів Реформації. Головний твір – «Настанова в християнській вірі». З 1541 став фактичним диктатором Женеви. Відзначився крайньою релігійною нетерпимістю. Батько  Кальвіна був розпорядником при дворі єпископа. Жан навчався в колежі Монтеню, потім в Бурже та Орлеані.  В 1533 р. змушений був кинути Париж і оселився в Швейцарії спочатку в Базелі, а потім в Женеві. Женева мала стати протестантським Римом. Сам Кальвін займав скромну посаду радника уряду, але користувався виключним впливом на всі повсякденні справи. Мав важкий владний характер, неабиякий дар переконання. Заснував Женевську академію. За його наказом багато католиків та представників інших протестантських напрямів було страчено, в тому числі М.Сервета.

В. пояснення вчителя:(2 хв.) суть поняття  боже визначення

IMG_0028

  1. складання таблиці ( 7 хв.) на основі розповіді вчителя про методи боротьби проти Реформації

3. А. повідомлення учня(5 хв.) про створення ордену єзуїтів

Б. Бесіда з класом:(5 хв.)

- для чого було, на вашу думку, створено ще один чернечий орден?

- чому його члени мали особливий статут та повноваження?

- чи згодні ви з твердженням, що мета виправдовує засоби?

- чи можна навіть заради високої мети користуватися підступними, жорстокими засобами?

4. А. Розповідь вчителя (5 хв.) про Тридентський собор.

Вселенський собор Римської католицької церкви, що засідав в містах Трієнт та Болонья. Собор закріпив догмати католицизму та підтвердив зверхність Римських пап над соборами, посилив гоніння на єретиків та ввів сувору цензуру. Рішення собору стали програмою Контрреформації.

Записи в зошитах:

поняття

особи

дати

Кальвінізм

Контрреформація

Орден єзуїтів

 

Ігнатій Лайола

Ж. Кальвін

1534 – створення ордену єзуїтів

1545-1563 – Тридентський собор

 

ІІІ. Рефлексія(3 хв.)

  • назвіть основні напрямки протестантизму
  • чим вони відрізнялись один від одного?
  • Чому зазнала поразки Селянська війна
  • Завдання на карті: показати район Селянської війни, місце виступу Лютера, місце розгрому повсталих

ІУ. Домашнє завдання: (2 хв.)

підручник, контурна карта – позначити поширення протестантизму та Контрреформацію в країнах Європи

 

 

docx
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
1682
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку