Урок "Урок 11. Англія Тип уроку: комбінований урок"

Про матеріал

Головними принципами, яківпроваджую в своїй роботі, є:

-науковість та проблемність викладу навчального матеріалу

-доказовість та логічність навчального матеріалу

-системність навчання, його послідовність та наступність

-свідомість навчання та активна участь учнів у навчальному процесі

-забезпечення реалізації освітніх, виховних та розвивальних цілей навчання

Перегляд файлу

Урок 11. Англія

Тип уроку: комбінований урок

Мета:

 - ознайомити учнів з розвитком країни за правління династії Тюдорів

- розвивати вміння давати оцінку діяльності історичних осіб

- виховувати повагу до наполегливості, мужності діячів даної епохи

Обладнання:

 карта «Європа в ХУІ-ХУІІ ст.»

 

Література:

Тревельян Дж.М. История Англии от Чосера до королевы Виктории. – Смоленськ: Русич, 2005. (Популярная историческая библиотека)

100 человек, которые изменили ход истории. М.: ООО «Де Агостини», 2008

Эланже Ф. Епоха дворов и королей. Этикет и нравы в 1558-1715 гг. - Смоленськ: Русич, 2005. (Популярная историческая библиотека

Барг М.А. Шекспир и история. – М.: Наука, 1979

Поулсен Ч. Английские бунтари. – М.: Прогресс, 1987

Нойкирхен Х. Пираты. –К.: Знание, 1992

Електронні ресурси:

http://www.100top.ru

http://www.iat.kiev.ua

www.KM.ru

 

                                          Звонко лопалась сталь под напором меча,

                                          Тетива от натуги дымилась.

                                          Смерть сидела на копьях, утробно урча,

                                          В грязь валились враги, о пощаде крича,

                                          Победившим сдаваясь на милость.

                                                                  В. Высоцкий                   

                              Хід уроку

І. Актуалізація знань:(5 хв.)

- в чому причина економічного відставання Іспанії від інших європейських держав?

- дайте характеристику особи Філіппа ІІ

- хто був головним суперником Іспанії на морі?

ІІ.Мотивація (2 хв.)

«Прав Британіє, морями!»слова цього гімну і досі примушують серця англійців битися гучніше. А основи могутності Британської імперії було закладено саме на зорі Нового часу, коли англійські моряки розгромили «Непереможну армаду» Іспанії і поклали край її монополії на торгівлю з Новим Світом.

ІІІ. Новий матеріал (30 хв.)

План подачі нового матеріалу:

  1. Зміни у суспільстві
  2. Королівська Реформація
  3. Єлизавета І
  4. Прихід до влади династії Стюартів
  1. А. розповідь вчителя: (5 хв.)

Після війни Червоної та Білої троянд в Англії залишилося дуже мало родовитого дворянства. На престол вступила династія Тюдорів. Саме за них відбулося зміцнення абсолютизму. Тюдори проводили послідовну політику зосередження влади в руках короля, обмеження прав великих феодалів та церкви. Швидкими темпами йшов розвиток капіталізму і не тільки в містах, а й на селі. Нове дворянство створювало мануфактури, розводило овець, вкладало гроші в купецькі компанії, родичалося з заможними буржуа.

Б. Бесіда з класом:(3 хв.)

- що таке мануфактура?

- що таке розсіяна мануфактура7

- чим мануфактура відрізняється від ремісничої майстерні?

- хто такі нові дворяни?

- чому Лондон стає одним з центрів світової торгівлі?

  1. А. Бесіда з класом (2 хв.)
  • що таке Реформація?
  • Хто проводив Реформацію в німецьких державах та Франції?
  • Чи торкнулися нові ідеї Англії?

Б. Розповідь вчителя: (5 хв.)

 На відміну від інших країн, в Англії Реформацію провів король Генріх УІІІ. Цьому передували досить цікаві подробиці особистого життя монарха. Закоханий в придворну даму своєї дружини Анну Бойлен, король захотів розірвати шлюб з Катериною Арагонською. Папа  Римський відмовився визнати це розлучення. Тоді король оголосив себе главою церкви, 1534 р. парламент звільнив церкву в Англії від підкорення Риму. Було проведено секуляризацію церковного майна та землі, закрито всі монастирі. Король отримав більше 1,5 млн фунтів стерлінгів прибутку. Духовенство тепер підкорялося тільки королю, як частина його державного апарату. Зібрана десятина надходила тепер до казни. Відхід від англіканства стався за правління Марії Тюдор. При Єлизаветі І було прийнято «39 статей», що наближали англіканство до кальвінізму. Але частина буржуазії не була вдоволена половинчастими королівськими реформами і створила власну пуританську течію протестантизму.

  1. А. Повідомлення учня  ( 5 хв.) про особу Єлизавети І

1533-1603 рр. Королева Англії з 1558 року. Молодша дочка Генріха УІІІ від шлюбу з Анною Бойлен. Отримала прекрасну освіту, розумілася на політичних інтригах. Про себе казала: «В мене слабке тіло жінки, але серце та шлунок чоловіка». Мала рішучий владний характер, відхилила всі пропозиції про одруження, заявляючи, що «заручена з нацією». Тривалий час боролася проти впливу шотландської королеви, правнучки Генріха УІІ, Марії Стюарт. Протистояння двох королев завершилося стратою Марії Стюарт.

При Єлизаветі Англія остаточно підкорила собі Ірландію, розбила Непереможну армаду Іспанії, стала володаркою морів. Королева відверто заохочувала англійських піратів до грабунку іспанських колоній та її золотих караванів. Пірата Френсіса Дрейка Єлизавета особисто відвідала на його кораблі та посвятила в рицарі. Королева-діва вважалася покровителькою протестантської Англії. Вона прилюдно з’являлася перед народом під час церемоній та свят, користувалася великою популярністю. Було проведено фінансові реформи, заохочувалися розвиток літератури та мистецтва. Королева вдало добирала міністрів та державних діячів. На кінець ї правління абсолютизм почав заважати розвитку країни, але 45 років правління Єлизавети І вважаються золотим віком Англійської держави.

Б. складання таблички (5 хв.) «Внутрішня та зовнішня політика Єлизавети І»

Внутрішня політика

Зовнішня політика

«39 статей» - відносини з церквою

Впорядкування фінансової системи

Протистояння огороджуванням

Боротьба проти пуритан

Збільшення податків

Створення купецьких компаній

Боротьба з Марією Стюарт

Створення нових колоній

Боротьба з Іспанією, розгром Непереможної армади

Завоювання Ірландії

Допомога Нідерландам проти Іспанії

 

  1. А. Робота з підручником: (4 хв.) прочитати про прихід Стюартів до влади

Б. Бесіда:(2 хв.)

- при яких обставинах Яків І Стюарт прийшов до влади?

- яку країну він отримав в спадщину?

- якою була політика перших Стюартів?

Записи в зошитах:

поняття

особи

дати

Англіканська церква

Криваве законодавство

Огороджування

Нове дворянство

Пуританство

Непереможна армада

 

Генріх УІІІ

Єлизавета І

Марія Стюарт

Френсіс Дрейк

Яків Стюарт

1534 – королівська реформація

1558-1603 – правління Єлизавети ІІ

1588 – розгром Непереможної армади

 

                  

Єлизавета І                                        Марія Стюарт

        

Загибель «Непереможної армади»       Замок Марії Стюарт

IMG_0060

ІІІ. Рефлексія: (6 хв.)

  • показати на карті шлях Непереможної армади, повстання Р.Кета
  • чому правління Єлизавети І називали золотим віком?
  • Чим відрізняється англіканська церква від інших протестантських конфесій?

ІУ. Домашнє завдання:(2 хв.)

 підручник, на контурній карті – позначити шлях Непереможної армади, індивідуально - повідомлення про А. Валленштейна, Густава-Адольфа

 

Яків І Стюарт

 

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
1303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку