Урок. Тема. "Добір конструкційних матеріалів та інструментів. Розрахунок бюджету проекту."Технологія виготовлення янгола.

Про матеріал
Конспект уроку 9 клас. Тема. "Добір конструкційних матеріалів та інструментів. Розрахунок бюджету проекту. Технологія виготовлення янгола."
Перегляд файлу

Урок № ____

Тема. Добір конструкційних матеріалів та інструментів. Розрахунок бюджету проекту.

          Технологія виготовлення янгола.

 

Мета: формування предметних компетентностей:забезпечити засвоєння знань про методи

           добору конструкційних матеріалів і технології реалізації проекту; формувати вміння

           добирати конструкційні матеріали та технології реалізації проекту, формувати вміння

           виконувати виріб.

          формування ключових компетентностей:

          уміння вчитися: уміння планувати та виконувати навчальні дії;

          спілкуватися рідною мовою: уміння чітко та грамотно формулювати думки стосовно

          вибору конструкційних матеріалів і технологій реалізації проекту;

          компетентність у цифрових технологіях: уміння використовувати цифрові технології

          під час створення виробу;

          ініціативність і підприємливість: уміння брати на себе відповідальність за свої дії; 

          математична компетентність: уміння вільно використовувати математичний апарат

          під час виготовлення виробу.

Обладнання: зразки конструкційних матеріалів, інструменти, комп’ютер.

Основні поняття: конструкційний матеріал, виріб, об’єкт проектування, процес

                                виготовлення

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку.

 

1. Організаційний момент.

Девіз уроку: вчитися бачити красу у всьому, що тебе оточує.

Шукай краси, шукай добра.

                                                      Вони – усе, вони є всюди.                        І.Я. Франко

 

2. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів.

Прийом «Закінчи речення»

Декоративно-ужиткове мистецтво – один із видів художньої діяльності, твори якого поєднують…(естетичні та практичні якості)

Декоративне означає…(«прикрашати»)

Ужиткове означає, що речі мають…(практичний ужиток, а не лише є предметом естетичної насолоди).

Головне завдання декоративно-ужиткового мистецтва - зробити…(гарним речове середовище людини, її побут).

 

3. Повідомлення теми, мети, завдання уроку.

Завдання уроку:

  • обрати конструкційні матеріали для виготовлення виробу.
  • обрати технологію виготовлення виробу та виготовити виріб.

4. Мотивація навчальної діяльності.

- Від чого залежить успіх виконання проекту?

- Чому я сьогодні старанно працюватиму на уроці?

 

5. Практична робота.  Добір конструкційних матеріалів та інструментів.

                                        Розрахунок бюджету проекту. Технологія виготовлення янгола.

А) Вступний інструктаж. Бесіда.

  • Чому, на Вашу думку, перед початком роботи слід обговорити правила безпечної роботи?
  • Що слід розуміти під бережливим ставленням до інструментів та матеріалів?
  • Що слід зробити в разі несправності інструментів?

Майстер-клас: «Виготовлення ангела»

Послідовність виконання роботи

  1. Вибір матеріалу для виготовлення виробу.
  2. Вибір технології.

Б) Самостійне виконання практичної роботи.

- Підготувати робоче місце до виконання технологічних операцій.

- Вибрати прийом розмічання деталей виробу.

- Виконати розмічання деталей виробу.

- Виконати заплановані технологічні операції.

- Здійснити контроль якості.

В) Поточний інструктаж.

Контроль під час виконання практичної роботи.

  • Контроль дотримання правил безпечної праці;
  • Надання індивідуальних консультацій;
  • Надання психологічної підтримки учням, які мають складності під час роботи.

Г) Заключний інструктаж.

- Аналіз допущених під час роботи помилок.

- Аналіз виконаних робіт.

 

6. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.

Прийом «Закінчи речення»

Тепер я вмію…

Я виготовив(ла)…

Я прорахував(ла)…

На цьому уроці мені вдалося…

На уроці я не зміг(змогла)…

Після уроку я замислився(лась) про…

7. Домашнє завдання. Підібрати інформацію про виготовлення виробу з паперу, ниток.

8. Прибирання робочого місця.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

 

Національний музей українського народного декоративного мистецтва разом з Українською секцією Міжнародної асоціації арт-критиків AICA

презентують різдвяний арт-проект «Ангеле мій, охоронцю мій!» (Текстиль, кераміка, скло).

 

     Це другий після виставки «Пісні про кохання (кераміка, скло, текстиль)» спільний арт-проект музею та Української секції AICA, в якому експоновано твори учасників успішних арт-проектів «Декоративне мистецтво України кінця ХХ століття. 200 імен» (2003 – 2004 р.), «Квіти України»(2007 р.), «Пісні про кохання»(2008 р.), Всеукраїнських трієнале художнього текстилю (2004 р., 2007 р., 2010 р.), а також інших талановитих членів Київської організації НСХУ.

      Виставки декоративно-ужиткового мистецтва останніх двох десятиліть довели, що тема ангела є однією з найулюбленіших для українських майстрів кераміки, скла, текстилю. І майже у кожного українського митця є своє оригінальне індивідуальне бачення художнього образу Ангела, який втілено в різних матеріалах декоративного мистецтва та представлено на цій виставці.

     Ангел = ангол = янгол (з грецьк. Aggelos – «вісник») у релігійному культі – надприродна істота, посланець Бога, який оберігає людей і є посередником між ними і Небом.

     Відповідно до християнської віри, у кожної православної людини є свій ангел-охоронець. Тому новий арт-проект названо словами, з яких починається відома усім християнам молитва: «Ангеле мій, охоронцю мій! Збережи мою душу, зміцни моє серце на всяк день, на всяк час, на всяку хвилину…»

     У виставці беруть участь провідні майстри художнього текстилю м. Києва Л. Жоголь, М. Базак, Н. Борисенко, Л. Борисенко, Н. Гронська, Г. Дюговська, Т. Кисельова, І. Кіршина, Л. Майданець-Баргилевич, Т. Мисковець, Н. Пікуш та запрошені гості з Луцька А. Попова і Т. Ядчук-Богомазова. Талановиті твори цих митців, що виконані в різноманітних авторських техніках ткацтва, живопису на шовку, колажу, вишивки, приваблюють високою образністю, глибиною символіко-філософських підтекстів, артистизму виконання.

     За християнськими віруваннями ангели оберігають невинних і карають винних, охороняють закон і передають людству Божу Волю. Погодимося, що Україні без вищих божественних сил сьогодні не впоратися зі своїми проблемами. Тож, сподіваємося, що ангели, створені душами і руками українських майстрів текстилю, кераміки, скла, допоможуть нашій святій землі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2.

 

 

 

 

Розрахунок бюджету проекту.

 

 

  1.                   Мішковина - 55 грн.
  2.                   Мереживо36 грн.
  3.                   Стрічка срібна 4 грн.
  4.                   Шпагат джгутовий 66 грн.
  5.                   Клей  універсальний 55 грн.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3.

 

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ ПРИ РУЧНОМУ ШИТТІ №1

 

  1. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ.

D:\Труди\Уроки\p5.jpg

1.1. Правильно одягніть спецодяг (застебніть його на всі ґудзики, сховайте волосся під головний убір).

1.2.  Ретельно підготуйте своє робоче місце до безпечної роботи.

1.3.  Уважно вислухайте вчителя й отримайте завдання на урок.

1.4. Підготуйте до роботи свій інструмент і пристрої, впевнившись у їх справності.

1.5.  Забороняється розпочинати роботу без дозволу вчителя.

 

  1. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС РОБОТИ.

 

2.1. Під час практичної роботи учні виконують тільки ті види робіт, які доручив учитель.

2.2.  Використовуйте справний, добре налагоджений інструмент.

2.3. Використовуйте інструмент за призначенням. Інакше можна не тільки зіпсувати його, але й отримати травму.

2.4.  Зберігайте голки і шпильки в спеціально відведеному місці.

2.5.  Не залишайте голки на робочому місці.

2.6.  Не беріть голки та шпильки до рота.

2.7.  Не користуйтеся для шиття іржавими голками.

2.8.  Виконуйте шиття з наперстком.

2.9.  Не відволікайтесь під час роботи і не відвертайте увагу інших.

2.10. Утримуйте робоче місце в чистоті.

2.11. Дбайливо ставтесь до устаткування, приладів, інструментів.

2.12.Інструменти загального користування беріть із дозволу вчителя і відразу після користування повертайте їх.

 

  1. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ.

 

3.1. Упорядкуйте робоче місце, приберіть деталі, матеріал, сміття, відходи.

3.2. Приведіть інструменти у справний стан.

3.3. Старанно приберіть робоче місце.

3.4. Покладіть інструменти в порядок, установлений учителем.

3.5. Приведіть до ладу свій одяг і залиште майстерню з дозволу вчителя.

3.6. Після виходу учнів чергові розпочинають прибирання приміщення.

 

 

docx
Додано
17 квітня 2020
Переглядів
13994
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку