26 серпня о 18:00Вебінар: Навчання в умовах пандемії: рекомендації ООН та світовий досвід

Урок.Тема "Хімічні властивості карбонових кислот"

Про матеріал
Розробка уроку спрямована на вивчення хімічних властивостей карбонових кислот, формування наукового підходу до вивчення теми, розвиток практичних та життєвих навичок у школярів.
Перегляд файлу

Тема. Хімічні властивості карбонових кислот.

Мета уроку: вивчити хімічні властивості карбонових кислот.

Навчальна мета: актуалізувати знання про властивості кислот, закріпити і узагальнити знання учнів про речовини – кислоти; розглянути і вивчити  хімічні властивості карбонових кислот; порівняти властивості органічних і неорганічних кислот,показати принцип роботи з карбоновими кислотами.

Розвиваюча мета: формування вмінь працювати з лабораторним обладнанням і реактивами, використовувати навчальну літературу; розвивати навички спостереження, вміння виділяти головне, порівнювати вивчаємі  факти, логічно викладати думки і робити узагальнення і висновки; вчити мислити, робити припущення, прогнозувати, продовжити формування наукового світогляду і вміння працювати в парах. Продовжити розвиток умінь предметного підходу  мислення, системного володіння операціями мислення.

Виховна мета:виховання позитивної мотивації до навчання і культури поведінки, спілкування і розумової праці; виховання вміння працювати самостійно з застосуванням само і взаємоконтролю; показати зв'язок вивчаємої теми з життям, виховання наукового світогляду на основі взаємозв’язку властивостей і будови молекул карбонових кислот.

Тип уроку:  комбінований

Форми роботи учнів: фронтальна, індивідуальна, в парах.

Обладнання: розчини СН3СООН,  НСООН, NaOH, CuO, Na2CO3, Mg (порошок), сірники, спиртівка, лакмус, метиловий оранжевий, фенолфталеїн, пробірки, пробіркотримач, телевізор, комп’ютер, дидактичні картки.

 План уроку.

1. Організаційний момент.

2.Актуалізація знань учнів

3. Вивчення нового матеріалу:  хімічні властивості карбонових кислот.

4. Узагальнення та висновки.

5. Закріплення вивченого матеріалу.

6. Домашнє завдання.

7. Рефлексія.                                                                       Епіграф до уроку:

                                                                                            Те, що я чую , я забуваю.

                                                                                            Те, що я бачу, я пам’ятаю.                                                                                                                                                                                                                   

                                                                                               Те, що я роблю, я розумію                        

                                                                                 (  Конфуцій, китайський філософ)

Хід уроку

І. Організаційний момент

Учитель: «Добрий день, діти!

ІІ.  Актуалізація знань учнів

Сьогодні ми продовжуємо вивчення оксигеновмісних сполук. А чому їх так називають? Які з цих сполук нам відомі?  А чи зустрічаються карбонові кислоти у нашому житті? «

Слайд 1,2 3, 4,5,6,7 ( учні використовуючи презентацію наводять приклади).

Розминка – мозковий штурм.

Учитель: «Дайте визначення – Які речовини називаються карбоновими кислотами?»

Користиючись презентацією назвіть: 1) яка з груп атомів є карбоксильною? Слайд 8, 9, 10, 11

2) За наведеною формулою назвіть кислоту за систематичною і тривіальною номенклатурою .Слайд 12.

Перевірка знань учнів . ( експрес – самостійна робота по картках)

ІІІ.  Вивчення нового матеріалу

Учитель оголошує тему і мету уроку. ( Учні записують в зошит число і тему уроку)  Слайд 13, 14

Мозковий штурм – Назвіть які хімічні властивості характерні для неорганічних кислот? А чи мають такі властивості карбонові кислоти? Щоб дати відповідь на це питання, ми на деякий час станемо дослідниками, для цього у вас є необхідні реактиви і посуд. Але як завжди перед початком роботи я нагадаю вам правила техніки безпеки:

При работе с веществами

Не берите их руками

И не пробуйте на вкус

Реактивы – не арбуз

Слезет кожа с языка

 И отвалится рука,

Задавай себе вопрос

Но не суй в пробирку нос

Будешь кашлять  чихать,

Слезы градом проливать,

Помаши рукой ты носу –

Вот ответ на все вопросы.

І так приступаємо до роботи.

Слайд15.

Дослід 1.  Дія карбонових кислот на індикатори.

А) Обережно скляною паличкою нанесіть декілька крапель кислоти на лакмусовий папірець. Що спостерігали?

Б) В пробірку налийте кислоту і по краплямдодайте метиловий оранжевий.  Чому змінюється забарвлення?  ( Тому що в розчині є іони н+)

СН3СООН = СН3СОО  + Н

Слайд 16.

Дослід 2. Дія карбонових кислот на метали.

В пробірки з Mg іCu прилийте кислоту. Що спостерігаємо? Перевіремo який газ виділився. Запишімо рівняння реакції:

2 CH3COOH  + Mg   = (CH3COO)2Mg + H2

Слайд 17.

 

Дослід 3. Взаємодія карбонових кислот з оксидами металів.  ( демонструє вчитель)

2СН3СООН + СuО = (СН3СОО)2Сu + Н2О

Слайд 18.

Дослід 4. Взаємодія карбонових кислот з основами.

Налийте в пробірку NaОH додайте фенолфталеїн. Що спостерігали?

СН3СООН + NaОН =СН3СООNa + Н2О

Слайд 19.

Дослід5.Взаємодія карбонових кислот з солями.

У пробірку з Na2CO3прилийте оцтову кислоту. Який газ виділяється?

2СН3СООН + Na2CO3 = 2CH3COONa + H2O + CO2

Реакція естеріфікації

Карбонові кислоти реагують зі спиртами з утворенням естерів.

( перегляд відеоролика)

Складання рівняння реакції)

СН3СООН + С2Н5ОН = СН3СООС2Н5 + Н2О

IV. Узагальнення та висновки.

Карбонові кислоти мають властивості подібні до властивостей неорганічних кислот і нову властивість – взаємодіяти зі спиртами з утворенням естерів.

V.  Закріплення.

 № 239 а) на ст.. 162

VI.Домашнє завдання

Вивчити властивості карбонових кислот   п.27. с. 159 – 161 № 239 б) ст..162

VII. Рефлексія

Підніміть зелену картку , якщо урок сподобався, червону, якщо – ні, жовту – чогось не вистачило.

Уже закончили урок ,

 И прозвенит сейчас звонок.

Вопросов больше нет для вас.

Мы расстаемся, но потом

Мы снова на урок придем

 В урочный этот час ..

И кому то  повезет,

А кому – то нет,

И не нравится вопрос ,

И не сходится ответ

Но все ж

В урочный день,

В урочный час

Я снова рада видеть вас.

До свидания!

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Хімія 9 клас (Григорович О.В.)
Додано
13 червня
Переглядів
97
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку