Урок."Тема. Коло і круг. Елементи кола й круга: центр, радіус, діаметр та їх позначення. Побудова кола (круга). Розв’язання проблемних ситуацій зі свого життя"

Про матеріал
Коло і круг. Елементи кола й круга: центр, радіус, діаметр та їх позначення. Побудова кола (круга). Розв’язання проблемних ситуацій (математичних задач) зі свого життя на розуміння змісту арифметичних дій.
Перегляд файлу

Тема. Коло і круг. Елементи кола й круга: центр, радіус, діаметр та їх позначення.  Побудова кола (круга). Розв’язання проблемних ситуацій (математичних задач) зі свого життя на розуміння змісту арифметичних дій.

Очікувані результати навчання:

  • розпізнає і класифікує за істотними ознаками геометричні фігури;
  • будує площинні фігури (прямокутник, коло) за заданими розмірами;
  • обґрунтовує вибір дій із даними для розв’язування проблемної ситуації;
  • застосовує співвідношення між одиницями вимірювання під час розв’язування практично зорієнтованих задач;
  • знаходить помилки в математичних обчисленнях, усуває їх, використовуючи необхідні дії.

 

                                                                     Хід уроку

    І. Організація класу. Вправа «Чи все взяли на урок?»

Голова – щоб думати.

Очі – щоб бачити.

Вуха – щоб чути.

Руки – щоб працювати.

Серце – щоб відчувати.

 

     ІІ. Актуалізація опорних знань. Вправа «Інтерв’ю»

Запишіть число, класна робота

  1. Які одиниці вимірювання довжини Ви знаєте?

Назвіть найменшу одиницю вимірювання.

  1. Виконайте письмово перетворення іменованих чисел.

    3 дм =  см;                                              1 см 7 мм =  мм;

    1 м = см;                                                  7 м  3 дм =  дм;

    2 м = дм;                                                  4 дм 2 см =  см.

Взаємоперевірка.

(У дітей на партах лежать вирізані з кольорового паперу чотирикутники – один квадрат і чотири різних прямокутників).

  1. Розгляньте фігури, які лежать у Вас на парті.
  • Якої форми фігури?
  • За допомогою яких ознак Ви визначили фігури?
  1. Вправа «Кола Ейлера-Венна».
  • Назвіть спочатку спільні, а потім відмінні ознаки прямокутника і  квадрата.

 

Квадрат                           Прямокутник

                  

Відмінне          спільне     відмінне         

 

  1. Ось уявімо собі, що ми захотіли вставити свої малюнки у рамочки. Як дізнатися яких розмірів мають бути рамки?(потрібно виміряти довжини сторін ).
  • А  що ми можемо визначити, коли нам відомі довжини сторін? (периметр)
  • Що таке периметр?
  • Якою літерою позначається периметр?
  • Якою формулою обчислюється периметр квадрата? Прямокутника? (діти виходять до дошки і записують формули для знаходження Р квадрата та прямокутника).
  • У яких життєвих ситуаціях нам знадобиться вміння знаходити периметр? (під час ремонту, для виготовлення поробок, для вимірювання Р ділянок).
  1. Робота в групах

     Зараз ви попрацюєте в групах. Візьміть, будь ласка, одну із фігур, яка лежить перед Вами (уявіть, що тут може бути Ваш малюнок). Ваше завдання визначити периметр даної фігури, а потім знайти на аркуші відповідне місце за розміром та периметром Вашої фігури і вклеїти туди свою  фігуру. У Вас вийде мультирамка колаж. Знайдіть периметр загальної рамки.

(Аркуші А4 розкреслений під вирізані фігури і посередині кожної фігури записаний периметр кожної вирізаної фігури)

Правила роботи в групах

Давайте пригадаємо правила роботи в групах.

  • Активно працювати.
  • Говорити по черзі.
  • Поважати думку один одного.
  • Слідкувати за рівнем шуму.
  • Слідкувати за часом.
  • Взаємодопомога. Хто справиться зі своєю роботою може допомогти товаришеві.

Розподіліть ролі у групі.

 У Вашій роботі мають бути точні виміри Ваших фігур та правильне обчислення Р.

На роботу в групі вам виділяється 5 хвилин. (Діти працюють в групах. Перед представленням даю інструкцію)

 Доповідач має відповідати по такому алгоритму:

-довжина рамки,

-ширина рамки,

–периметр рамки.

    Фізкультхвилинка

  •   Давайте пригадаємо, якими бувають кути за допомогою ліктів.
  • Уявімо чотирикутник. Очками відшукаємо правий верхній кут, лівий нижній кут, лівий верхній кут, правий нижній кут.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Скажіть, чи можемо ми покрутити ті фігури з якими Ви працювали? Чому?
  • А яка геометрична фігура може покотитися?(коло) Чому?

 

  • Сьогодні ми дізнаємось  чим відрізняється коло від круга. Навчимося креслити коло.

Дізнаємось з допомогою чого можна накреслити однакові за розмірами кола.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

  • Робота з довідничком (підручник О. Гісь с.136, с.138, с.140)

Прочитайте пояснення   

Коло — це  зáмкнена крива лінія, кожна точка якої розміщена на  однаковій відстані від центру.

Круг  — це частина площини, обмежена колом.

 

  1. Колективне опрацювання матеріалу (за підручником )
  • Завдання №, 2 с.137. (Усно)
  • Завдання №, 5 с.138. (Усно)

-Назвіть предмети, у яких немає кутів. (Монети, кільце, тарілка)

- Ці предмети на аркуші можна намалювати за допомогою циркуля.

1.  Інструкція «Як накреслити коло»

Лінія, яка є межею круга, називається колом.

Коло креслять за допомогою циркуля. Точка О, в якій розміщується голка циркуля,— центр кола. Відрізок ОА — радіус кола.

а) Розвести ніжку циркуля і вістря олівця на величину заданого радіуса. Для цього голку треба встановити на нульове ділення лінійки, а вістря олівця — на ділення, числове значення якого дорівнює радіусу.

б) Установити голку в задану точку. Для цього правою рукою треба тримати олівець, а пальцем лівої руки направити вістря голки у задану точку.

в) Коло креслять за годинниковою стрілкою, нахиливши циркуль дещо вперед у напрямі руху олівця. Починати креслити треба від нижньої точки кола (від себе).

г) Креслити коло треба однією рукою, тримаючи олівець за верхній кінець.

д) Лікоть правої руки спочатку відведений від корпуса, а по мірі наближення вістря олівця до кінця кола поступово наближатися до нього.

Центр — це місце, в яке циркуль упирається гострою ногою.

Коло — лінія, яку малює циркуль другою ногою.

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Практична робота.

Учні будують коло, радіус якого 2 см, і проводять у ньому два радіуси червоним олівцем. Будують коло, радіус якого на 1 см більший. З’єднайте дві точки кола відрізком, який проходитиме через центр кола.

- Як називається цей відрізок?  Відрізок (діаметр)креслимо синім олівцем.

Що треба зробити, щоб побудоване коло стало кругом.(Треба коло зафарбувати всередині)

 

  1. Завдання №, 6 с.138. (Самостійно)
  2. Завдання №, 8с. 139. (Усно)
  3. Завдання №, 2с. 140. (Усно)
  4. Завдання №, 5 с.141. (Усно)
  5. Завдання №8, с141(кругові приклади)

V І. Підсумок уроку. Опитування з цеглинками ЛЕГО

Рефлексія. Оберіть відповідну цеглинку LEGO

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 листопада 2022
Переглядів
2373
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку