Тема. Коло і круг. Елементи кола й круга: центр, радіус, діаметр та їх позначення. Побудова кола (круга). Розв’язання проблемних ситуацій (математичних задач) зі свого життя на розуміння змісту арифметичних дій.
Очікувані результати навчання:
Хід уроку
І. Організація класу. Вправа «Чи все взяли на урок?»
Голова – щоб думати.
Очі – щоб бачити.
Вуха – щоб чути.
Руки – щоб працювати.
Серце – щоб відчувати.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Вправа «Інтерв’ю»
Запишіть число, класна робота
Назвіть найменшу одиницю вимірювання.
3 дм = см; 1 см 7 мм = мм;
1 м = см; 7 м 3 дм = дм;
2 м = дм; 4 дм 2 см = см.
Взаємоперевірка.
(У дітей на партах лежать вирізані з кольорового паперу чотирикутники – один квадрат і чотири різних прямокутників).
Квадрат Прямокутник
Відмінне спільне відмінне
Зараз ви попрацюєте в групах. Візьміть, будь ласка, одну із фігур, яка лежить перед Вами (уявіть, що тут може бути Ваш малюнок). Ваше завдання визначити периметр даної фігури, а потім знайти на аркуші відповідне місце за розміром та периметром Вашої фігури і вклеїти туди свою фігуру. У Вас вийде мультирамка колаж. Знайдіть периметр загальної рамки.
(Аркуші А4 розкреслений під вирізані фігури і посередині кожної фігури записаний периметр кожної вирізаної фігури)
Правила роботи в групах
Давайте пригадаємо правила роботи в групах.
Розподіліть ролі у групі.
У Вашій роботі мають бути точні виміри Ваших фігур та правильне обчислення Р.
На роботу в групі вам виділяється 5 хвилин. (Діти працюють в групах. Перед представленням даю інструкцію)
Доповідач має відповідати по такому алгоритму:
-довжина рамки,
-ширина рамки,
–периметр рамки.
Фізкультхвилинка
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Дізнаємось з допомогою чого можна накреслити однакові за розмірами кола.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Прочитайте пояснення
Коло — це зáмкнена крива лінія, кожна точка якої розміщена на однаковій відстані від центру.
Круг — це частина площини, обмежена колом.
-Назвіть предмети, у яких немає кутів. (Монети, кільце, тарілка)
- Ці предмети на аркуші можна намалювати за допомогою циркуля.
1. Інструкція «Як накреслити коло»
Лінія, яка є межею круга, називається колом.
Коло креслять за допомогою циркуля. Точка О, в якій розміщується голка циркуля,— центр кола. Відрізок ОА — радіус кола.
а) Розвести ніжку циркуля і вістря олівця на величину заданого радіуса. Для цього голку треба встановити на нульове ділення лінійки, а вістря олівця — на ділення, числове значення якого дорівнює радіусу.
б) Установити голку в задану точку. Для цього правою рукою треба тримати олівець, а пальцем лівої руки направити вістря голки у задану точку.
в) Коло креслять за годинниковою стрілкою, нахиливши циркуль дещо вперед у напрямі руху олівця. Починати креслити треба від нижньої точки кола (від себе).
г) Креслити коло треба однією рукою, тримаючи олівець за верхній кінець.
д) Лікоть правої руки спочатку відведений від корпуса, а по мірі наближення вістря олівця до кінця кола поступово наближатися до нього.
Центр — це місце, в яке циркуль упирається гострою ногою.
Коло — лінія, яку малює циркуль другою ногою.
V. Узагальнення й систематизація знань
1. Практична робота.
Учні будують коло, радіус якого 2 см, і проводять у ньому два радіуси червоним олівцем. Будують коло, радіус якого на 1 см більший. З’єднайте дві точки кола відрізком, який проходитиме через центр кола.
- Як називається цей відрізок? Відрізок (діаметр)креслимо синім олівцем.
Що треба зробити, щоб побудоване коло стало кругом.(Треба коло зафарбувати всередині)
V І. Підсумок уроку. Опитування з цеглинками ЛЕГО
Рефлексія. Оберіть відповідну цеглинку LEGO