8 клас
Тема:
Мета:
1.Узагальнити та систематизувати матеріал за даною темою.
2.Провести діагностику засвоєння знань і умінь, їх використання при виконанні практичних тестових завдань стандартного та підвищеного рівнів.
3. Сприяти раціональній організації праці;введення ситуації гри, між предметних зв’язків для зняття нервово-психічного напруження; виробити самооцінку своєї роботи та роботи товариша, групи; підвищити інтерес учнів до тестів, нестандартних з завдань, сформулювати у них позитивні мотиви навчання.
Зміст теми:
Дана тема з програми 8 класу задовільних діючих підручників.
Тип уроку:
Урок узагальнення та систематизації з дидактичною грою «Рицарський турнір» та використанням історичних довідок.
Організаційні форми спілкування:
Групова, індивідуальна.
Структура уроку:
Хід уроку:
І.Організаційній момент (умови конкурсу)
Сьогодні на уроці ми спробуємо поєднати історію та математику, рицарство та квадратні рівняння.
Кодикса рицарів складався з багатьох правил:
«Істинний рицар обов’язково повинен був хоча б раз у житті зустрітися з драконом і в жорстокій битві отримати перемогу».
Уявіть : квадратні рівняння – це дракони ,а перемогти їх можливості. На протязі уроку вам зустрінеться не один дракон і подолавши їх ви не тільки здобудете славу але і отримаєте трофеї.
«Мужество – это бесстрашие, разум – это понимание добра и зла, сила – способность к действию, герой – кто совмещает в себе эти три достоинства» Видьяпати
Бажаю вам мужності, розуму, сили (не зупинятися) і здобудете звання рицаря.
Ви розділились на дві команди, але перемога залежить не тільки від спільної дії ,але і від кожного з вас.
Завдання будуть не тільки командні, а і індивідуальні.
ІІ. Актуалізація отриманих знань
Вхідний контроль.
За правильне виконання цього тесту команда отримає помічника – коня і перші бали в особистих картках(8 б.)
Особиста картка:
Завдання |
Бали |
Оцінка |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Підсумок |
|
|
Завдання 1 команди
А |
Б |
В |
С |
-1;6 |
1;6 |
2;-3 |
-2;3 |
А |
Б |
В |
С |
5 |
6 |
-6;6 |
-5;5 |
А |
Б |
В |
С |
3(2х-1)(2х+1) |
3(2х-1)2 |
3(х-1)2 |
3(х-2)(х+2) |
А |
Б |
В |
С |
(х+1)(х+8) |
(х-1)(х-8) |
(х+1)(х-8) |
(х-1)(х+8) |
А |
Б |
В |
С |
-7 |
7 |
12 |
-12 |
А |
Б |
В |
С |
8 |
-8 |
6 |
-6 |
А |
Б |
В |
С |
(х+3)(х-2) |
(х+3)(3х-2) |
(х-3)(3х+2) |
(х-3)(х+2) |
А |
Б |
В |
С |
9;4 |
3;2 |
3;-3;-4;4 |
-3;3;-2;2 |
3. «Бути рицарем – це бути закоханим» Чи зможете ви прокласти доріжку до коханої з правильних відповідей.(3б.)
Розв’яжіть рівняння:
3х2=18х
4.Задачі: «Для Адама Рай был домом. Для большинства его потомков раем является дом» Ж.Кокто
За перемоги в битвах, за визначні дії рицар отримував, як подяку, землі, замки та інше.
Ви також отримаєте замок, якщо отримаєте перемогу в битві…розв’яжіть задачу (2б.)
5.Іще в одній битві: ви повинні одержати перемогу. Показати як ви можете використовувати отримані знання при вирішенні біквадратних рівнянь, при скороченні дробів та розв’язанні дрібних рівнянь з модулями.(6б.)
х4+х2-2=0
А |
Б |
В |
Г |
-2;1 |
-1;1 |
1 |
-1;2 |
5х2+3х-2
-----------
25х2-4
А |
Б |
В |
Г |
-1;±2/5 |
-1 |
2/5 |
2/5;1 |
х2-11х+30
-------------------- = 0
(х2-36)+(х-6)
А |
Б |
В |
Г |
6 |
5;6 |
-6;5;6 |
5 |
х2+10х+9=0
А |
Б |
В |
Г |
-18;-2 |
-9 |
-9;-1 |
-1 |
2х2+11х-21
--------------
4х2-9
А |
Б |
В |
Г |
±1,5;-7 |
-7 |
-7;1,5 |
±1,5 |
х2-16
-----------------------=0
(х-4)+(2х+8)
А |
Б |
В |
Г |
±4/3;±4 |
±4/3 |
±4 |
4/3;4 |
На згадку про цю битву ви отримаєте фрагменти вашої битви.
6. Історія розв’язання квадратних рівнянь (2б. особисті картки, 12б. доповідачу): Квадратні рівняння вміли розв’язувати близько 2 тис. років до н.е. у Вавилоні за правилами, що по суті співпадають із сучасними. Проте з клинописних текстів не відомо, як дійшли до цих правил, до того ж вавілоняни не знали від’ємних чисел. Вміли розв’язувати квадратні рівняння і в давній Індії; є задачі, що призводять до квадратних рівнянь і у відомій «Арифметиці»грецького математика Діофанта.