Урок. Тема "Квадратні рівняння"

Про матеріал
Урок узагальнення теми «Квадратні рівняння». Конспект містить тести, завдання з данної теми. В ігровій формі учні повторюють та закріплюють матеріал. Діти потряпляють в часи лицарів, дізнаються про їх одежу, зброю та замки тих часів.
Перегляд файлу

8 клас

 

 

Тема:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

1.Узагальнити та систематизувати матеріал за даною темою.

2.Провести діагностику засвоєння знань і умінь, їх використання  при виконанні практичних тестових завдань стандартного  та підвищеного рівнів.

3. Сприяти раціональній організації праці;введення ситуації гри, між предметних зв’язків  для зняття нервово-психічного напруження; виробити самооцінку своєї роботи та роботи товариша, групи; підвищити інтерес учнів до тестів, нестандартних з завдань, сформулювати у них позитивні мотиви навчання.

Зміст теми:

 Дана тема з програми 8 класу задовільних діючих підручників.

Тип уроку:

Урок узагальнення  та систематизації з дидактичною грою «Рицарський турнір» та використанням історичних довідок.

Організаційні форми спілкування:

Групова, індивідуальна.

Структура уроку:

  1. Організаційний момент(задум гри).
  2. Вхідний контроль – тест, при виконанні якого відбувається актуалізація отриманих знань.
  3. Ігрові дії, в процесі яких відбувається розкриття пізнавального змісту; відбувається відтворення та корекція знань; проводиться діагностування засвоєння системи знань і умінь та їх використання при виконанні практичних завдань з переходом на більш високий рівень.
  4. Підсумок гри, підведення підсумку уроку.
  5. Домашнє завдання.
  6. Рефлексія уроку

 

 

 

                         Хід уроку:

І.Організаційній момент (умови конкурсу)

   Сьогодні на уроці ми спробуємо поєднати історію та математику, рицарство та квадратні рівняння.

   Кодикса рицарів складався з багатьох правил:

«Істинний рицар обов’язково повинен був хоча б раз у житті зустрітися з драконом і в жорстокій битві отримати перемогу».

   Уявіть : квадратні рівняння – це дракони ,а перемогти їх можливості. На протязі уроку вам зустрінеться не один дракон і подолавши їх ви не тільки здобудете славу але і отримаєте трофеї.  

   «Мужествоэто бесстрашие, разум – это понимание добра и зла, сила – способность к действию, герой – кто совмещает в себе эти три достоинства»  Видьяпати

   Бажаю вам мужності, розуму, сили (не зупинятися) і  здобудете  звання рицаря.

   Ви розділились на дві команди, але перемога залежить не тільки від спільної дії ,але і від кожного з вас.    

    Завдання будуть не тільки командні, а і індивідуальні.  

 

 

 

 

 

 

ІІ. Актуалізація отриманих знань

Вхідний контроль.

  1. Розминка команд: Тест «Квадратні рівняння»

    За правильне виконання цього тесту команда отримає помічника – коня і перші бали в особистих картках(8 б.)

                                       

 

 

Особиста картка:

Завдання

Бали

Оцінка

  1.  

 

 

  1.  

 

 

  1.  

 

 

  1.  

 

 

  1.  

 

 

  1.  

 

 

Підсумок

 

 

 

 

Завдання 1 команди

 

  1. Квадратним рівнянням називається рівняння виду…, де а,в,с - …числа, а≠…,х²- …
  2. Рівняння  х²=а, де а›0,має корені:х1=…,х2=…
  3. Рівняння ах²=0,де а≠0, називається …квадратним рівнянням.
  4. Рівняння ах²+вх=0,де а≠0,в≠0,називається …квадратним рівнянням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Розв’яжіть рівняння х2+5х-6=0

А

Б

В

С

-1;6

1;6

2;-3

-2;3

 

  1. Розв’яжіть рівняння(х-6)(х+6)=-11

А

Б

В

С

5

6

-6;6

-5;5

 

  1. Розкладіть на множники вираз 12х2-12х+3

А

Б

В

С

3(2х-1)(2х+1)

3(2х-1)2

3(х-1)2

3(х-2)(х+2)

 

  1. Розкладіть на множники вираз х2-9х+8

А

Б

В

С

(х+1)(х+8)

(х-1)(х-8)

(х+1)(х-8)

(х-1)(х+8)

 

  1. Чому дорівнює сума коренів рівняння х2-7х+12=0

А

Б

В

С

-7

7

12

-12

 

  1. Рівняння х2+кх+р=0 має корені 2 і 4. Знайдіть к

А

Б

В

С

8

-8

6

-6

 

  1. Розкладіть на множники квадратний тричлен 3х2+7х-6

А

Б

В

С

(х+3)(х-2)

(х+3)(3х-2)

(х-3)(3х+2)

(х-3)(х+2)

 

  1. Розкладіть на множники вираз х4-13х2+36=0

А

Б

В

С

9;4

3;2

3;-3;-4;4

-3;3;-2;2

 

 

 

 

 

 

Картинки рыцарей

3. «Бути рицарем – це бути закоханим» Чи зможете ви прокласти доріжку до коханої з правильних відповідей.(3б.)

 Розв’яжіть рівняння:

2=18х

 

4.Задачі: «Для Адама Рай был домом. Для большинства его потомков раем является дом» Ж.Кокто

За перемоги в битвах, за визначні дії рицар отримував, як подяку, землі, замки та інше.

     Ви також отримаєте замок, якщо отримаєте перемогу в битві…розв’яжіть задачу (2б.)

  1. Ваші угіддя мають форму прямокутника. Одна з сторін менша за іншу на 3км, його площа дорівнює 88км2.знайдіть ширину та довжину ваших угідь.
  2. Ваші угіддя мають форму прямокутника. Одна з сторін менша за іншу на 6км, його площа дорівнює 72км2. знайдіть ширину та довжину ваших угідь.

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Іще в одній битві:  ви повинні одержати перемогу. Показати як ви можете використовувати отримані знання при вирішенні біквадратних рівнянь, при скороченні дробів та розв’язанні дрібних рівнянь з модулями.(6б.)

  1. Розв’яжіть рівняння:

х42-2=0

А

Б

В

Г

-2;1

-1;1

1

-1;2

  1. Скоротіть дріб:

2+3х-2

-----------

25х2-4

А

Б

В

Г

-1;±2/5

-1

2/5

2/5;1

  1. Розв’яжіть рівняння:

    х2-11х+30

-------------------- = 0

(х2-36)+(х-6)

А

Б

В

Г

6

5;6

-6;5;6

5

  1. Розв’яжіть рівняння

х2+10х+9=0

А

Б

В

Г

-18;-2

-9

-9;-1

-1

  1. Скоротіть дріб:

2+11х-21

--------------

     2-9

А

Б

В

Г

±1,5;-7

-7

-7;1,5

±1,5

  1. Розв’яжіть рівняння:

         х2-16

-----------------------=0

(х-4)+(2х+8)

А

Б

В

Г

±4/3;±4

±4/3

±4

4/3;4

 

 На згадку про цю битву ви отримаєте фрагменти вашої битви.

                                                      

Картинки рыцарей 

Картинки рыцарей           

 

 

 

 

 

 

Картинки рыцарей

 

Картинки рыцарей

 

 

 

 

 

 

6. Історія розв’язання квадратних рівнянь  (2б. особисті картки, 12б. доповідачу): Квадратні рівняння вміли розв’язувати близько 2 тис. років до н.е. у Вавилоні за правилами, що по суті співпадають із сучасними. Проте з клинописних текстів не відомо, як дійшли до цих правил, до того ж вавілоняни не знали від’ємних чисел.                                                                             Вміли розв’язувати квадратні рівняння і в давній Індії; є задачі, що призводять до квадратних рівнянь і у відомій «Арифметиці»грецького математика Діофанта.                                                                        

doc
Додав(-ла)
Гусак Наталя
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
28 липня
Переглядів
38
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку