Урок. Тема "Квадратні рівняння"

Про матеріал
Урок узагальнення теми «Квадратні рівняння». Конспект містить тести, завдання з данної теми. В ігровій формі учні повторюють та закріплюють матеріал. Діти потряпляють в часи лицарів, дізнаються про їх одежу, зброю та замки тих часів.
Перегляд файлу

8 клас

 

 

Тема:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

1.Узагальнити та систематизувати матеріал за даною темою.

2.Провести діагностику засвоєння знань і умінь, їх використання  при виконанні практичних тестових завдань стандартного  та підвищеного рівнів.

3. Сприяти раціональній організації праці;введення ситуації гри, між предметних зв’язків  для зняття нервово-психічного напруження; виробити самооцінку своєї роботи та роботи товариша, групи; підвищити інтерес учнів до тестів, нестандартних з завдань, сформулювати у них позитивні мотиви навчання.

Зміст теми:

 Дана тема з програми 8 класу задовільних діючих підручників.

Тип уроку:

Урок узагальнення  та систематизації з дидактичною грою «Рицарський турнір» та використанням історичних довідок.

Організаційні форми спілкування:

Групова, індивідуальна.

Структура уроку:

  1. Організаційний момент(задум гри).
  2. Вхідний контроль – тест, при виконанні якого відбувається актуалізація отриманих знань.
  3. Ігрові дії, в процесі яких відбувається розкриття пізнавального змісту; відбувається відтворення та корекція знань; проводиться діагностування засвоєння системи знань і умінь та їх використання при виконанні практичних завдань з переходом на більш високий рівень.
  4. Підсумок гри, підведення підсумку уроку.
  5. Домашнє завдання.
  6. Рефлексія уроку

 

 

 

                         Хід уроку:

І.Організаційній момент (умови конкурсу)

   Сьогодні на уроці ми спробуємо поєднати історію та математику, рицарство та квадратні рівняння.

   Кодикса рицарів складався з багатьох правил:

«Істинний рицар обов’язково повинен був хоча б раз у житті зустрітися з драконом і в жорстокій битві отримати перемогу».

   Уявіть : квадратні рівняння – це дракони ,а перемогти їх можливості. На протязі уроку вам зустрінеться не один дракон і подолавши їх ви не тільки здобудете славу але і отримаєте трофеї.  

   «Мужествоэто бесстрашие, разум – это понимание добра и зла, сила – способность к действию, герой – кто совмещает в себе эти три достоинства»  Видьяпати

   Бажаю вам мужності, розуму, сили (не зупинятися) і  здобудете  звання рицаря.

   Ви розділились на дві команди, але перемога залежить не тільки від спільної дії ,але і від кожного з вас.    

    Завдання будуть не тільки командні, а і індивідуальні.  

 

 

 

 

 

 

ІІ. Актуалізація отриманих знань

Вхідний контроль.

  1. Розминка команд: Тест «Квадратні рівняння»

    За правильне виконання цього тесту команда отримає помічника – коня і перші бали в особистих картках(8 б.)

                                       

 

 

Особиста картка:

Завдання

Бали

Оцінка

  1.  

 

 

  1.  

 

 

  1.  

 

 

  1.  

 

 

  1.  

 

 

  1.  

 

 

Підсумок

 

 

 

 

Завдання 1 команди

 

  1. Квадратним рівнянням називається рівняння виду…, де а,в,с - …числа, а≠…,х²- …
  2. Рівняння  х²=а, де а›0,має корені:х1=…,х2=…
  3. Рівняння ах²=0,де а≠0, називається …квадратним рівнянням.
  4. Рівняння ах²+вх=0,де а≠0,в≠0,називається …квадратним рівнянням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Розв’яжіть рівняння х2+5х-6=0

А

Б

В

С

-1;6

1;6

2;-3

-2;3

 

  1. Розв’яжіть рівняння(х-6)(х+6)=-11

А

Б

В

С

5

6

-6;6

-5;5

 

  1. Розкладіть на множники вираз 12х2-12х+3

А

Б

В

С

3(2х-1)(2х+1)

3(2х-1)2

3(х-1)2

3(х-2)(х+2)

 

  1. Розкладіть на множники вираз х2-9х+8

А

Б

В

С

(х+1)(х+8)

(х-1)(х-8)

(х+1)(х-8)

(х-1)(х+8)

 

  1. Чому дорівнює сума коренів рівняння х2-7х+12=0

А

Б

В

С

-7

7

12

-12

 

  1. Рівняння х2+кх+р=0 має корені 2 і 4. Знайдіть к

А

Б

В

С

8

-8

6

-6

 

  1. Розкладіть на множники квадратний тричлен 3х2+7х-6

А

Б

В

С

(х+3)(х-2)

(х+3)(3х-2)

(х-3)(3х+2)

(х-3)(х+2)

 

  1. Розкладіть на множники вираз х4-13х2+36=0

А

Б

В

С

9;4

3;2

3;-3;-4;4

-3;3;-2;2

 

 

 

 

 

 

Картинки рыцарей

3. «Бути рицарем – це бути закоханим» Чи зможете ви прокласти доріжку до коханої з правильних відповідей.(3б.)

 Розв’яжіть рівняння:

2=18х

 

4.Задачі: «Для Адама Рай был домом. Для большинства его потомков раем является дом» Ж.Кокто

За перемоги в битвах, за визначні дії рицар отримував, як подяку, землі, замки та інше.

     Ви також отримаєте замок, якщо отримаєте перемогу в битві…розв’яжіть задачу (2б.)

  1. Ваші угіддя мають форму прямокутника. Одна з сторін менша за іншу на 3км, його площа дорівнює 88км2.знайдіть ширину та довжину ваших угідь.
  2. Ваші угіддя мають форму прямокутника. Одна з сторін менша за іншу на 6км, його площа дорівнює 72км2. знайдіть ширину та довжину ваших угідь.

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Іще в одній битві:  ви повинні одержати перемогу. Показати як ви можете використовувати отримані знання при вирішенні біквадратних рівнянь, при скороченні дробів та розв’язанні дрібних рівнянь з модулями.(6б.)

  1. Розв’яжіть рівняння:

х42-2=0

А

Б

В

Г

-2;1

-1;1

1

-1;2

  1. Скоротіть дріб:

2+3х-2

-----------

25х2-4

А

Б

В

Г

-1;±2/5

-1

2/5

2/5;1

  1. Розв’яжіть рівняння:

    х2-11х+30

-------------------- = 0

(х2-36)+(х-6)

А

Б

В

Г

6

5;6

-6;5;6

5

  1. Розв’яжіть рівняння

х2+10х+9=0

А

Б

В

Г

-18;-2

-9

-9;-1

-1

  1. Скоротіть дріб:

2+11х-21

--------------

     2-9

А

Б

В

Г

±1,5;-7

-7

-7;1,5

±1,5

  1. Розв’яжіть рівняння:

         х2-16

-----------------------=0

(х-4)+(2х+8)

А

Б

В

Г

±4/3;±4

±4/3

±4

4/3;4

 

 На згадку про цю битву ви отримаєте фрагменти вашої битви.

                                                      

Картинки рыцарей 

Картинки рыцарей           

 

 

 

 

 

 

Картинки рыцарей

 

Картинки рыцарей

 

 

 

 

 

 

6. Історія розв’язання квадратних рівнянь  (2б. особисті картки, 12б. доповідачу): Квадратні рівняння вміли розв’язувати близько 2 тис. років до н.е. у Вавилоні за правилами, що по суті співпадають із сучасними. Проте з клинописних текстів не відомо, як дійшли до цих правил, до того ж вавілоняни не знали від’ємних чисел.                                                                             Вміли розв’язувати квадратні рівняння і в давній Індії; є задачі, що призводять до квадратних рівнянь і у відомій «Арифметиці»грецького математика Діофанта.                                                                        

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
28 липня 2019
Переглядів
672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку