Урок Тема:Людина - частина природи. Зв'язок людини з природою. Зміни в природі, що виникають внаслідок природних чинників і діяльності людини.

Про матеріал
Систематизувати знання учнів про різноманітність природи на землі; дати уявлення про природу в цілому, закласти основи формування навчально-пізнавального інтересу до навколишнього світу, виховувати почуття відповідальності, що людина – частина природи.
Перегляд файлу

Відкритий урок у 5 класі до дня відкритих дверей

Тема: Людина - частина природи. Зв'язок людини з природою. Зміни в природі, що виникають внаслідок природних чинників і діяльності людини.

 

Мета: систематизувати знання учнів про різноманітність природи на землі; дати уявлення про природу в цілому, закласти основи формування навчально-пізнавального інтересу до навколишнього світу; розвивати логічне мислення, творчі здібності учнів, уміння аналізувати й робити висновки; виховувати почуття відповідальності, що людина – частина природи.

Обладнання: проектор, малюнки

Форма проведення: тренінг

Методи навчання: інтерактивні, пояснювально-ілюстративні – бесіда, розповідь; репродуктивні, частково пошукові, проблемні, творчі

Тип уроку: узагальнення знань

Хід уроку:

 

Сьогодні знову свій урок

Присвячуємо ми тобі,  природа, рідна!

Відкрий нам двері в Храм свій чарівний,

Й нехай ввійде у нього той, хто цього гідний

Давньогрецька мудрість говорить: «Вважай нещасливим той день і ту

годину, коли ти не засвоїв нічого нового» Тож давайте посміхнемося один

одному і вперед до нових знань.

ПРИРОДА –ЦЕ ЧАРІВНІСТЬ І КРАСА

ПРИРОДА – ЦЕ ТАЄМНИЧІСТЬ І ТАЄМНІСТЬ

Наші очікування:

  • Розповідати про взаємозв’язок людини та природи, людину, як частину природи;
  • Доводити суть змін в природі внаслідок діяльності людини;
  • Описувати цілісність, спільність та відмінності живої і неживої природи;
  • Характеризувати поведінку людини по відношенню до природи та виникнення змін при її втручанні;
  • Висловлювати власну думку щодо відповідальності за долю рідної землі, за майбутнє планети, прагнення до гармонії, людяності, доброти, дбайливе ставлення до природи, особисту відповідальність за охорону навколишнього середовища;
  • Моделювати ситуації та розв’язувати їх;
  • Формулювати висновки, бути уважним, в ситуаціяхповсякденного життя

Девіз уроку: Думаємо колективно, навчаємось оперативно, доводимо думку доказово – це для всіх обов’язково

 

ПЕРЕГЛЯД ФІЛЬМУ «РЕЛАКС» ////  ПЕРЕГЛЯД ФІЛЬМУ «ЖАХІВ»

(про природу).

Обрати із переліку ті варіанти, що найбільше відображають ваше  ставлення до природи, а саме:

-джерело натхнення

-спосіб насолоди

-гармонія

-проведення дозвілля

-спосіб самовираження

-сфера мого пізнавального інтересу

-стимул для розширення мого кругозору

-можливість відновлення душевного спокою

-предмет моєї турботи

-усвідомлення моєї відповідальності перед нею.

СТВОРИТИ  СЕНКАНИ ДО СЛІВ:природа , довкілля,пустеля, сміттєзвалище, Чорнобиль, пожежа

  •                     (СЕНКАН –ПЯТИРЯДОК)
  •                     1-ІМЕННИК
  •                     2-ДВА ПРИКМЕТНИКИ
  •                     3-ТРИ ДІЄСЛОВА
  •                     4-ФРАЗА З ЧОТИРЬОХ СЛІВ ПРО ІМЕННИК
  •                     5-ОСНОВНА ДУМКА,АСОЦІАЦІЯ

 

Завдання «Я у природі» Закінчити речення.

 

1). Коли я торкаюсь чистої, прозорої води, то відчуваю...

2). Ясне тепле сонечко нагадує мені...

3). Море хвилюється і піниться, як...

4). Дощові краплі на склі, наче...

5). Хмарки сьогодні такі ніжні, наче...

6). Я йду босоніж по землі, і мені здається, що мої ноги...

7). Я торкаюсь крапельок роси на квітах і відчуваю, як...

8). Коли я дивлюся на могутнє кремезне дерево, мені здається, ніби...

 

 

Завдання

Рослини і тварини дуже схожі  до людини. Серед людей є правші і лівші(шульги) так і серед інших об’єктів живої природи існують такі представники,але замість рук у них закручені спіралі (за годинниковою стрілкою – правші ,проти годинникової стрілки-лівші).За слідуючими

об'єктами природи визначте їх.

 

ЛЮДИНА –  ЧАСТИНА ПРИРОДИ

Повітря , вода, їжа, одяг, взуття, домівка

 

Без їжі можна прожити тиждень,

без води  2-3 дні,

без повітря – 2-3 хвилини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У Землі змінюється голос

Звуки природи – спів пташок, шелестіння листя, дзюрчання струмків заспокоюють нас, надихають на поезію, знімають втому. У Землі змінюється голос: природні звуки поступаються звукам автомобілів, літаків, промислових підприємств.

Поспішаймо запам’ятати її такою,якою вона є зараз, бо може статися,що природні звуки своєї місцевості шукатимемо на сайті звуків дикої природи. Такі сайти вже створені, наприклад, wildsanctuary.com.

 

 

 

 

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

-якщо ви вважаєте, що треба економити воду – плесніть в долоні

-якщо ви вважаєте, що мурахи корисні – тупніть ногою

-якщо ви закриваєте воду, коли чистите зуби – підніміть руки

-якщо ви не смітите на вулиці – встаньте

-якщо ви вважаєте, що охорона природи – добра справ – покліпайте очима

-якщо вам не подобається дим від автомобілів – покрутіть головою

-якщо ви вимикаєте світло, виходячи із кімнати - закрийте очі руками

-якщо ви не смітите в класі - опустіть голову

-якщо ви , доглядаєте тварин – потріть ніс пальцем

-якщо ви активно охороняєте природу – помахайте руками

 

 

 (Англійська приказка)

Швидко тануть льодовики -брили, розмірами у декілька квадратних кілометрів, відколюються від материка і сповзають у море. Один такий уламок льоду може дати стільки ж прісної води, скільки її випивають за рік усі жителі Лондона! Середня температура на планеті повільно, але невпинно росте, збільшується  кількість і сила повеней, засух, ураганів, хвиль спеки і т.п.

Раніше прилітають птахи, що мігрують, в Австралію, зменшується рівень води , скоротилась на 50% популяція імператорських пінгвінів в Антарктиці; зафіксовані випадки канібалізму і зменшення популяції білих ведмедів, змінюються терміни розпускання бруньок і цвітіння деяких рослин у дев’ятнадцяти країнах світу; зменшується глибина шару вічної мерзлоти в Росії; підвищується рівень Світового океану,понижується рівень води в озерах пустель.

 

Парниковий ефект

 

Клімат Землі залежить від надходження сонячної енергії і здатності океанів та атмосфери перерозподіляти це тепло. На відміну від видимого світла, що легко проходить крізь шар чистого повітря, інфрачервоні промені затримуються деякими атмосферними газами, зокрема – вуглекислим, і тепло повертається знову на Землю.


Це явище назвали парниковим ефектом, позаяк атмосферний вуглекислий газ затримує тепло так само, як скло у парнику. Без парникових газів температура поверхні Землі не перевищувала б –15 °С, тоді життя стало б неможливим,оскільки лід покривав би всю планету. Нині відбувається зворотний процес:відсоток парникових газів стає більший за норму для нашого життя. І саме діяльність  людини (спалювання вугілля, нафти і газу,вирубуванням лісів) призводить до такого підвищення вмісту парникових газів, що загрожує глобальними кліматичними змінами на нашій планеті.

 

Космічне сміття

Упродовж 50 років космічної ери на навколоземні орбіти та у далекий космос виведено майже 21 тисячу об’єктів загальною масою понад 5 000

т.Більшість із них або увійшли у земну атмосферу та згоріли, або впали на Землю; покинули навколоземну орбіту або залишилися на ній..Сьогодні навколо Землі обертається понад 10 000 космічних об’єктів. Це – досить великі за розмірами тіла (більше 10 см), що занесені в каталоги, серед яких діючі супутники становлять незначну частину. Об’єктів, що мають значно менші розміри (приблизно 1 см), у ближньому космосі налічується сотні тисяч. Космічне сміття, що вже зараз становить реальну загрозу діяльності людини в космосі. З часом ця загроза зростатиме.

Моторний кожух двигуна 3-го ступеня РН „Delta” вагою близько

70 кг упав за 240 км від м. Ер-Ріяд(Саудівська Аравія, 2001

Після вибуху космічного корабля „Челленджер” у 1986 році великий уламок апарату майже 11 років плавав у океані, поки його не винесло на берег одного із пляжів штату Флорида

На якій планеті ми будемо жити?

Сірі споруди, закоптілі котельні, важке повітря, наповнене вихлопами автомобілів, продуктами діяльності заводів і підприємств енергетики, вода,що цюркотить із заіржавілих труб.

І діти. На розвалинах, смітниках, захаращених непотребом вулицях. Це не кадри з фантастичного фільму і не плід уяви художника, який намагався зобразити наслідки глобальної екологічної   катастрофи. Можливо, саме так виглядатиме візитна картка планети Земля, якщо люди не дослухаються до її голосу. Фотографія дітей, які купаються на озері Долгоє в місті Норільську, переконає вас, що така


загроза є…

Завдання

Спробуй знайти правильний варіант відповіді:

а. людина - цар природи,

  •                б. людина-частина природи
  •                в. людина - помилка природи

Завдання

. Розглянь смисловий ланцюжок:  Дерево-папір-книга-учень-  знання

бути частиною світу?

Чи можуть окремо існувати жива і нежива природа?

.Що станеться,якщо людина не захоче


 

 

Завдання «ХТО ЗАЙВИЙ»

1.Природа,браконьєр,рослини,тварини.

2.Квітуча галявина,сонце,дощ,хмара,пожежа

 

ДАЙ ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ(робота в парах) одним словосполученням.

1.Що сталося як би сонце «проспало» або «втомилося» світити?

2.Що сталося якби всі тварини стали хижаками?

3.Що станеться якщо людина не захоче бути частиною світу?

Вправа

Що ми можемо зробити для охорони природи?

Інтерв’ю за три кроки:

(провести інтерв’ю зі своїм партнером по парті за запитаннями)

  •                Чого ти сьогодні навчився?
  •                Про що ти хотів дізнатися більше?
  •                Які запитання виникли з даної теми?
  •                Що сьогодні видалося складним?
  •                Як ти використовуватимеш те,що вивчив?

 

 

Мені дуже хочеться вірити, що кожен з вас зрозумів головне:

 Ми – діти, 

 Ми – частина природи,

 Ми живемо за тими ж законами, що й птахи, звірі, комахи…

Але у нас є розум, ми живемо в людському суспільстві, і ми можемо усвідомити, яким буде життя, якщо не збережемо наш спільний дім – планету Земля.  

 

Інформація про домашнє завдання:

Обов’язкове завдання для всіх учнів

1.Прочитати параграф,відповідати на запитання в кінці параграфа.

Завдання за вибором учнів

-Створити фотокалейдоскоп про організми правші  і шульги. -Знайти додаткову інформацію про аналоги і прототипи природи або виготовити    міні-пристрій прототипу природи

-Створити інформаційний квест «Чудеса природи».

-написати казку або вірш на тему: «Будь природі другом!» - створити фотогалерею –роздум «Чи не перетвориться Земля на пустелю»(з використанням власних фотоматеріалів та картинок).

 

docx
Додав(-ла)
Cherevko Liudmyla
Додано
22 грудня 2021
Переглядів
1154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку