Сьогодні знову свій урок. Присвячуємо ми тобі, природа, рідна!Відкрий нам двері в Храм свій чарівний,Й нехай ввійде у нього той, хто цього гідний. Давньогрецька мудрість говорить: «Вважай нещасливим той день і тугодину, коли ти не засвоїв нічого нового» Тож давайте посміхнемося один одному і вперед до нових знань.
Обрати із переліку ті варіанти, що найбільше відображають ваше ставлення до природи, а саме:джерело натхнення;спосіб насолоди;гармонія;проведення дозвілля;спосіб самовираження;сфера мого пізнавального інтересу;стимул для розширення мого кругозору;можливість відновлення душевного спокою;предмет моєї турботи;усвідомлення моєї відповідальності перед нею.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Завдання «Я у природі» Закінчити речення (кожна група по два питання) 1). Коли я торкаюсь чистої, прозорої води, то відчуваю...2). Ясне тепле сонечко нагадує мені...3). Море хвилюється і піниться, як...4). Дощові краплі на склі, наче...5). Хмарки сьогодні такі ніжні, наче...6). Я йду босоніж по землі, і мені здається, що мої ноги...7). Я торкаюсь крапельок роси на квітах і відчуваю, як...8). Коли я дивлюся на могутнє кремезне дерево, мені здається, ніби... {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} 1. Коли я йду вулицею, де немає дерев і багато машин, у мене починає… (……..), тому що не вистачає кисню.2. У парковій зоні, у лісі я почуваю себе (……), бо там відсутні вихлопні гази, заводні труби, асфальт.3. Коли я знаходжусь у кімнаті, де палять, у мене (……), тому що дим шкідливий для людського організму.4. Я йду босоніж по землі, і мені здається, що мої ноги...5. Коли сонце сідає і настає ніч, (……), бо в природі все прокидається і засинає.6. Коли я чую спів птахів у лісі, мені стає (…….), бо спів птахів благодійно впливає на нашу нервову систему і заспокоює її. 7. Коли я хворію і кашляю, то (…….), бо ці рослини мають лікувальні властивості і зміцнюють моє здоров’я.8. Коли мені треба втамувати спрагу я (……), бо вона – основа життя на землі. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Завдання :« Я у природі » Закінчити речення (кожна група по два питання)
У Землі змінюється голос. Звуки природи – спів пташок, шелестіння листя, дзюрчання струмків заспокоюють нас, надихають на поезію, знімають втому. У Землі змінюється голос: природні звуки поступаються звукам автомобілів, літаків, промислових підприємств. Поспішаймо запам’ятати її такою , якою вона є зараз, бо може статися, що природні звуки своєї місцевості шукатимемо на сайті звуків дикої природи. Такі сайти вже створені, наприклад, wildsanctuary.com.
-якщо ви вважаєте, що треба економити воду – плесніть в долоні-якщо ви вважаєте, що мурахи корисні – тупніть ногою-якщо ви закриваєте воду, коли чистите зуби – підніміть руки-якщо ви не смітите на вулиці – встаньте-якщо ви вважаєте, що охорона природи – добра справ – покліпайте очима-якщо вам не подобається дим від автомобілів – покрутіть головою-якщо ви вимикаєте світло, виходячи із кімнати - закрийте очі руками-якщо ви не смітите в класі - опустіть голову-якщо ви , доглядаєте тварин – потріть ніс пальцем-якщо ви активно охороняєте природу – помахайте руками
Вплив діяльності людини на мешканців біосфери. Людина свідомо впливає на живу природу, створюючи для своїх потреб нові кращі сорти рослин і породи тварин, розселяє їх на значні території. Забезпечуючи сприятливі умови для існування одних живих організмів, може, знищувати інші. Негативний вплив людини на живу природу посилився. Зникають види рослин і тварин, деякі перебувають на межі зникнення.
Ми – діти України. Нас цікавить – життя лісу і поля, степу і гірського водоспаду. Нас зворушує – схід сонця і спів птахів. Нас турбує – стан повітря, яким ми дихаємо, вода, яку ми п’ємо, земля, на якій ми живемо. Нас об’єднує – віра в те, що ми здатні зробити нашу Землю прекрасною!НАШЕ ГАСЛО: СТАНЬМО НА ВАРТІ ВЛАСНОГО МАЙБУТНЬОГО !
Робимо висновки. Людина є частиною природи і тісно з нею пов’язана. Своєю господарською і природоохоронною діяльністю людина значно впливає на природу. Природа змінюється під впливом природних чинників (сонця, води, вітру тощо), а також під впливом господарської діяльності людини. Людина повинна відповідально ставитися до перетворення природи на середовище свого існування.