Урок Тема:Людина - частина природи. Зв'язок людини з природою. Зміни в природі, що виникають внаслідок природних чинників і діяльності людини.

Про матеріал
Презентація до уроку з теми : Людина - частина природи. Зв'язок людини з природою. Зміни в природі, що виникають внаслідок природних чинників і діяльності людини.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сьогодні знову свій урок. Присвячуємо ми тобі, природа, рідна!Відкрий нам двері в Храм свій чарівний,Й нехай ввійде у нього той, хто цього гідний. Давньогрецька мудрість говорить: «Вважай нещасливим той день і тугодину, коли ти не засвоїв нічого нового» Тож давайте посміхнемося один одному і вперед до нових знань.

Номер слайду 2

Девіз уроку: Думаємо колективно, навчаємось оперативно, доводимо думку доказово – це для всіх обов’язково

Номер слайду 3

Тема: Людина - частина природи. Зв’язок людини з природою. Зміни в природі, що виникають внаслідок природних чинників і діяльності людини

Номер слайду 4

Завдання уроку:пояснити зв’язок людини з природою;сформувати знання про види господарської діяльності людини та їхній вплив на довкілля;поглибити знання про об'єкти і явища природи, взаємодію людини і довкілля

Номер слайду 5

Дидактична гра «Наповни корзинку квітами»Завдання: Що ви очікуєте від уроку ? Що нового бажаєте дізнатися ?( наповніть корзинку квітами надій)

Номер слайду 6

Мозковий штурм. Які зміни відбулися з природою сьогодні?Відбуваються зміни внаслідок діяльності людини?

Номер слайду 7

Робота в групах. Завдання. Скласти асоціативний кущ: Перша, друга групи — негативний вплив людини на природу;Третя, четверта групи — позитивний вплив людини на природу.

Номер слайду 8

6

Номер слайду 9

Обрати із переліку ті варіанти, що найбільше відображають ваше ставлення до природи, а саме:джерело натхнення;спосіб насолоди;гармонія;проведення дозвілля;спосіб самовираження;сфера мого пізнавального інтересу;стимул для розширення мого кругозору;можливість відновлення душевного спокою;предмет моєї турботи;усвідомлення моєї відповідальності перед нею.

Номер слайду 10

СТВОРИТИ СЕНКАНИ ДО СЛІВ : (робота в групах)природа , сміттєзвалище, квітка, пожежа(СЕНКАН –ПЯТИРЯДОК)1-ІМЕННИК2-ДВА ПРИКМЕТНИКИ3-ТРИ ДІЄСЛОВА4-ФРАЗА З ЧОТИРЬОХ СЛІВ ПРО ІМЕННИК5-ОСНОВНА ДУМКА,АСОЦІАЦІЯ

Номер слайду 11

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Завдання «Я у природі» Закінчити речення (кожна група по два питання) 1). Коли я торкаюсь чистої, прозорої води, то відчуваю...2). Ясне тепле сонечко нагадує мені...3). Море хвилюється і піниться, як...4). Дощові краплі на склі, наче...5). Хмарки сьогодні такі ніжні, наче...6). Я йду босоніж по землі, і мені здається, що мої ноги...7). Я торкаюсь крапельок роси на квітах і відчуваю, як...8). Коли я дивлюся на могутнє кремезне дерево, мені здається, ніби... {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} 1. Коли я йду вулицею, де немає дерев і багато машин, у мене починає… (……..), тому що не вистачає кисню.2. У парковій зоні, у лісі я почуваю себе (……), бо там відсутні вихлопні гази, заводні труби, асфальт.3. Коли я знаходжусь у кімнаті, де палять, у мене (……), тому що дим шкідливий для людського організму.4. Я йду босоніж по землі, і мені здається, що мої ноги...5. Коли сонце сідає і настає ніч, (……), бо в природі все прокидається і засинає.6. Коли я чую спів птахів у лісі, мені стає (…….), бо спів птахів благодійно впливає на нашу нервову систему і заспокоює її. 7. Коли я хворію і кашляю, то (…….), бо ці рослини мають лікувальні властивості і зміцнюють моє здоров’я.8. Коли мені треба втамувати спрагу я (……), бо вона – основа життя на землі. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Завдання :« Я у природі » Закінчити речення (кожна група по два питання)

Номер слайду 12

ЛЮДИНА – ЧАСТИНА ПРИРОДИПовітря , вода, їжа, одяг, взуття, домівка. Без їжі можна прожити тиждень, без води 2-3 дні, без повітря – 2-3 хвилини.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

У Землі змінюється голос. Звуки природи – спів пташок, шелестіння листя, дзюрчання струмків заспокоюють нас, надихають на поезію, знімають втому. У Землі змінюється голос: природні звуки поступаються звукам автомобілів, літаків, промислових підприємств. Поспішаймо запам’ятати її такою , якою вона є зараз, бо може статися, що природні звуки своєї місцевості шукатимемо на сайті звуків дикої природи. Такі сайти вже створені, наприклад, wildsanctuary.com.

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

За харчовими ланцюжками здійснюється перенос енергії від організма до організма Назвіть складові компоненти данного ланцюжка харчування ? 1234

Номер слайду 18

Хто являється продуцентом в данному ланцюжку? Що являється джерелом енергії для продуцентів ?

Номер слайду 19

Складіть вірний ланцюжок харчування

Номер слайду 20

Фізкультхвилинка

Номер слайду 21

-якщо ви вважаєте, що треба економити воду – плесніть в долоні-якщо ви вважаєте, що мурахи корисні – тупніть ногою-якщо ви закриваєте воду, коли чистите зуби – підніміть руки-якщо ви не смітите на вулиці – встаньте-якщо ви вважаєте, що охорона природи – добра справ – покліпайте очима-якщо вам не подобається дим від автомобілів – покрутіть головою-якщо ви вимикаєте світло, виходячи із кімнати - закрийте очі руками-якщо ви не смітите в класі - опустіть голову-якщо ви , доглядаєте тварин – потріть ніс пальцем-якщо ви активно охороняєте природу – помахайте руками

Номер слайду 22

Зміни, що виникають внаслідок діяльності людини

Номер слайду 23

Зміни в атмосферіВикиди промислових підприємств, автомобільні вихлопні гази забруднюють повітря шкідливими речовинами, наприклад свинцем.

Номер слайду 24

Утворення кислотних дощів

Номер слайду 25

Парниковий ефект

Номер слайду 26

Вплив діяльності людини на гідросферу

Номер слайду 27

Зміни в літосфері під впливом діяльності людини

Номер слайду 28

Вплив діяльності людини на мешканців біосфери. Людина свідомо впливає на живу природу, створюючи для своїх потреб нові кращі сорти рослин і породи тварин, розселяє їх на значні території. Забезпечуючи сприятливі умови для існування одних живих організмів, може, знищувати інші. Негативний вплив людини на живу природу посилився. Зникають види рослин і тварин, деякі перебувають на межі зникнення.

Номер слайду 29

Спробуй знайти правильний варіант відповіді:а) людина - цар природи; б) людина-частина природи; в) людина - помилка природи.

Номер слайду 30

Чи можуть окремо існувати жива і нежива природа?Що станеться, якщо людина не захоче …. Завдання: Розглянь смисловий ланцюжок: Дерево - папір - книга - учень - знання бути частиною світу?

Номер слайду 31

Завдання: « Хто зайвий»Природа, браконьєр, рослини, тварини.2. Квітуча галявина, сонце, дощ, хмара, пожежа.

Номер слайду 32

Рослини-Зрубали дерево -Знищиш природу -Бережеш дерево -це окраса землі.бережеш життя.прощавайте, птахи. там закінчиться життя.

Номер слайду 33

1. Світ в якому ми живемо-цілісний …(організм)2. Все у природі існує за певними….(законами та порядками)3. Унікальна розумна частка природи…(людина)

Номер слайду 34

Мозковий штурм. Чи можуть школярі змінювати природу на краще?

Номер слайду 35

Ми – діти України. Нас цікавить – життя лісу і поля, степу і гірського водоспаду. Нас зворушує – схід сонця і спів птахів. Нас турбує – стан повітря, яким ми дихаємо, вода, яку ми п’ємо, земля, на якій ми живемо. Нас об’єднує – віра в те, що ми здатні зробити нашу Землю прекрасною!НАШЕ ГАСЛО: СТАНЬМО НА ВАРТІ ВЛАСНОГО МАЙБУТНЬОГО !

Номер слайду 36

Інтерв’ю за три кроки:(провести інтерв’ю зі своїм партнером по парті за запитаннями): Чого ти сьогодні навчився?Про що ти хотів дізнатися більше?Які запитання виникли з даної теми?Що сьогодні видалося складним? Як ти використовуватимеш те, що вивчив?

Номер слайду 37

Робимо висновки. Людина є частиною природи і тісно з нею пов’язана. Своєю господарською і природоохоронною діяльністю людина значно впливає на природу. Природа змінюється під впливом природних чинників (сонця, води, вітру тощо), а також під впливом господарської діяльності людини. Людина повинна відповідально ставитися до перетворення природи на середовище свого існування.

Номер слайду 38

Все в наших руках Ми – діти, Ми – частина природи, Ми живемо за тими ж законами, що й птахи, звірі, комахи… Але у нас є розум, ми живемо в людському суспільстві, і ми можемо усвідомити, яким буде життя, якщо не збережемо наш спільний дім – планету Земля

Номер слайду 39

Домашнє завдання. Опрацювати параграф підручника §50 Підготувати міні-проект за темою «Чи не перетвориться Земля на пустелю?» або «Будь природі другом!» 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дробот Олена Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
Cherevko Liudmyla
Додано
22 грудня 2021
Переглядів
4391
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку