Урок "Явища природи"

Про матеріал
Розробка уроку, який є першим в циклі уроків, що прослідковують використання явищ у творчості Т.Г.Шевченка
Перегляд файлу

Тема уроку. Явища природи

Мета уроку: розпочати формування в учнів уявлення про основні групи природних явищ, їх прояв у довкіллі та значення для життя; удосконалювати в учнів уміння класифікувати явища природи; розвивати уявлення про значення механічних, теплових, електричних, магнітних, хімічних, звукових, світлових явищ для життя на Землі; виховувати прагнення досліджувати та пояс­нювати природні явища

Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку:

 

  1. Організаційний момент

 

  1. Актуалізація опорних знань
  1. Дидактична гра «Футбол» (кидаючи м’ячика, зробленого з паперу, ставити питання)
  • Суміші — це …
  • Суміші бувають …
  • Однорідні суміші — це …
  • Неоднорідні суміші — це …
  • Суміші бувають у таких агрегатних станах: …
  • Чисті речовини — це …
  1. Вправа «Так чи ні»
  • Сумішей у природі більше, ніж чистих речовин
  • Суміш крейди та води є однорідною
  • Молоко — це приклад суміші
  • Вода може бути чистою речовиною
  • Чиї це слова?

Тече вода з-під явора

Яром на долину.

Пишається над водою

Червона калина

   Т.Г.Шевченко

  • В якому агрегатному стані знаходиться вода?
  1. Робота в парах з картками

Наведіть  приклади сумішей у різних агрегатних станах

 

 

Твердий            Рідкий                     Газоподібний

 

 

 

 

 

 

  1. Робота в групах

Розгляньте малюнки та об’єднайте їх у дві групи. Поясніть, що було основним у вашій роботі. Серед запропонованих малюнків орел, веселка, ромашка, троянда, роса, дощ, жаба, сніг, блискавка, очерет, миша, сонце

Після закінчення роботи кожна група за допомогою магнітів прикріплює сформовані групи на дошці

 

  1. Мотивація навчальної діяльності
  1. Що ми можемо побачити в природі?     (складання «асоціативного куща»)
  2. Епіграф нашого уроку:    (запис на дошці)

Лягло сонце за горою,

Зірки засіяли,

А козаки, як та хмара,

Ляхів обступали.

Як став місяць серед неба,

Ревнула гармата….

Т.Г.Шевченко «Тарасова ніч»

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Повідомлення теми уроку
  2. Формулювання мети й завдань уроку разом з учнями
  3. Види явищ. Пояснення – фізичні (механічні, теплові, світлові, звукові, електричні, магнітні), хімічні, біологічні явища (демонстрація дослідів, відеофрагментів, аудіозаписів).
  • Спів солов’я
  • Дія кислоти на метал, в наслідок чого метал зникає
  • Горіння електричної лампочки
  • Протягування залізної скріпки до магніту
  • Кипіння води
  • Горіння сухого спирту
  • Звучання пісні
  • Падіння кульки
  • Північне сяйво
  1. Фізкультхвилинка (початкове положення: всі сидять; учитель, закривши очі (або відвернувшись), задає класу число - і викидає над головою відповідну кількість пальців. Потім вимовляє: «Раз-два-три! Завмри!» - розплющує очі (повертається до учнів). У класі має стояти рівно стільки учнів, скільки пальців їм було пред’явлено. Важливою умовою є абсолютна тиша в класі
  2.  Значення природних явищ (бесіда)

V. Закріплення нового матеріалу

1. Самостійна робота (учні отримують картки, де записані явища: мерехтять зірки, співають півні, сходить сонце, падає кулька, летить сніжинка, замерзає крига, свище вітер, горить свічка, веселка, світить електрична лампочка, магніт притягує скріпку та інші; учням потрібно розмістити явища в таблиці)

 

механічні

теплові

світлові

звукові

електричні

магнітні

хімічні

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Гра «Відгадай». На партах — картки з буквами («С» — світлові явища, «З» — звукові явища, «Т» — теплові явища, «Е» — електричні явища, «М» — механічні явища). Учитель читає загадку, а учні повинні підняти картку з відповідною буквою, зрозумівши, про яке явище йде мова

  • Високо стоїть, одне око має, всюди заглядає
  • Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить
  • Через воду стежечка, а води не перейдеш
  • Два брати рідні: одного всі бачать, але не чують, другого всякий чує, але не бачить
  • Я вода і на воді плаваю
  • У нас зимою білим цвітом сад зацвів, неначе літом
  • Зоря-зоряниця, молода дівиця, ти ходила, сльозу зронила, місяць бачив — не підняв, сонце побачило — підняло
  • Зимою гуляє, хати замикає, а весною плаче, людей випускає

3. Про які явища йдеться в уривку вірша Т.Г.Шевченка «Катерина»?

А без долі біле личко –

Як квітка на полі:

Пече сонце, гойда вітер,

Рве всякий по волі…

 

VІ. Домашнє завдання

1. Завдання для всього класу

Опрацювати у підручнику §

2. Індивідуальне завдання

Скласти перелік явищ, які супроводжують Вас у побуті

 

VІI. Підбиття підсумків уроку

Повернемося до епіграфа. Чому саме ці слова стали епіграфом?

 

docx
Додано
25 грудня 2021
Переглядів
498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку