Урок.Тема: Малювання пейзажної композиції «Мій рідний край».

Про матеріал
Розробила вч. Образотворчого мистецтва Анікіна Тетяна Олександрівна. Тема: Малювання пейзажної композиції «Мій рідний край». Мета: • навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів із поняттям «живопис», видами живопису; • розвивальна: формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти та аналізувати види образотворчого мистецтва, характерні особливості візуальних мистецтв; розвивати дрібну моторику руки; • виховна: виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, вміння сприймати та аналізувати твори образотворчого мистецтва; стимулювати розвиток естетичних почуттів. Обладнання: зразок послідовного малювання , презентація. Тип: комбінований урок. Хід уроку I. Організаційний момент 1.Привітання у віршованій формі Пролунав дзвінок , Вже почався наш урок. Будем добре працювати, Гарні роботи виробляти. 2. Позитивний настрій на роботу - Перед тим як ми почнемо урок , я би дуже хотіла дізнатися який у вас настрій. У вас на столах є смайлики оберіть смайлик який відповідає вашому настрою та підніміть його у гору . ІІ. Актуалізація опорних знань -Що таке живопис?( в живопис входять натюрморт , портрет, пейзажі...) (показ репродукцій ) -Який це жанр мистецтва ? (показ натюрморту ) (показ портрету ) (показ пейзажу) ІІІ. Мотивація навчальної діяльності - Бувають пейзажі таких місцевостей як — гірський, міський, сільський. (показ гірського пейзажу) (показ міського пейзажу) (показ українського пейзажу) ІV. Повідомлення теми уроку -Сьогодні ми будемо малювати пейзаж рідного краю. - Що може входити в пейзаж ? ( показ репродукції з полями , виноградниками , річками , озера) - Що ви бачите на картині ? - А на цій картині що зображено ? - Які кольори використовуються на цих картинах ? (показ репродукцій з спокійними тонами фарб(річка) та більш контрастними кольорами ( соняшники)) 1. Асоціативне дерево - Діти для кожного з нас Наш рідний край може означати різне , тому зараз я пропоную вам цікаве завдання у вас на партах є стікери , вам на них потрібно продовжити речення — Рідний край — це ... -Після того як ви напишете ви можете прочитати його і приклеїти до нашого асоціативного дерева. V. Пояснення нового матеріалу 1. Розгляд за малюнком в альбомі та на дошці зразок вчителя -Що зображено на картині ? Яка пора року ? ( Кінець літа) -Що є центром у картини ?( хата) -Що зображено на першому плані ?( соняшники , доріжка , трава ) -Що зображено на другому плані ?( хата , дерева , річка) - Лінія горизонту знаходиться вище середини аркуша. Має паралельну зламану лінію і з лівої сторони горизонту промальована в сторону «спускається» до берега річки. Задній план у нас річка і ліс. - Який характер картини ?( спокійний) - Якими кольорами промальована картина? ( теплими- жовтими , зеленими ... ) 2. Пояснення за технічною картою - Зараз я вам поясню композиційне розміщення малюнка 1) аркуш паперу в довільному положенні. 2) малюємо лінію горизонту вище середини листочка пряма, і лінію зламу від середини в низ в протилежну сторону. 3) промальовуємо сюжет картини, на бугорку малюємо будиночок - З яких геометричних фігур складається хатинка? ( квадрат , прямокутник , домівка криши складається з трикутної форми і прямокутної форми , але прямокутна форма складається з неправильного чотирикутника і димар прямокутної форми) - Якої форми вікна? ( квадратної ) - Вікна з дверима промальовуються на одному рівні , двері прямокутної форми розміщені вертикально. - На першому плані ми промальовуємо соняшники , цвіт соняшника має круглу форму , який тримається на стеблі , це вертикальний відрізочок, промальовується двома хвилястими лініями від хатинки - доріжка.Біля будинку вузька , до кінця аркуша — широка. Малюємо з правої і з лівої сторони будинка дерева ,стовбур і крону. - Задній план річка і ліс , ліс промальовується не рівною хвилястою лінією . 3. Послідовність зафарбовування : - Починаємо зафарбовувати з заднього плану картини , спочатку небо , потім ліс , і річку. - Домальовуємо домівку і передній план. - Хто може мені повторити послідовність виконання малюнку ? Фізхвилинка - Після того як ви намалюєте, вам треба придумати розповідь до вашої картини. VI. Практична робота. - Давайте пригадаємо правила роботи з фарбами . При роботі з фарбами слід уникати: 1) фарбу набирайте кінчиком пензля; 2) не можна змішувати різні фарби прямо в чашечках – використовуйте палітру; 3) частіше мийте пензлик. - Протягом заняття необхідно стежити за чистотою рук і робочого столу. Діти працюють під музичний супровід. Учитель здійснює індивідуальний підхід. VII. Підсумок уроку 1.Презентація робіт дітей - Діти погляньте на ці роботи ? - Яка робота акуратніша ? - Яка вам сподобалась найбільше ? Чому? 2.Узагальнений підсумок - Що ми малювали сьогодні ? - Що вам сподобалось на уроці? - Що було важко ? 3. Рефлексія - Діти на початку уроку ми визначали настрій який був у вас присутній. У вас на партах є смайлики підійміть смайлик який відповідає вашому настрою .
Перегляд файлу

Розробила   вч. Образотворчого мистецтва              Анікіна Тетяна Олександрівна. 

Тема: Малювання пейзажної композиції «Мій рідний край».

Мета:

  • навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів із поняттям «живопис», видами живопису;
  • розвивальна: формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти та аналізувати види образотворчого мистецтва, характерні особливості візуальних мистецтв; розвивати дрібну моторику руки;
  • виховна: виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, вміння сприймати та аналізувати твори образотворчого мистецтва; стимулювати розвиток естетичних почуттів.

Обладнання: зразок послідовного малювання , презентація.

Тип: комбінований урок.

Хід уроку

I. Організаційний момент

1.Привітання у віршованій формі

Пролунав дзвінок ,

Вже почався наш урок.

Будем добре працювати,

Гарні роботи виробляти.

2. Позитивний настрій на роботу

- Перед тим як ми почнемо урок , я би дуже хотіла дізнатися який у вас настрій. У вас на столах є смайлики оберіть смайлик який відповідає вашому настрою та підніміть його у гору .

ІІ. Актуалізація опорних знань 

-Що таке живопис?( в живопис входять натюрморт , портрет, пейзажі...)

(показ репродукцій )

-Який це жанр мистецтва ?

(показ натюрморту )

(показ портрету )

(показ пейзажу)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

- Бувають пейзажі таких місцевостей як — гірський, міський, сільський.

(показ гірського пейзажу)

(показ міського пейзажу)

(показ українського пейзажу)

ІV. Повідомлення теми уроку

-Сьогодні ми будемо малювати пейзаж рідного краю.

- Що може входити в пейзаж ?

( показ репродукції з полями , виноградниками , річками , озера)

- Що ви бачите на картині ?

- А на цій картині що зображено ?

- Які кольори використовуються на цих картинах ?

(показ репродукцій з спокійними тонами фарб(річка) та більш контрастними кольорами

( соняшники))

1. Асоціативне дерево

- Діти для кожного з нас Наш рідний край може означати різне , тому зараз я пропоную вам цікаве завдання у вас на партах є стікери , вам на них потрібно продовжити речення — Рідний край — це ...

-Після того як ви напишете ви можете прочитати його і приклеїти до нашого асоціативного дерева.

V. Пояснення нового матеріалу

1. Розгляд за малюнком в альбомі та на дошці зразок вчителя 

-Що зображено на картині ? Яка пора року ? ( Кінець літа)

-Що є центром у картини ?( хата)

-Що зображено на першому плані ?( соняшники , доріжка , трава )

-Що зображено на другому плані ?( хата , дерева , річка)

- Лінія горизонту знаходиться вище середини аркуша. Має паралельну  зламану лінію і з лівої сторони  горизонту промальована в сторону «спускається» до берега річки.

Задній план у нас річка і ліс.

- Який характер картини ?( спокійний)

- Якими кольорами промальована картина? ( теплими- жовтими , зеленими ... )

2. Пояснення за технічною картою

 - Зараз я вам поясню композиційне розміщення малюнка

1) аркуш паперу в довільному положенні.

2) малюємо лінію горизонту вище середини листочка пряма, і лінію зламу від середини в низ в протилежну сторону.

3) промальовуємо сюжет картини, на бугорку малюємо будиночок

- З яких геометричних фігур складається хатинка? ( квадрат , прямокутник , домівка криши складається з трикутної форми і прямокутної форми , але прямокутна форма складається з неправильного чотирикутника і димар прямокутної форми)

- Якої форми вікна? ( квадратної )

- Вікна з дверима промальовуються на одному рівні , двері прямокутної форми розміщені вертикально.

- На першому плані ми промальовуємо соняшники , цвіт соняшника має круглу форму , який тримається на стеблі , це вертикальний відрізочок, промальовується двома хвилястими лініями від хатинки - доріжка.Біля будинку вузька , до кінця аркуша — широка. Малюємо з правої і з лівої сторони будинка дерева ,стовбур і крону.

- Задній план річка і ліс , ліс промальовується не рівною хвилястою лінією .

3. Послідовність зафарбовування :

- Починаємо зафарбовувати з заднього плану картини , спочатку небо , потім ліс , і річку.

- Домальовуємо домівку і передній план.

- Хто може мені повторити послідовність виконання малюнку ?

Фізхвилинка

- Після того як ви намалюєте, вам треба придумати розповідь до вашої картини.

VI. Практична робота.

- Давайте пригадаємо правила роботи з фарбами .

При роботі з фарбами слід уникати:

  1. фарбу набирайте кінчиком пензля;
  2.  не можна змішувати різні фарби прямо в чашечках – використовуйте палітру;
  3.  частіше мийте пензлик.

- Протягом заняття необхідно стежити за чистотою рук і робочого столу.

Діти працюють під музичний супровід. Учитель здійснює індивідуальний підхід.

VII. Підсумок уроку

     1.Презентація робіт дітей

- Діти погляньте на ці роботи ?

- Яка робота акуратніша ?

- Яка вам сподобалась найбільше ? Чому?

     2.Узагальнений підсумок

- Що ми малювали сьогодні ?

- Що вам сподобалось на уроці?

- Що було важко ?

3. Рефлексія

- Діти на початку уроку ми визначали настрій який був у вас присутній. У вас на партах є смайлики підійміть смайлик який відповідає вашому настрою .

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Образотворче мистецтво 4 клас (Резніченко М.І., Трач С.К)
Додано
9 березня 2020
Переглядів
5645
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку