Урок Тема: ": Настрій твору. В. Сухомлинський «Восени пахне яблуками». Прислів’я. Опис картини К. Білокур «Богданівські яблука».

Про матеріал
Урок літературного читання формує навички виразного свідомого читання, розвиває уяву, творчість, розкриває красоту природи, виховує любов до природи. Даний урок містить ноосферні технології.
Перегляд файлу

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Тема: Настрій твору. В. Сухомлинський «Восени пахне яблуками». Прислів’я. Опис картини К. Білокур «Богданівські  яблука».

Мета:  Розширити знання дітей про життя та творчість В. О. Сухомлинського. Опрацювати твір В. Сухомлинського «Восени пахне яблуками».

 Формувати навички правильного, свідомого,виразного читання.

Розвивати увагу, фантазію, уяву, емоційну пам'ять та літературно-творчі здібності.

Виховувати шанобливе ставлення до природи, любов до рідного краю.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Привітання.

2. Вправи на дихання.

  • Здуй кульбабку ― швидким подихом.
  • Гарячий чай ― вдих в себе.
  • Надування кульки ― вдих носиком і довгий видих через ротик.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1.Робота зі скоромовкою.

З ярмарку Явдоха йшла,

Кошик яблук несла.

Вона Якова зустріла,

Яблуками пригостила.

2.Конкурс чтців напам'ять вірша В Сосюри «Як не любить той край»

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Відгадування загадки.

Там доорює, там сіє,

Трусить яблука в садах.

І малює як уміє,

На листочках і листках.(Осінь)

2.Чуттєвий етап.

― Чарівниця – осінь запрошує нас в сад. Закрийте очі, розслабтесь і уявіть почуте (звучить музика «Мелодія золотої осені» Френсис Гойя).

Ознайомлення з твором В. Сухомлинського «Восени пахне яблуками».(Читає вчитель)

3. Символічний етап.

― Що ви побачили в саду?

― Що почули?

― Які запахи відчули?

― Намалюйте побачене.

Діти малюють. Організовується виставка малюнків.

4. Логічний етап.

― Чи доводилось вам раніше милуватися красою саду, відчувати його звуки,аромати?

― А допоміг нам це все відчути автор розповіді В. Сухомлинський.( Вчитель демонструє портрет)

― Що ви пам'ятаєте про В. Сухомлинського?

― Які твори його читали раніше?

5. Лінгвістичний етап.

А) читання твору самостійно.

― Який настрій викликає у вас цей твір?

Недарма і малюнки ваші такі яскраві,замріяні.

Б) опрацювання картини К. Білокур «Богданівські яблука» . Бесіда за змістом картини за питаннями підручника.

― І письменники, і художники в своїх творах передавали красу яблук. Народ також говорив про яблука в  прислів’ях.

В) Робота в групах.

― З'єднайте частини прислів’їв . Прочитайте їх та поясніть.

Вересень пахне яблуками,     *                           *   такі і яблука.

Достигле яблуко                        *                           *   а жовтень ― капустою.

Який сад,                     *                           *   та яблука солодкі.

Криве дерево                             *                           *   само з дерева падає.

Не виростиш яблуню                *                           *   у лікаря не буває.

Хто яблуко в день з'їдає,          *                           *   не з'їси яблука.

― Які прислів’я про яблука ви знаєте?

ІV. Підсумок уроку.

Гра «Я почну, а ти продовжи».

На уроці я дізналась (дізнався) …

Мені було цікаво …

Найбільше сподобалось …

Свою роботу я оцінив би …

V. Пояснення домашнього завдання.

Навчитись переказувати твір «Восени пахне яблуками».

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 грудня 2021
Переглядів
255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку