ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
Тема: Настрій твору. В. Сухомлинський «Восени пахне яблуками». Прислів’я. Опис картини К. Білокур «Богданівські яблука».
Мета: Розширити знання дітей про життя та творчість В. О. Сухомлинського. Опрацювати твір В. Сухомлинського «Восени пахне яблуками».
Формувати навички правильного, свідомого,виразного читання.
Розвивати увагу, фантазію, уяву, емоційну пам'ять та літературно-творчі здібності.
Виховувати шанобливе ставлення до природи, любов до рідного краю.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
1. Привітання.
2. Вправи на дихання.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
1.Робота зі скоромовкою.
З ярмарку Явдоха йшла,
Кошик яблук несла.
Вона Якова зустріла,
Яблуками пригостила.
2.Конкурс чтців напам'ять вірша В Сосюри «Як не любить той край»
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.Відгадування загадки.
Там доорює, там сіє,
Трусить яблука в садах.
І малює як уміє,
На листочках і листках.(Осінь)
2.Чуттєвий етап.
― Чарівниця – осінь запрошує нас в сад. Закрийте очі, розслабтесь і уявіть почуте (звучить музика «Мелодія золотої осені» Френсис Гойя).
Ознайомлення з твором В. Сухомлинського «Восени пахне яблуками».(Читає вчитель)
3. Символічний етап.
― Що ви побачили в саду?
― Що почули?
― Які запахи відчули?
― Намалюйте побачене.
Діти малюють. Організовується виставка малюнків.
4. Логічний етап.
― Чи доводилось вам раніше милуватися красою саду, відчувати його звуки,аромати?
― А допоміг нам це все відчути автор розповіді В. Сухомлинський.( Вчитель демонструє портрет)
― Що ви пам'ятаєте про В. Сухомлинського?
― Які твори його читали раніше?
5. Лінгвістичний етап.
А) читання твору самостійно.
― Який настрій викликає у вас цей твір?
Недарма і малюнки ваші такі яскраві,замріяні.
Б) опрацювання картини К. Білокур «Богданівські яблука» . Бесіда за змістом картини за питаннями підручника.
― І письменники, і художники в своїх творах передавали красу яблук. Народ також говорив про яблука в прислів’ях.
В) Робота в групах.
― З'єднайте частини прислів’їв . Прочитайте їх та поясніть.
Вересень пахне яблуками, * * такі і яблука.
Достигле яблуко * * а жовтень ― капустою.
Який сад, * * та яблука солодкі.
Криве дерево * * само з дерева падає.
Не виростиш яблуню * * у лікаря не буває.
Хто яблуко в день з'їдає, * * не з'їси яблука.
― Які прислів’я про яблука ви знаєте?
ІV. Підсумок уроку.
Гра «Я почну, а ти продовжи».
На уроці я дізналась (дізнався) …
Мені було цікаво …
Найбільше сподобалось …
Свою роботу я оцінив би …
V. Пояснення домашнього завдання.
Навчитись переказувати твір «Восени пахне яблуками».