Урок тема:Обчислення площі прямокутника. Розв’язування задач, пов’язаних із площею прямокутника.

Про матеріал
Урок математики містить епізоди ноосферних технологій, що урізноманітнює види роботи на уроці та знімає втому дітей.
Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА

Тема: Обчислення площі прямокутника. Розв’язування задач, пов’язаних із площею прямокутника.

Мета: Закріпити та удосконалити вміння учнів обчислювати площу  прямокутника.

 Розвивати логічне мислення,пам'ять, увагу,уміння розв'язувати задачі на знаходження площі прямокутника.

Виховувати працелюбність, любов до природи, інтерес до вивчення  математики.

Хід уроку

І. Організаційна частина

1. Вітання

Добрий день, ми всіх вітаєм,

Дня вам доброго бажаєм.

2. Перевірка необхідних інструментів та матеріалів.

― Який урок ми розпочинаємо?

― Перевірте, чи є у вас на парті все необхідне: підручник, зошит, лінійка, олівець, кольорові олівці.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Відгадування загадки.

Ця маленька трудівниця

Мед збирає як годиться:

Все у вулик, все у соти,

Не цурається роботи.

2. Математичний диктант.

― Випишіть із розповіді числа, постарайтесь запам’ятати, що вони означають.

      За один свій виліт бджола може відвідати 270 квіток гречки або 140 квіток соняшника. За день вона робить 10 вильотів. В середньому за день робоча бджола відвідує близько 7000 квіток. Для цього вона облітає територію площею понад 12 гектарів. При польоті бджола здатна розвивати швидкість до 65 км/год.

3. Взаємоперевірка математичного диктанту.

― Молодці! Гарно справились із завданням.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу. (Біоадекватні технології)

1.Чуттєвий етап.

― Закрийте очки. Вслухайтесь…(Чути дзижчання бджілки)

Одна казкова бджілка залетіла до нас в клас. Ця бджілка крильцями махнула, всіх діток на бджілок обернула.

Звучить мелодія «Політ джмеля» М. Римського-Корсакова.

― Піднялися діти-бджілки і полетіли за ставок в поле. А воно приваблює вас своїми пахощами,вдихніть їх. Чим ближче наближаєтесь до поля, тим сильніші пахощі, тим яскравіші кольори.  Та це ж соняшники цвітуть! Можна назбирати багато нектару. Назбирали бджілки, подякували полю, та й повернулись до класу.

2. Символічний етап.

― Накресліть в зошиті поле, яке ви бачили під час подорожі.

3. Логічний етап.

― Пригадайте, як знайти площу прямокутника?

― Отож, що нам потрібно знати, щоб знайти площу прямокутника?

4. Лінгвістичний етап.

― Виміряйте довжину і ширину прямокутника. Знайдіть площу.

― А тепер знайдіть периметр прямокутника.

ІІІ. Закріплення раніше вивченого матеріалу.

1.Повідомлення теми уроку.

2.Фізкультхвилинка «Бджілка».

3.Розвязування задачі 595 колективно. Усно.

― Бджілки не тільки в поле літали, вони і на городі побували.

4. Самостійне розв’язування задачі 612( на картках-яблуневих квітках). Диференційовано.

І рівень  без підказки.

ІІ рівень за планом розв’язування.

ІІІ рівень за планом розв’язування  з підказкою дій.

5. Розв’язування прикладів №599. Робота в групі.

― Бджілки живуть сім'ями у вуликах. У нас сім'я ― це ряд. Перший ряд розв’язуєте перший стовпчик, другий ряд ― другий стовпчик.

6.Перевірка.

― Молодці. Ви сьогодні плідно працювали,як бджілки і назбирали чимало знань.

V. Підсумок уроку.

1. Гра «Мікрофон»

― Чи цікавим був урок?

― Що найбільше  сподобалось?

― Що запам’ятали?

― Як знайти площу прямокутника?

― Де в житті можна застосувати вміння знаходити площу прямокутника?

VІ. Пояснення домашнього завдання.

№ 600, № 601.

 

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Тема: Настрій твору. В. Сухомлинський «Восени пахне яблуками». Прислів’я. Опис картини К. Білокур «Богданівські  яблука».

Мета:  Розширити знання дітей про життя та творчість В. О. Сухомлинського. Опрацювати твір В. Сухомлинського «Восени пахне яблуками».

 Формувати навички правильного, свідомого,виразного читання.

Розвивати увагу, фантазію, уяву, емоційну пам'ять та літературно-творчі здібності.

Виховувати шанобливе ставлення до природи, любов до рідного краю.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Привітання.

2. Вправи на дихання.

  • Здуй кульбабку ― швидким подихом.
  • Гарячий чай ― вдих в себе.
  • Надування кульки ― вдих носиком і довгий видих через ротик.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1.Робота зі скоромовкою.

З ярмарку Явдоха йшла,

Кошик яблук несла.

Вона Якова зустріла,

Яблуками пригостила.

2.Конкурс чтців напам'ять вірша В Сосюри «Як не любить той край»

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Відгадування загадки.

Там доорює, там сіє,

Трусить яблука в садах.

І малює як уміє,

На листочках і листках.(Осінь)

2.Чуттєвий етап.

― Чарівниця – осінь запрошує нас в сад. Закрийте очі (звучить музика «Мелодія золотої осені» Френсис Гойя).

Ознайомлення з твором В. Сухомлинського «Восени пахне яблуками».(Читає вчитель)

3. Символічний етап.

― Що ви побачили в саду?

― Що почули?

― Які запахи відчули?

― Намалюйте побачене.

Діти малюють. Організовується виставка малюнків.

4. Логічний етап.

― Чи доводилось вам раніше милуватися красою саду, відчувати його звуки,аромати?

― А допоміг нам це все відчути автор розповіді В. Сухомлинський.( Вчитель демонструє портрет)

― Що ви пам'ятаєте про В. Сухомлинського?

― Які твори його читали раніше?

5. Лінгвістичний етап.

А) читання твору самостійно.

― Який настрій викликає у вас цей твір?

Недарма і малюнки ваші такі яскраві,замріяні.

Б) опрацювання картини К. Білокур «Богданівські яблука» . Бесіда за змістом картини за питаннями підручника.

― І письменники, і художники в своїх творах передавали красу яблук. Народ також говорив про яблука в  прислів’ях.

В) Робота в групах.

― З'єднайте частини прислів’їв . Прочитайте їх та поясніть.

Вересень пахне яблуками,     *                           *   такі і яблука.

Достигле яблуко                        *                           *   а жовтень ― капустою.

Який сад,                     *                           *   та яблука солодкі.

Криве дерево                             *                           *   само з дерева падає.

Не виростиш яблуню                *                           *   у лікаря не буває.

Хто яблуко в день з'їдає,          *                           *   не з'їси яблука.

― Які прислів’я про яблука ви знаєте?

ІV. Підсумок уроку.

Гра «Я почну, а ти продовжи».

На уроці я дізналась (дізнався) …

Мені було цікаво …

Найбільше сподобалось …

Свою роботу я оцінив би …

V. Пояснення домашнього завдання.

Навчитись переказувати твір «Восени пахне яблуками».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УКРАЇНСЬКА МОВА

Тема: Вживання займенників з прийменниками.

Мета: Вчити учнів правилам вживання займенників з прийменниками. Розвивати логічне та творче мислення. Підвищувати культуру мовлення. Збагачувати словниковий запас.

 Виховувати любов до рідної мови, до природи.

Обладнання: Олівці, запис (космічна музика) Space musik for relaxation, зошит, підручник.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Привітання.

2. Робота в зошиті. Запис числа.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Гра «Гаряча капустина»

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Чуттєвий етап.

― Закрийте очки та уявіть.

( Звучить музика Space musik for relaxation)

― Воно є небесним тілом. Його називають дивом золотим. Без нього неможливе життя. Воно дарує всім нам своє світло і тепло. Його не бачиш вночі. З ним дружно живуть зірки на небі. На ньому велика відповідальність за життя на Землі. Ніщо без нього не росте. Усе від нього набирається снаги. І всяк йому радіє.

     Ту радість можна побачити вранці, коли на зустріч з ним квіти, умиті росою, розкривають свої пелюстки. Плоди спалахують рум'янцем від одного його погляду. Повітря наповнюється незвичайним ароматом свіжості. Хочеться вдихати його ще і ще…

Вдихніть цей аромат, посміхніться йому.

2. Символічний етап.

― Здогадались про що говорилось?

― Намалюйте, що ви уявляли.

3. Логічний етап.

 Вправа 254 самостійно.

― Відшукайте  в тексті вправи різні форми займенника воно запишіть їх на промінчиках сонця.

4.Лінгвістичний етап.

а) Бесіда

― Зверніть увагу: яка частина мови іноді пишеться біля займенника? (Вчитель демонструє свій малюнок сонця із промінцями-займенниками)

― Як пишуть прийменники із займенниками? 

― Яка буква з'явилась у займенниках після прийменників?

― Буква Н  пишеться після прийменників у займенниках 3-ї особи.

― Пригадайте,  які займенники належать до 3-ї особи?

(Вчитель записує на дошці, а учні в зошиті в стовпчик)

Він –       

Вона –    

Воно –    

Вони –    

― Поставимо ті займенники в орудний відмінок. І запишемо біля займенників у називному.( Ним,нею, ним,  ними).

― Що ви помітили?

― Зробіть висновок, коли в займенниках на початку з'являється буква н?

б) Каліграфічна хвилинка.

― Придумайте або згадайте і запишіть речення про сонечко.

в) Фізкультхвилинка «Сонечко»

ІV. Закріплення нового матеріалу.

1.Вправа 252. Коментоване письмо.

2. Творча робота. Робота в парах.

― Замість крапок запишіть займенник вона в потрібному відмінку.

 В селі дуже красиво.  Тому Наталочка влітку живе в бабусі в селі. Там у … багато друзів. Дівчата ходили з … в ліс, до річки, показували … свою школу…

V. Підсумок уроку.

― Складіть речення про сьогоднішній урок.

VІ. Пояснення домашнього завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 

Замість крапок запишіть займенник вона в потрібному відмінку.

      В селі дуже красиво.  Тому Наталочка влітку живе в бабусі в селі. Там у … багато друзів. Дівчата ходили з … в ліс, до річки, показували … свою школу.

 

 

      

 

Замість крапок запишіть займенник вона в потрібному відмінку.

      В селі дуже красиво.  Тому Наталочка влітку живе в бабусі в селі. Там у … багато друзів. Дівчата ходили з … в ліс, до річки, показували … свою школу.

 

 

 

 

       Замість крапок запишіть займенник вона в потрібному відмінку.

      В селі дуже красиво.  Тому Наталочка влітку живе в бабусі в селі. Там у … багато друзів. Дівчата ходили з … в ліс, до річки, показували … свою школу.

 

 

docx
Додано
28 грудня 2021
Переглядів
511
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку