Урок Тема:" Основні правопорушення, поширені серед людей."

Про матеріал

Діти ознайомлюються з поняттям «правопорушення», розкривають наслідки правопорушень, вчаться аналізувати, узагальнювати, виховується толерантність, дружелюбність, повага до інших.

Перегляд файлу

Я у світі         3 клас

Тема:  Основні правопорушення, поширені серед людей.

Мета: ознайомити дітей з поняттям «правопорушення», розкрити наслідкиправопорушень, учити аналізувати, узагальнювати, виховувати толерантність, дружелюбність, повагу до інших.

Хід уроку.

Повторення вивченого матеріалу.

1.Які права і обов’язки є у дітей? (ст.66)

2.Гра «Що потрібно зробити, щоб…» (ст.67)

3.Гра «Право та обов’язок” (робота з картками (червона картка – право, синя картка – обов’язок).

- берегти шкільне майно

- брати участь у конкурсах, змаганнях

- дотримуватись правил дорожнього руху

- навчатись

- отримувати своєчасну допомогу

- дбати про своє здоров’я

- оберігати природу і пам’ятки культури

- відпочивати, розважатись

- мати власне житло.

Повідомлення теми та мети уроку.

Тема нашого уроку – це правопорушення серед дітей. Ми з’ясуємо, яка поведінка є правопорушенням, як її уникати, чому серед дітей трапляються правопорушення.

Слово правопорушення складається з двох слів – право і порушення.Вияснимо , що означають ці слова.Для цього попрацюємо зі словниками.

Робота із словником. (знаходження значень слів право і порушення)

Щодня кожен із нас дотримується певних правил поведінки. Але іноді трапляються випадки, коли людина порушує встановлені норми. Якщо ви порушуєте яке – небудь правило ввічливості, то просто можете викликати сміх чи осуд. Але є вчинки, що можуть мати сумні наслідки і для вас , і для ваших батьків. Часто під час пустощів діти завдають тілесні ушкодження товаришам. Батьки платять гроші , наприклад, за лікування потерпілого. Розпалюють вогнище на подвір’ї. Через необережність вогнище може перекинутись на будинки, сараї. Граючись м’ячем, діти б’ють вікна в будинках. Батьки також відшкодовують ці збиткт. Не можна брати без дозволу чужі речі, не платити гроші за покупку в магазині. Оці вчинки є правопорушенням.Відповідальність за правопорушення настає після того, як дитині виповниться 14 років, тому відповідальність за вчинки дітей несуть батьки.

Вправа « Дай правову оцінку»

Я прпоную вам проаналізувати приклади ситуацій та визначити, які правила були порушенні дітьми.

-хлопчик бачить, що один із гостей, дістаючи з кишені хустинку, впустив гроші. Гроші , які лежали на підлозі, не давали йому покою. Він бере гроші собі, адже ніхто не бачить. (Спокуса, бажання заволодіти чужими грішми, крадіжка);

-дівчинка, повертаючись зі школи, перейшла дорогу у невстановленому місці, бо поблизу не було машини.(Порушення правил дорожнього руху);

-хлопчик для мами на 8 Березня нарвав у лісі підсніжників, що занесені до Червоної книги.(Порушення правил поведінки у лісі);

-діти залишилися вдома без догляду батьків, гралися сірниками. Сталася пожежа. (Порушення правил безпечної поведінки);

-Марійка отримала листа від подружки. Старша сестра побачила листа і прочитала його. Потім вона розповіла мамі про те, що дізналася з листа.(Порушення правил на особисте життя).

Читання тексту підручника (ст. 139).

Розповідь, що сталося від пустощів.

Розгляд малюнків. Розподіл учинків на дві групи – пустощі, правопорушення.

Робота в парах.

Із записаних слів вибрати спочатку ті, які відносяться до правопорушення, а потім ті, які відносяться до провини:

(вимагання, крадіжка, втеча з уроку, порушення правил дорожнього руху, неправдиві повідомлення про небезпеку)

Робота в групах.

До нас надійшли листи з фотографіями від казкових героїв з проханням відповісти на їх запитання. Кожна група отримала конверт і тепер спрбує допомогти їм, відповівши на ці запитання.

Ігр.      Казка «Гидке качення».

1.Хто із жителів пташиного двору користується найбільшим авторитетом, чому?

2.Чи всі герої казки відносились один до одного по – братські?

3.Чому всі жителі пташиного двору ображали гидке каченя і чи справедливо це?

ІІгр.    Казка «Вовк та семеро козенят».

1.Чи правильно зробила мама- коза, що залишила козенят без догляду?

2.Чи слухняні були семеро козенят, чи завжди вони робили те, що їм говорила мама?

3.Як вовк потрапив в будинок?

ІІІгр.     Казка «Сніжна королева».

1.Які права Кая порушила Сніжна королева?

2.Які права Герди порушила старуха – чарівниця, яка володіла чарівним садом?

3.Які права Герди порушили розбійники?

Перегляд мультфільму «Украдена лялька».

Бесіда за мультфільмом. (Що стало причиною вчинку цієї дівчинки?)

Підсумок уроку.

Читання пам’ятки “Правила поведінки в суспільстві».

-Будь уважним до оточуючих.

-Умій уважно слухати інших.

-Умій поставити себе на місце іншого.

-Роби іншим те, чого бажаєш собі.

-Пам’ятай, що кожна людина – велика цінність.

 

 

docx
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
1086
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку