Тема: Особливості географічного положення Миколаївської області. Адміністративно-територіальний устрій. Особливості природних умов і ресурсів.
Мета:
Навчальна: сформувати уявлення про географічне положення Миколаївської області та її адміністративно-територіальний устрій; показати особливості природних умов і ресурсів своєї області; навчити порівнювати географічне положення своєї області із сусідніми областями;
Розвивальна: розвивати вміння і навички оцінювати географічне положення території, природні умови й ресурси;
Виховна: виховувати громадянознавчі омпетентностіїї,любов та бережливе ставлення до природи, ути патріотом своєї країни.
Обладнання: карта адміністративно-територіального полілу України та Миколаївської області, карта корисних копалин України.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
ІІ.Етап цілепокладання.
Вчитель: Цілий рік ми вивчали фізичну та соціальну географію України. А сьогодні повинні дати характеристику географічного положення та адміністративно – територіального устрою Миколаївської області - нашої малої Батьківщини, особливості її географічного положення та його вплив на господарську спеціалізацію, природні умови та ресурси.
ІІІ. Етап проектування.
Давайте порадимось, як ми можемо опанувати цю тему.Що б ви запропонували? (Вислуховуваємо всі пропозиції учнів).
Виходячи з цього, пропоную такий план нашої подальшої роботи.
План роботи:
1.Стратегія ,, Знаю – хочу знати – вивчив» (ЗХВ).
2.Вправа ,,Мікрофон’’.
3. Робота з контурною картою.
4. Складання кросворду ,,Районні центри’’.
5. Гра ,,Незакінчене речення’’.
6. Доповідь учня ,, Природні умови та ресурси’’.
7. Стратегія ,, Знаю – хочу знати – вивчив» (ЗХВ).
Чи подобається вам такий план нашої подальшої роботи?
Вдома ви виконували випереджальні завдання з географічного положення області та адміністративно – територіального устрою нашої області.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
ЗХВ : ЗНАЮ – Що знаю або думаю з названої теми?
ХОЧУ ЗНАТИ:Що хочу знати?
ВИВЧИВ: Що вивчив?
Вчитель формулює питання:
2.Вправа ,, Мікрофон’’
Один учень має заздалегідь підготовлені питання. Відповідати може тільки той, до кого звернувся учень.
4.Робота з контурною картою.
На контурну карту широкою червоною лінією нанести межі Миколаївської області, підписати обласний центр і районні центри.
5. Гра ,,Незакінчене речення’’.
Вчитель зачитує початок речення, а учні закінчують:
6. Доповідь учня ,, Природні умови та ресурси’’.
Один учень отримав випереджальне завдання.
7. Стратегія ,, Знаю – хочу знати – вивчив»
Учні заповнюють третю колонку ЗХВ, зачитують її.
V. Підсумок уроку.
1. Оцінювання.
2. Рефлексія.
- Чи досягли ми результатів, очікуваних на початку уроку?
- Що на вашу думку , було найскладнішим на уроці?
- Нам чим вам треба ще попрацювати?
VІ. Домашне завдання
VІІ. Піктограма настрою.
Якщо переважає чудовий настрій, то наш урок можна вважати вдалим.