Читання. Тема Поділ слів на склади.
Очікувані результати: учні формують поняття про склад слова, формують навичку правильно ділити слова на склади; сприймають усну інформацію, аналізують почуту інформацію та оцінюють її, навчаються працювати з підручником та медіа продукцією; навчаються працювати в малих групах, в парах.
Мета:
формування предметних компетентностей:
сформувати в учнів уявлення про склад слова; формувати вміння ділити слова на склади, позначати поділ слів на склади графічно; активізувати словниковий запас; розвивати вміння складати речення і розповіді за малюнком, серією малюнків; розширити й уточнити знання дітей про тварин; виховувати дбайливе ставлення до них;
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: приймати мету, яку ставить вчитель; створити умови, що сприяють появі інтересу до навчальної книги — Букваря, бажання вчитися; контролювати й оцінювати свої результати; розвивати вміння розповідати за малюнком, сприймати на слух невеликий текст, відповідати на запитання за його змістом; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати; виховувати інтерес до читання, дбайливе ставлення до природи, працелюбність; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;
комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, витримувати паузи);
соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в парі, групі; виховувати толерантність, повагу до однокласників та членів родини;
здоров’язберігаючої: формувати основи культури здоров’я під час читання, роботи з цифровими пристроями;
інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.
Обладнання та наочність: Буквар Вашуленко М.С., презентація, , конструктор LEGO.
Хід уроку
І. Вступна частина. Організаційно-мотиваційний етап
Сядьте, діти, всі гарненько,
Руки покладіть рівненько,
Голову вище підніміть,
Свої плечі розведіть.
Усі, дітки, посміхніться,
Веселіше подивіться.
Сьогодні Мудра Сова зробить вас наймудрішими учнями нашої школи.
Слайд 3. Емоційне налаштування «Екран настрою».
— Подивіться на смайликів та оберіть того, який найбільше передає зараз ваш настрій. Намалюйте свого смайлика в щоденнику вражень.
ІІ. Основна частина.
1.Повторення вивченого матеріалу.
1)Гра «Продовжте речення»
-Мудра Сова хоче переконатися ,чи добре ви навчилися складати речення з використанням службових слів.
Я буду називати початок речення, а ви доповнювати їх.
Зайчик стрибає... у лісі.
Котик сидить... на вікні.
Півник співає.... біля тину.
2). Графічний диктант.
— Я буду читати речення, а ви на партах складатимете їхні моделі з цеглинок.
Котик Мурчик спить на подушці.
У саду літають горобці.
Чапля ходить по болоті.
2 Мотивація навчальної діяльності
— Уявіть себе на футбольному полі, де грають ведмедики. Ви вболіваєте за одну команду. Що ви будете викрикувати? (Ди-на-мо! Чем-пі-он!)
— Якщо ви заблукали у лісі та хочете знайти друзів? (А-у! Ва-лю! Ю-лє! А-у!)
— Які слова викрикує людина, яка просить про допомогу? (До-по-мо-жіть! На до-по-мо-гу!)
— Кожне слово ви вимовляли по частинах.
Гімнастика для очей.
3.Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні найуважніші дітки 1 класу пізнають таємниць української мови,
навчаться ділити слова на склади , дізнаються про кількість складів у слові.
IІІ. Вивчення нового матеріалу
Складові моделі слів.
— Кожне слово можна вимовити злито, а можна по частинах: метелик — ме-те-лик, жучок — жу-чок, павучок — па-ву-чок. Такі частинки називають складами. Повторіть нове поняття.
— Слова можна ділити на склади.
— Ви вже вмієте записувати модель речення. Складову будову слова теж можна зобразити графічно. Кожне слово позначатимемо прямокутником. У ньому буде стільки віконечок, скільки у слові складів. Подивіться на складові моделі слів і порахуйте скільки складів вони позначають.
. Гра «Хто де мешкатиме?».
-Мудра Сова просить вас бути уважними та кмітливими .Правильно поселити мешканців у будиночки і не переплутати У цих будиночках будуть «мешкати» слова-назви предметів: у першому — ті, у назвах яких є один склад, у другому — із двоскладовою назвою, у третьому — із трискладовою.
— Розгляньте уважно зображення.
— Кого або що ви впізнали? (Сом, квітка, хом’як, собака, м’яч, кит.)
— Де ви їх бачили?
— Діти, назвіть слова по складах.
— Визначте, у якому будиночку вони будуть жити.
Робота за підручником.
Мудра Сова дуже полюбляє наш Букварик. Назвіть тварин ,яких ви бачите на малюнку.
— Вимовте перше слово. (Кіт.)
— Скільки складів воно має? (Один.)
— Вимовте друге. (Миша.)
— Полічіть склади. (Два.)
— Промовте останнє. (Лисиця.)
— Скільки складів? (Три.)
. Розгляньте уважно птахів. Назвіть їх. (Дятел, півень, горобець, сова)
— Поділіть слова на склади.
— Назва якого птаха має три склади? (Го-ро-бець.).
Розгляньте уважно тварин. Назвіть їх. (Вовк, корова, коза).
— У назві якої тварини найменша кількість складів? (Вовк.)
— Вовк може бути голодним 14 днів (два тижні).
— Хто зображений на малюнку? (Комар, метелик, жук, бджола.)
— Яким одним словом можна назвати цих живих істот? (Комахи.)
— Поділіть назви всіх комах на склади.
— У назві якої комахи найбільша кількість складів? (Метелик.)
. Фізкультхвилинка.
— Зараз трохи відпочинемо.
Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)
Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)
Ось так лапку до лапки. (плескають в долоні)
Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)
Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)
Так — так — так! (стрибають на місці).
ІV. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок
Робота з віршем.
— Послухайте вірш. Назвіть тварин, згаданих у ньому. (Лисиця, ведмідь, лев, кінь, поні, жираф, шакал, єхидна, гієна, слон, тигр, гепард, пума, крокодил, пелікан, бегемот, козлик)
— Де можна побачити цих тварин?
Вправа «Входження у малюнок».
— Куди прийшли діти? (У зоопарк.)
— Кого вони там побачили? (Жирафу, кенгуру, орла, антилопу, лама, кролик)
— Чи добре звірям живеться у зоопарку?
— Розкажіть, як ви там провели час. Що цікавого дізналися?
. Поділи слова на склади.
— Подивіться на малюнки. Кого ви там бачите? Поділіть запропоновані слова на склади.
Пропоную подивитись відео про цікаві факти про тваринhttps://www.youtube.com/watch?v=S8aObsZnxco
V. Підсумок та рефлексія уроку. Оберіть відповідну цеглинку LEGO. Створимо пірамідку нашого настрою.
Вправа «Вірю — не вірю». Я буду говорити твердження, а ви відповідати. Якщо вірите, то плескаєте в долоні, якщо ж не вірите – спокійно сидите.
— Слово бобер має три склади. (ні)
— Слово єнот — один склад. (ні)
— Слово сорока — три склади. (так)
— Слово мурахи — шість складів. (ні)
— Слово цуцик — два склади. (так)
Слово бджілка — два склади. (так)
. Вправа «Інтерв’ю»
— Яку таємницю української мови ви дізналися? (Слова діляться на склади.)
— Як визначити, скільки складів у слові? (Вимовити слово протяжно, по складах.)
Саморефлексія.
Покажіть цеглинками колір, що відображає ваш настрій.