Урок. Тема: Практична робота "Порівняння умов виникнення та розвитку стародавніх цивілізацій".

Про матеріал
Тема: Практична робота Порівняння умов виникнення та розвитку стародавніх цивілізацій.
Перегляд файлу

Тема: Практична робота Порівняння умов виникнення та розвитку стародавніх цивілізацій.

Мета: актуалізувати знання учнів, здобуті під час вивчення стародавніх цивілізацій; розглянути обставини їх виникнення, природничо-географічні умови та населення цивілізацій; удосконалювати навички роботи з різними джерелами інформації; розвивати вміння та навички застосовувати та пояснювати поняття, давати власну оцінку, висловлювати аргументовані судження; узагальнювати та систематизувати матеріал у схеми, робити висновки.

Тип уроку: узагальнення знань

Форма уроку: вікторина

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми,  мети та завдань уроку

Дидактична гра-вікторина

Умовигри:

  1. Учні поділені на команди відповідають на питання по черзі.
  2. Якщо команда не може відповісти або відповідь невірна, право  відповіді переходить до наступної команди.
  3. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

 

ІІІ. Спийняття та засвоєння учнями матеріалу

Випереджальне завдання

поміркуйте, що спільного й чим відрізнялися стародавні цивілізації, які видосліджували.

Раунд І.

Питаннявікторини:

  1. Назвіть славетне місто-колонію, засноване фінікійцями у Північній Африці. Карфаген
  2. Назвіть основне заняття фінікійців. Що визначило рід їхньої діяльності? Торгівля
  3. Батьківщина найдавнішого алфавіту. Фінікія
  4. Жителі якої країни прославилася як найкращі мореплавці?Фінікія (Одними з найкращих мореплавців і суднобудівників за 1500–1000 років до нашої ери з повним правом можна вважати фінікійців. Їх же прийнято вважати першими торговими мореплавцями)
  5. Хто за легендою був засновником і першим царем держави Ізраїль? Саул 
  6. Мудрим царем Ізраїльсько-Юдейського царства називають: Соломона
  7. Що називають «Книгою Книг» Біблію
  8. ХтозаснувавПерську державу?Кір ІІ
  9. За якого правителя Перська держава досягла значного розквіту  Дарія І
  10. Хто у боротьбі з персами використовував тактику випаленої землі? Скіфи
  11. Біля якої річки виникла перша індійська цивілізація? (Інд)
  12. Які найвідоміші міста індійської цивілізації? (Хараппа та Мохенджо-Даро)
  13. Які племена вторглися в Індію приблизно 1500 до н.е.? (Арії)
  14. Як називаються групи людей, на які ділилося індійське суспільство? (Варни)
  15. Як китайці називають свою державу? «Піднебесна»            
  16. Символ Китаю, який продовжували будувати кожен наступний правитель. Про щойдеться? Мур
  17. Яка імперія утворилася в Китаї  в 221 р. до н.е.? Імперія Цінь
  18. Як звали давньокитайського мудреця-філософа Конфуцій;

Раунд ІІ

Кожна з команд отримує картку з текстом, в якому пропущені деякі слова. Необхідно вставити пропуски в тексті .

Картка № 1

Індіяр озташована на півдні материка … (Азії), Її омивають хвилі … (Індійського) океану. На півночі Індіїрозташовані найвищі у світі гори - … (Гімалаї). Частину Індії покривають тропічні ліси … (джунглі). В Індії протікають дві великі річки .. (Інд та Ганг). У долині річки Інд розташовані найдавніші міста Індії – це  (Мохенджо-Даро та Хараппа). БлизькоІІІ тис.до н.е. до Індії вторглися племена … (аріїв). Суспільство Індії було поділене на … (варни) та … (касти)

Картка № 2

На північних схід від Індії, за високими й неприступними  горами …(Гімалаями) розташований Китай. У давнину китайці називали свою країну «…(Піднебесною)  імперією». У Китаї течуть дві великірічки - … (Хуанхе та  Янцзи). Основне заняття китайців - … (землеробство). Найвідомішою спорудою за всю історію Китаю є … (Великий Китайський Мур). Китайське суспільство було чітко розділено на ( п’ять ) рангів. Ідеї філософа Конфуція лягли в основу китайської релігії … (Конфуціанства). Китайська писемність називалась … (ієрогліфи.)

Раунд ІІІ

Робота з картками. Завдання

  1. Назвати, що зображено на малюнку
  2. До якої країни відноситься
  3. Дати загальну характеристику. В чому цінність

 

ІV.Рефлексивно-оцінювальний етап

Заповнення порівняльної таблиці підручник ст. 91

  1. Яким було основне заняття жителів стародавніх цивілізацій? (Землеробство). У якій державі землеробство не займало провідні позиції (Фінікія).
  2. Що зумовило схожість господарського життя стародавніх країн? (Схоже наявність річок і річкових долин з родючими грунтами, сприятливими для землеробства)
  3. Чим відрізняється суспільний устрій Індії від суспільного устрою інших держав? (Індія – поділ на варни та касти (за професією). Належнісь до групи визначалась за народженням. Перехід був неможливим. В інших державах був поділ населення на соціальні верстви: царів, вельмож, жерців, купців, воїнів, селян, ремісників, богів. Проте такого чіткого поділу на групи як в Індії не існувало.)
  4. Якими методами влада управляла суспільством? (Насильницькими – завоювання, підкорення. )
  5. Чим відрізнялося вчення буддизму від традицій тогочасного суспільства? (Воно прямо суперечить характеру створення держав стародавнього світу, який базувався на насильстві одних груп населення над іншими та підкоренні сусідніх народів)

V. Домашнє завдання

Підготуватися до контрольного оцінювання

 

docx
Додано
28 березня 2023
Переглядів
244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку