Урок Тема: Проект «Домашні улюбленці. Як потрібно доглядати за домашніми улюбленцями». Трудове навчання « Виготовлення собачки в техніці оригамі»

Про матеріал
Однією з найважливіших проблем сучасної освіти є зниження зацікавленості учнів до навчання. Оновлення змісту освіти у 21 столітті вимагає розв’язання цієї складної проблеми. Тому інтеграція в навчанні має велику педагогічну цінність. Проектне навчання часто реалізується через міжпредметні зв'язки.. Навчання в НУШ неможливо уявити собі без інтеграції і методу проектів. Я спробувала поєднати їх. Ось, що з цього вийшло.
Перегляд файлу

Інтегрований урок ( природознавство, трудове навчання, розвиток мовлення)(бінарний)

Тема:  Проект «Домашні улюбленці. Як потрібно доглядати за домашніми улюбленцями». Трудове навчання « Виготовлення собачки в техніці оригамі» 
Мета:
освітня: 
• формувати в учнів уявлення про різноманітність тварин; 
• закріпити знання про значення тварин для людини; 
• ознайомити учнів з життям та звичками собак, котів, декоративних птахів, риб, які найчастіше утримуються в домашніх умовах;

• ознайомити учнів з технікою згинання паперу — оригамі;

 організувати до самостійного  виготовлення фігурки собачки;
розвивальна: 
• розвивати в учнів практичні уміння та навички спостереження й догляду за життям тварин  удома; 
• розкривати моральну, естетичну, пізнавальну й практичну цінність домашніх улюбленців;

• розвивати зв’язне мовлення;

 розвивати творчі здібності, дрібну моторику рук, образне мислення, уяву, увагу;
виховна: 

• виховувати відповідальність за тих тварин, життя яких залежить від уваги і догляду за ними з боку людини;

• виховувати охайність, працьовитість.
Обладнання: презентація, малюнки дітей, фотографії (слайди) із зображеннями тварин: собак і кішок різних порід, папуг, морських свинок, хом’яків, акваріумних рибок, виставка книжок про собак, кішок, акваріумних рибок, гра «Нагодуй тварин» (картки), набір кольорового паперу для оригамі; ножиці, клей.

ХІД УРОКУ

   Повідомлення теми та постановка мети уроку. 
Сьогодні у нас незвичайний урок, 
Сьогодні ми зробимо ще один крок 
В країну Природу, в країну чудову, 
Що нас чекає — нам ще не відомо. 

  Очікування
— Сьогодні в нас, без сумніву, незвичайний урок. Ми здійснимо цікаву подорож на незвичайному потязі. Разом з нами подорожуватимуть всім знайомі незнайомці. Хто ж це?

Визначення теми за картинкою-загадкою

— Кого ж ми називаємо домашніми улюбленцями? 
— Відгадайте загадки. 
Гордо виглядає з буди,
Стереже постійно дім.
"Гав-гав-гав!
Порядок буде!" - 
Каже людям він усім!
(Песик)
— Собаки займають свої місця у вагоні потяга.

Хто пухнасту шубку має,
Лапкою її вмиває,
Мишка страх кого боїться?
Здогадались, хто це?
(Кицька)
- Запрошуємо котиків подорожувати на нашому незвичайному потязі. 

Як веселка кольоровий, 
має здібності до мови. 
Слово птаху лиш скажіть, 
він його повторить вмить. (Папуга)


— Запрошуємо у вагон папуг. 

І в морі не купаються,                                                                                                                       Нема на них щетинки,                                                                                                                                Та всі їх називають                                                                                                                                 Морські ...     (Свинки)

—Морських свинок запрошуємо до нашого потягу! 

Народилось їх багато, 
Є в них мама, є в них тато. 
Менші, ніж заморські свинки, 
Ці пухкі, малі тваринки. (Хом'яки)
Що за хатка-дивина? 
З скла прозорого вона. 
Табунцями, як у річці, 
рибки плещуться в водичці. (Акваріум)

-Хом’яків та акваріумних рибок також запрошуємо зайняти вагони.

Господар по стежці повзе,

На собі хатинку везе.

Друзі кличуть його Павлик,

Звісно, це рогатий ...

(Равлик)

ІІ. Постановка мети

Ви вдома спостерігали за тваринами, дізнавались, як за ними доглядати, читали багато цікавого. А сьогодні поділитесь своїми знаннями з іншими, щоб, коли уних з’являться такі тваринки, вони могли б забезпечити їм гарні умови проживання.
Робота над темою уроку. 

— Отже, усі пасажири на місцях. Наш потяг вирушає у путь. 

(Звук потяга) 

     Станція «Найвідданіший друг»

 - Собака найвірніший і найвідданіший друг людини. Собаки бувають різними: службовими, мисливськими, декоративними і, на жаль, бродячими.
«Службові собаки» ( повідомлення про службових собак)
До службових собак належить вівчарка. 

— Вівчарки розумні, сильні. Вони служать на кордоні, охороняють заводи, склади, шукають злочинців і наркотики, допомагає пастухам випасати худобу. 
Собаки допомагають і рятівникам, і пожежникам. Глухий далматинець на кличку Софі врятував п’ятирічку дівчинку, що тонула у річці. 

  • «Мисливські собаки»( повідомлення)

—Мисливські собаки - гончаки, лягаві, лайки - допомагають людям на полюванні. Лайки є ще і їздовими собаками.

Є ще декоративні породи собак: пудель, пекінес, мопс, чіхуахуа. 

Слово «ветеринару»
—Собакам не можна давати шоколад, бо він отруйний для них. Не можна давати торти, печиво, цукор, бо це може викликати сльозотечу і нагноєння очей. 
 

  • Вчитель: Собаки- гарні вартові.  Жодна домашня тварина не прив’язана до людини так, як собаки. У Парижі поставлений пам’ятник сербернару Баррі, який врятував 39 людей, що заблукали в Альпах під час сніжних бур. На далекій Алясці стоїть пам’ятник вожаку упряжки Бальду, який доставив вчасно ліки і врятував багато дітей. У Берліні є пам’ятник собаці – провіднику сліпих. У народі існує прикмета: «Коли собака качається, то буде вітер або хуртовина»

(Звук потяга) 

Станція « Умілі ручки»(робота в парах)

Картинки по запросу собачка оригами

Діти, дивлячись на зразок, самостійно складають технологічну картку виготовлення виробу.

Станція «Найласкавіший мисливець»

Повідомлення про кішок

—Кішки - дивовижні тварини, ласкаві, ніжні, із шовковистою шерстю 
й очима, що світяться вночі. Кішки мають витончений слух, вони чистухи— можуть умиватися кожної години. Ходять нечутно, бо при ходьбі ховають кігті й наступають тільки на подушечки лапок. До Європи кішки потрапили з Єгипту. У давніх єгиптян кішка вважалася священною твариною. У нас кішок теж поважають. Є повір'я, що в нову хату спочатку потрібно запустити кішку. Це принесе господарям здоров'я і щастя в новій оселі. Кішки часто виступають акторами у цирку. В Росії є навіть «Театр кішок» під керівництвом Юрія Куклачова. 

Породи котів

Слово «ветеринару»
—Котам необхідне різноманітне харчування: м’ясо, риба, сир, вівсяні пластівці, вітаміни. У визначеному місці завжди повинна стояти мисочка з чистою водою. 

 Вчитель: Кішка цінна тим, що полює на гризунів. У народі існують прикмети: «Коли кіт ховаєтьсяв в тепле, буде великий мороз. А коли кішка вмивається – будуть гості».  У Туреччині, в озері Ван, живуть кішки все життя яких пов’язане з водою. Вони не лише живуть у воді, але навіть і сплять в ній.

- Наш потяг прибув до станції «Фізхвилинка».    

 Станція  «Фізхвилинка».   (учні імітують поведінку тварин) 
Слон звіряток на полянку                                                                                                            На зарядку вивів зранку

Знають всі давно, малята, 
Любить котик пострибати, 
Вигнути дугою спинку, 
Потягнутись на хвилинку. 

Цуценятко не дрімає: 
Лапки вгору підіймає

Ногу вліво, ногу вправо,
Фізкультурні робить вправи. 

Папужка теж не ловить гав: 
Крильця в сторони підняв, 
Вгору – вниз ними махає, 
Наче в джунглях, він літає. 

Хом’ячок і морська свинка 
Роблять вправи фізхвилинки. 
Їм на місці не сидиться, 
Швидко бігають по клітці. 

Рибки пірця піднімають 
І повільно опускають 
З друзями ми відпочили                                                                                                               І за парти дружно сіли.

(Звук потяга) 

Станція «Балакуни»

—Папуги – птахи, які прибули до нас з Америки та Австралії. Вони здатні наслідувати людську мову й голоси різних тварин. Найбільший серед них – ара. Його розмір від дзьоба до хвоста майже метр. Найбалакучіші – жовтоголові амазони. Вони можуть говорити до ста слів і багато фраз. А найрозумніший серед папуг – жако. З ним можна навіть розмовляти. Живуть папуги довго, навіть, у неволі доживають до 100 років. 

Слово «ветеринару»

—Клітка для папуги повинна бути простора й зручна. Птах має вільно махати крилами, не зачіпаючи стінок клітки. У клітці треба встановити поїлку, годівницю, купіль, мінеральний камінь та іграшки. 

-Увага! Потяг прибув до станції: «Мурчаки»

—Морські свинки – добродушні й симпатичні тварини. Якщо до них турботливо ставитися, вони стають зовсім ручними. Незважаючи на свою назву, вони не є навіть далекими родичами справжніх свиней. На волі ця рослиноїдна тварина ховається у траві.

Слово «ветеринару»

—Житло морських свинок тримати треба у чистоті, постійно міняти тирсу, покласти сіно. Бажано покласти у житло свинки великий камінь – з нього тваринка оглядатиме свої володіння і точитиме об нього пазури. 

Станція «Запасливі господарі» 

—Хом’яки - добре приручаються і живуть у домашніх умовах. Випускати цих звіряток у кімнату не рекомендується: надто великий ризик, що вони загубляться або потраплять комусь під ноги. Цікаво спостерігати за тваринкою. Наївшись, він набиває крупою, насінням або морквою защічні мішки й несе у гніздо. Так робить свої запаси й користується ними у розвантажувальні дні. 

Слово «ветеринару»

—Для хом’ячка клітка повинна бути металевою, бо він спритно гризе дерево. Треба, щоб у клітці були сіно і папір для гнізда. Важливо для тваринки більше рухалася, щоб не розтовстіти. 

-Увага! Потяг прибув до станції: «Мовчазні друзі»

Більшість екзотичних риб, завезені в наші краї з тропічних морів. Там більшість із них вважають їстівними, але у нас тримають із–за яскравого забарвлення і незвичайної форми.Батьківщина золотих рибок – Китай. Китайські імператори тримали їх у своїх палацах і не дозволяли вивозити дорогоцінних рибок з країни. Вони вважали, що екзотичні рибки наділені магічною силою. Хто володіє такою рибкою, той володіє розумом, успіхом, має можливість здійснювати свої бажання. 

Серед цих підводних мешканців є такі які дбають про майбутнє потомство. Щоб уберегти ікру від хижих риб, один із батьків постійно ховає її в роті до тих пір, поки з ікринок не виведуться мальки.

Мечоносець гупі – дуже легко розмножити, адже вони не відкладають ікру , а народжують мальків. Які відразу самостійно харчуються.

Дорослих мешканців акваріума потрібно годувати 1 – 2 рази на день . Найменших необхідно годувати до 6 разів.

Слово «ветеринару»

—Дуже важливо, щоб рибки не переїдали, а корм не залишався на дні. На сніданок давати сухий корм, на вечерю – живий. Регулярно треба міняти воду, але тільки частину, бо чиста вода шкідлива для рибок. 

Станція «Довгожителі»

Одними з найдавніших жителів планети є равлики. Вчені стверджують, що ці крихти з’явилися більше 500 мільйонів років тому. Вони можуть адаптуватися до будь-якого середовища, не вимагають багато їжі. Живуть равлики і на суші, і у воді. Навіть тоді, коли людство втручається в їх середовище, вони здатні вижити і пристосуватися до комфортного існування поруч з нами. Також вчені підтверджують той факт, що равлики набагато розумніші, ніж ми про них думаємо.

        (Звук потяга) 

Слово «ветеринару»

  • Для равликів цілком підійде невеликий акваріум , тераріум або моллюскарій. Для того щоб равлик не змогли вилізти, ємність слід закривати. Але для хорошої вентиляції треба залишати щілини або постійно провітрювати ємність. Для пари великих равликів достатньо буде ємності, місткістю п'ять літрів.
  • На дно ємності потрібно покласти трохи грунту. В якості грунту підійде земляна суміш, змішана з великою кількістю піску або ж коксовий субстрат, можна використовувати мох. Іноді використовують грунт для орхідей. Грунт повинен бути вологим, щоб равлик міг у ньому заритися. Щоб грунт не перетворювався на "болото", на дно під нього рекомендується покласти шар керамзиту.
  • У будиночку равлики повинна підтримуватися певна температура, краще, якщо вона буде трохи вище, ніж у приміщенні. У таких умовах вона буде більш активна. При сухому повітрі, вона втратить свою активність, тому стінки судини і грунт потрібно періодично кропити за допомогою пульверизатора. Для пиття і купання в посудину треба поставити невелику мисочку.

Коли вода забруднитися треба її поміняти.

  • Рекомендується періодично равликів полоскати під струменем води. Панцир необхідно чистити дуже акуратно, для цього можна використовувати м'яку щіточку. Але повністю занурювати під воду її не можна, вона може захлинутися.
  • Здорова їжа для равликів - рослинна їжа. Вони їдять яблука, капусту, кабачки, корм для риб. Улюбленою їжею для них є огірок. Вони із задоволення з'їдять, навіть якщо він засохне. Головне не давати їм солону їжу, для них це смертельна загроза.

 (Звучить стукіт коліс потяга)  

4. Станція «Журналістська»

У нас сьогодні в гостях кореспондент. Він візьме інтерв’ю у наших знавців.

— Чому собаки махають хвостом? 
Собаки махають хвостом у правий бік, коли чимось задоволені, а якщо їх щось не влаштовує, то їхній хвіст відхиляється вліво. 
—Чому коти люблять ловити мишей? 
В організмі мишей міститься багато сірки. А сірка необхідна котам для того, щоб їхня шерсть була густою і добре росла. 

—Чому папуги мають таку назву? 
У середні віки цих балакучих птахів жило багато у Ватикані. Там їх називали «папа галл», що означає «папський півень». Звідси і назва – папуга. 

—Чому морські свинки не плавають? 
Морські свинки – гризуни, живуть на суші далеко від моря. А морськими назвали за те, що привезли їх до нас із – за моря. 

—Чому взимку хом’яки сплять? 
Хом’яки – гризуни, в природному середовищі вони впадають у зимову сплячку, як їжаки, ведмеді і борсуки. 

—Чому не можна підсаджувати маленьких рибок до дорослих? 
Дорослі риби можуть прийняти малят за корм і з’їсти.                                                                 

   Гра «Нагодуй тварину» (картки) – в групах
-Чим можна нагодувати свого улюбленця?     

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ Й ОСМИСЛЕННЯ ЗНАНЬ 

1.Робота у парах. Гра «Склади портрет героя». ( На партах зображення кішок чи собак. Серед них - дворові)
- Роздивиться зображення. Якої породи ваша тваринка? Назвіть її. Опишіть.

2.Бесіда про відповідальність за домашніх тварин.(Коли діти не зможуть, визначити породу тварин, проводиться бесіда)

—Чи зустрічали ви кішок і собак без господарів? 
— Як називають таких тварин? 
— Чи легко їм живеться? 
— Серед бездомних собак і кішок зустрічаються безпородні й породисті, деякі навіть з ошийниками. Про що це свідчить? 
— Чи хотіли б ви, щоб ваш улюбленець одного разу опинився у такому становищі? 
— Що треба робити, щоб цього не сталося? 

 3. Робота в групах «Складання правил догляду за дом. улюбленцями»

– Чи потрібний вихованець у будинку? (Запитай дозвіл у батьків.)
 Чи потрібно заздалегідь з’ясовувати чим його годувати? ( Годуй улюбленнця відповідним кормом або їжею, спеціально приготовленою для тварини.)

 Чи потрібно заздалегідь з’ясовувати умови утримання? (Заздалегідь дізнайся про умови утримання тваринки)

  Чи потрібно знати, як стежити за здоров’ям, як лікувати? (Доглядай за вихованцем. Якщо захворів – йди до ветеринара.)

Чи потрібно вигулювати вихованця? ( Вигулюй тваринку. Собаку – в наморднику і на поводку.)

4. Станція «Кінозал»

-А зараз запрошую вас до кінозалу тітоньки Сови. Перегляд мультфільму «Мої домашні вихованці. Нові друзі»

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. 

- Наша подорож добігла кінця.

- Що нового дізнались, працюючи над проектом?

 - Яка діяльність найбільше сподобалась?

- Чого вас навчила робота над проектом?

— Який найголовніший висновок ви зробили? (Ми несемо відповідальність за тих живих істот, життя яких залежать від уваги та догляду за ними з боку людини) 

Мати домашню тварину дуже відповідально. Про неї потрібно постійно дбати: доглядати, годувати, виховувати!

 Розвиток зв’язного мовлення

Від імені свого домашнього улюбленця розкажи про те, що йому подобається в житті, а що б він хотів змінити.
 

-Перед вами «смайлики» . Покажіть, який у вас настрій у кінці уроку.

- Дякую за роботу на уроці

Література 
1. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів. 1 – 4 класи. – К.: Освіта, 2012. 
2. Товстий В. П. Домашні улюбленці. – Х.:Промінь, 2010. 
3. Квітка Л. У домі. – Х.: Ранок, 2006                                                

 4.Інтернет ресурси

 

 

docx
Додано
19 січня 2022
Переглядів
1971
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку