1
Тема Складання таблиць додавання й віднімання числа 6. Задачі на різницеве порівняння
.
Мета: продовжувати формування навичок швидкого додавання і віднімання;скласти таблицю додавання і віднімання числа 6; закріплювати вміння розвязувати задачі на різницеве порівняння та на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць; формулювати усно повну відповідь на запитання задачі, записувати розв'язок задачі, використовувати свої знання на практиці; виховувати взаємоповагу, толерантність, дружні стосунки в класі; розвивати пам'ять, увагу, нестандартне мислення за допомогою інноваційних технологій та компетентнісного підходу та бажання бути здоровими та берегти здоров'я.
Хід уроку
І .Організація учнів до уроку.
Вчитель. Щоб голівка не боліла,
очі ясними були,
вушка гарно все почули,
ручки нас не підвели-
підбадьорим їх ми всі разом-
точковим масажем!
(Додаток1)
Психологічний автотренінг. Учні промовляють 1 раз за вчителем.
Вчитель.(та учні).
-Ми школярі- розумні та творчі, ми думаємо, замислюємось, навчатись цікаво. Я бажаю все знати та нове вивчати…
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Вправа «Шифрувальник»
Вчитель. До нас завітала наша помічниця Точка Чомучка .
Принесла для вас цікаві завдання. Одне з них- розшифрувати.
і |
ш |
с |
т |
ь |
2 |
1 |
3 |
4 |
5 |
а |
з |
а |
ч |
д |
а |
2 |
1 |
6 |
5 |
3 |
4 |
(Додаток2)
Відповідь. Шість, задача
Вчитель.
-А як ви дізнались?(Близька відповідь дітей – Розташували цифри по порядку…)
Вчитель.
Вчитель. Т.Чомучка вивчає англійську- пропонує перекласти-I am ….
I am 7.I love childrens. I like story telling. Давайте й ми складему цікаву історію про цифру 6.(діти вигадують при допомозі та коригуванні вчителя)
Отже, ми сьогодні будемо складати таблицю для цифри 6,а також розв'язувати задачі
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
1.Вправа з паперовою смужкою.
Вчитель. Це місток до наших завдань. Візьміть в руки папірець- з чим у вас виникають асоціації.Положіть, порахуйте кількість клітинок(10),а зробіть смужку,будь ласка, на 4 см меншою(очікування результату відповідей)
Вчитель. А допоможуть нам пальчики .(Техніка рвання в образотворчому мистецтві). Яку доріжку оберемо(відповіді дітей)
Вчитель. Яку б не обрали вона нас всеодно приведе в нашу країну знань.
Поклали смужку.
Гра «Носиками». В парі з сусідом по парті.Сусід зліва ,наприклад, загинає 4 пальчика, а сусід справа 6- носиками водять один до одного в сторону. (Вчитель показує чарівну дужечку зі «стрілочками-носиками»)
2.Каліграфічна хвилинка.
Запис числа в зошиті з попередньої вправи (Додаток4)
-Порахувати до 6 по порядку, а потім в порядку зростання, спадання.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1.Робота з таблицями. Вчитель біля дошки, а учні в таблицях на парті
Точка чомучка роздає з кошика смужки
10 |
|
9 |
|
8 |
|
7 |
|
6 |
|
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
|
|
(Додаток5)
2. Фізкультхвилинка
Гра «Світлофор»
-Повторили значення кольорів в житті для безпеки. На червоне- руки вперед, на жовте - в сторони, на зелений-крокуємо.(темп нарощується- підвищення активності та уваги)
-Зелений колір світлофора- «зелений шлях працювати»
3.Вчитель. Які казки ви знаєте?. Пригадування - «Курочка Ряба».Розвяжемо задачу. (задача пов'язана із змістом )
Задача. Курочка Ряба знесла 6 білих та 4 золотих яйця. На скільки менше золотих яєць знесла курочка, ніж білих?
Вчитель.
(Додаток 6)
-Про що запитують у задачі?(У задачі запитують –яких яєць менше.На скільки менше?)
-Погляньте на малюнок-яких менше?
-На скільки їх мнше? (Золотих яєць менше на 2)
Відповідь. Золотих яєць на 2 менше, ніж білих
(записуємо в зошиті)
Вчитель. Отже, пригадаємо- цей тип задач називається на різницеве порівняння
3.Фізкультхвилинка.
Вправа на релаксацію очей.
Мружимося.
Міцно-міцно заплющуємо оченята на 4-5 секунд, потім відкриваємо.
Зображуємо крила метелика.
Моргаємо очима, як метелик махає крилами. Рухи повинні бути без напруги, швидко, легко і невимушено.
Граємо в світлофор.
Знаєте, як блимає світлофор на перехресті? Давайте його зображати: закриваємо почергово то праве, то ліве очко.
«Тік-так».
Очима зображуємо годинничок, дивимося вправо-вліво, як цокає маятник.
Вгору-вниз.
Голову тримаємо прямо, дивимося очинятами вгору, а потім вниз.
VІ. Виконання практичних завдань на повторення і закріплення основних умінь та навичок
1.Робота над задачею усно (на набірному полотні з грибочками. Пригадування з природознавства про їстівні та неїстівні)
2. Рольова гра «Хто більший і на скільки?» Порівняння чисел
6_2 4_6 10_6
2.Робота з геометричним матеріалом.
Вправа1
Вчитель. Пригадаймо, якої довжини були наші «місточки» Накреслити два відрізка.(довжина 4 і 6)
Вправа2.Впізнай геометричні фігури за їх ознаками із заплющеними очима.
Точка Чомучка (з паперового конверту )пропонує витягати геометричні фігури із заплющеними очима.
VІ. Рефлексія
Показати мімікою про роботу самого себе на уроці
Точка Чомучка. Дякує за роботу
Додаток1
Виконуємо точковий масаж-для заспокоєння на обличчі вказівними пальчиками.
Руки, долоні (3-4 с -2 рази)
Масаж точок, розташованих на руках і кистях сприяє правильному розвитку м’язів і суглобів, розвиває дрібну моторику.
Лікті.
Великий палець.
і |
ш |
с |
т |
ь |
2 |
1 |
3 |
4 |
5 |
а |
з |
а |
ч |
д |
а |
2 |
1 |
6 |
5 |
3 |
4 |
Додаток 3
Сторітеллінг(Storytelling)- технологія подання інформації у вигляді цікавої історії.
Додаток4
Додаток 5
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
|
|
10 |
|
9 |
|
8 |
|
7 |
|
6 |
|
Додаток 6